Ismételje meg az utolsó megrendelését

Általános szerződési feltételek

Köszönjük, hogy ellátogatott hozzánk a www.alensa.hu webáruházba. A www.alensa.hu eredeti és minőségi kontaktlencsét és kiegészítőket forgalmazó webáruház, mely az Európai Unió egész területén működik és az Alensa hálózat tagja.

Miért előnyös nálunk vásárolni?

★ A visszaküldendő áruk gyors és méltányos kezelése miatt!
★ Lépjen velünk kapcsolatba az info@alensa.hu e-mailcímen.
Vagy hívjon bennünket a következő telefonszámon: 0614088300 (Hétfő – Péntek 8:00 – 16:00)
★ Saját áruraktárakkal rendelkezünk, így a rendelkezésre álló árukészletből azonnal tudunk szállítani.
★ 2015-ben több, mint 250,000 sikeres kiszállítást teljesítettünk.

Bevezető

Az alábbi feltételek vonatkoznak a www.alensa.hu webáruházon vásárolt termékekre és a vásárlás folyamatára.

Az általános vásárlási és szerződési feltételek meghatározzák és megadják a Vásárló és az Eladó felek közötti szerződéses kapcsolatot a www.alensa.hu webshopban történő vásárláskor. A szerződés távollévő felek között, elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül. A szerződés nem minősül írásbelinek, iktatásra nem kerül, az utóbb nem visszakereshető. A szerződéskötés nyelve magyar.

Minden a felek között létrejövő szerződéses kapcsolat a Cseh Köztársaság törvényi szabályozásán alapul. Ha a szerződő fél a fogyasztó és minden kapcsolat ami jelen általános szerződési feltételekben nem kerül szabályozásra, azt a cseh polgári törvénykönyv vonatkozó rendelkezései (Act No. 40/1964 Coll.) és a cseh Fogyasztóvédelmi Törvény (Act No. 634/1992 Coll.) szabályozzák. Ha a szerződő fél jelen vásárlással szerződést köt, és ez üzlet tárgyát képezi, minden kapcsolat, ami jelen általános szerződési feltételekben nem kerül szabályozásra, azt a cseh Kereskedelmi Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései és ezek módosításai szabályozzák. (Act No. 513/1991 Coll.)

A webáruház működtetője

A www.alensa.hu webáruház üzemeltetetője:
Cégnév: Alensa, s.r.o.
Cím: Stružky 1326/6, 198 00 Praha 9
Adószám: 30391628–2–51
Cégjegyzékszám: C 102349
Bejegyezte: Prágai Városi Bíróság, 2004. október 14. dátummal 

A www.alensa.hu webáruház számára tárhelyet biztosító szolgáltató:
Cégnév: ZONER software, a. s.
Székhely: Nové sady 18/583, 602 00 Brno, Csehország
Telefonszám: +420 543 257 244
Postázási cím: Nové sady 18/583, 602 00 Brno, Csehország
E-mail: admin@zoner.cz 

Megrendelések

A vásárlási szerződés akkor tekinthető befejezettnek, amikor a Vásárló az online megrendelő űrlapon keresztül leadja a megrendelését. A megrendelés telefonon keresztül is leadható. Ebben az esetben a Vásárlónak határozottan nincs szüksége semmilyen nyomtatott vásárlást igazoló bizonylatra, szórólapra vagy a „Megjegyzés az Eladónak“ rovatba nem hagy semmilyen megjegyzéstét és egyetért azzal, hogy elektronikus formátumban lett rögzítve a megrendelése. A www.alensa.hu webáruház felületén elindított megrendeléssel a Vásárló elismeri, hogy elolvasta az általános szerződési feltételeket, és elfogadja ezeket. A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a számlázási címe eltérjen a szállítási címtől, és megjegyzést közöljön a megrendelésben. Ezek az információk automatikusan rögzítésre kerülnek az adózás dokumentációjában.

Fizetési módok és árak

A mi webshopunkban a következő fizetési módok közül tud választani: 

Biztosítjuk arról, hogy minden fizetési mód biztonságos csatornán keresztül fog megtörténni. Az Ön által megadott adatok a fizetés teljesítésére használjuk fel, és azokat harmadik fél részére nem adjuk át. Amikor online fizetési módot választja, azonnal átirányítjuk a partnerünk biztonságos oldalára, ahol befejezheti a fizetés folyamatát. Ha szükséges, akkor elérheti a biztonságos fizetés linkjét a weboldalunkon található személyes fiókján keresztül. Keresse meg a megrendelését, ahol lehetősége van az online fizetés kiválasztásához. A biztonságos fizetés weblinkje csak rövid ideig marad aktív. Ha ezt nem tudja elérni, kérjük jelezze ezt a vevőszolgálat számára.

Minden ár, ami a termékekhez és a kiszállításhoz tartozik magában foglalja az általános forgalmi adó értékét. Bármely promóció és kedvezmény addig érvényes, amíg a www.alensa.hu weboldalon található vonatkozó informácó ezt említi.

Ha bármilyen problémát észlel a fizetéssel kapcsolatban vagy kérdése van a termék árával kapcsolatban, kérjük jelezze azt a vevőszolgálat számára az info@alensa.hu e-mail címen.

Szállítási költség

Amennyiben a megrendelés összege nem haladja meg a 13000 Ft-ot, a szállítás díja az alábbi táblázat szerint érvényes: 

Szállítási mód Szállítás költsége
DPD 590 Ft (+200 Ft utánvétel esetén)
Magyar Posta 619 Ft (+200 Ft utánvétel esetén)
TOF 819 Ft (+200 Ft utánvétel esetén)
Csomagküldő.hu (átvételi pontra) 190 Ft (minden esetben)

Megjegyzés:
INGYENES KISZÁLLÍTÁS 13000 forint feletti megrendelés esetén!
A kiszállítás költsége magában foglalja az általános forgalmi adót.

A szállítás összege magában foglalja a csomagolás és a szállítás költségét. Az ár mindig a végső ár, magában foglalja az általános forgalmi adó értékét. A szállítási költség és a fizetési mód a megrendelés során fel van tüntetve, így a vásárló a megrendelés leadása előtt ezt világosan látni fogja, és a megrendelés leadása előtt. A szállítási költség független a megrendelés végső méretétől és súlyától.

A utánvételes vásárlás szállítási költsége mellé +200 forint utánvétel költséget számít fel a szállítmányozó.

A különleges ajánlatok és árak addig érvényesek, amíg azok a www.alensa.hu webshop felületén a vásárlás pillanatában érvényesek.

Szállítási idő

A raktáron lévő termékek esetében a szállítás a megrendelés beérkezésétől számított 1–3 munkanapon belül történik.
A bővebb tájékoztatás és részletes táblázat az ezen linken érhető el: Szállítási idő

Rarktáron nem található termékek szállítási ideje

A beérkező megrendeléseink 97%-át azonnal kiszállításra tudjuk küldeni. A speciális értékekkel megadott kontaktlencsék nem biztos, hogy raktáron vannak és ebben az esetben a megrendelést a mi webáruházunk is utánrendeli. A megrendelés ideje alatt a webáruházunk termékei mellett a kontaktlencse paramétereinek magadása során megjelenik a termék “Becsült kiszállításának az ideje”. A “raktáron van” állapot a raktárunk általános adott időpontban szereplő állapotát jelöli. Ez az állapot idővel változik. Bármilyen késés a kiszállításról szóló megerősítő email-ben kerül tájékoztatásra. Ha a vásárló megrendelésének csak egy része van raktáron, arról is küldünk email-ben értesítő tájékoztatót. A fizetés teljesítésével a vásárló egyetért azzal, hogy a megrendelést csak akkor fogja a cég elküldeni, amint minden tétel beszerzésre került. Ha a vásárló a raktáron nem szereplő tételeket nem várja be, és a raktáron lévő tételeket korábban szeretné megkapni, akkor az általános körülményektől eltérően lehetőség nyílik arra, hogy a vásárló külön szállítási díj fejében megkapja a raktáron lévő termékeket. Fenntartjuk a jogot, hogy a kiszállítás időpontját a gyártóval történő egyeztetés során megváltoztassuk, a változtatás megtörténtéről a vásárlót tájékoztassuk. Mindig arra törekszünk, hogy a megrendelésekkel kapcsolatban pontos információt adjunk a vásárlónak. A gyártóktól függővé kell tennünk a kiszállítás megkezdésének idejét.

Nem vállalunk felelősséget a szállítmányozó partner felelősségéből származó késésért. A lehető leggyorsabb kiszállítás érdekében, arra kérjünk a vásárlóinkat, hogy azt a teljes és egész címet adják meg a megrendelés leadásakor, ahol a legnagyobb valószínűség szerint a kiszállítás idejekor tartózkodni fognak. (utca neve, házszám, irányító szám, város) Ha bármilyen probléma adódik, a vevőszolgálat is nyomon tudja követni a megrendelést. Amikor a megrendelés kiszállítása elkezdődött erről a rendszerünk üzenetet fog küldeni önnek, amiben a nyomonkövetési kódot is rendelkezésére fogjuk bocsátani és a csomagját online rendszeren keresztül követni tudja. Ha kérdése vagy problémája van, kérjük keresse fel a vevőszolgálatunkat.

Sérült csomagolás

A kontaktlencsék és kiegészítők megfelelő méretű és erős falú csomagolásban kerülnek kiszállításra, így biztos lehet abban, hogy a megrendelése sértetlenül fog megérkezni Önhöz. Ennek ellenére, ha a megrendelésének a csomagolása sérült, ne vegye át a csomagot a szállítmányozótól és a szállítmányozó részére azt a helyszínen megjegyzésben közölni szíveskedjen. Ezek után kérjük Önt, hogy ezt a problémát az alensa.hu vevőszolgálatán keresztül is jelezze. Ez azért szükséges, hogy azonnal új terméket tudjunk küldeni Önnek.

A szerződéstől történő elállás

A Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben Szolgáltató köteles a Fogyasztó által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által kifizetett teljes összeget ideértve a kiszállítás költségét is. Amennyiben a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

Elállási jog gyakorlásának a menete:

Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot e-mailben az info@alensa.hu hu e-mail címre elküldeni.

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

Elállási/Felmon­dási mintanyilatkozat

A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

Webáruházunk kínálatában olyan termékek is találhatók melyek esetében a fogyasztó felbontás után nem gyakorolhatja az elállási jogot (kontaktlencse, kontaktlencse folyadék stb.) ezzel kapcsolatban érdeklődjön ügyfélszolgála­tunkon. A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1)-nek alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetben:

  1. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  2. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  3. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  4. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

A terméknek az eredeti állapotában és csomagolásában kell visszaérkeznie

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Alensa.hu visszaküldási címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgál­tatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Szolgáltató jogosult a Fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.

Visszaküldési cím

Alensa.hu
Rózsa u. 101
Budapest
1064 

Kellékszavatosság

Ön az Alensa.hu webáruház hibás teljesítése esetén a kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint az Alensa s.r.o.-val szemben. Ön, mint Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

Ön fogyasztói szerződés esetén az átvétel időpontjától számított 2 éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl a vásárló kellékszavatossági nem tudja érvényesíteni. A kellékszava­tossági jog érvényesítése esetén Ön kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, ebben az esetben viszont a Vevő köteles az áttérés költségét viselni kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele amennyiben a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Alensa s.r.o. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön, mint Vásárló köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő eldöntheti, hogy a korábban ismertetett Kellékszavatossági jogot vagy a Termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék abban az esetben tekinthető hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével a Vevő e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a Vevő kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Hibás teljesítés esetén az Alensa s.r.o. vállalkozás a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az illetve a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre (10 000 Ft feletti értékű termékekre) a kötelező 1 év jótállást vállal. Az Alensa s.r.p vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjük kedves vásárlóink figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vevőt a jótállásból fakadó jogok az Kellékszavatosság és a Termékszavatosság ismertetésénél meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás lehetősége áll fenn.

Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése:

Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Vagy az illetékes Területi Főfelügyelőség elérhetőségein, amely a következő linken érhető el → területi kormányhivatalok fogyasztóvédelmi egységeinek elérhetőségei

Alternatív vitarendezés

Ha a vásárló nem elégedett azzal, ahogy a vita megoldódott, vagy azt állítja, hogy az eladó fél sérti a vásárlók jogait, a vásárlónak jogában áll van és követelheti a vitarendezés korrekcióját. A Vásárló az info@alensa.hu e-mail címen kapcsolatba kell, hogy lépjen az Eladó féllel. Ha az Eladó fél elutasítja a korrekció lehetőségét vagy a megkereséstől számított 30 napon belül nem válaszol, a vásárlónak jogában áll panaszt tenni egy Alternatív Vitarendezési szervezetnél, az 1994. évi LXXI. törvény értelmében. A vásárlók az Európai Online Vitarendezés platformon keresztül is leadhatják a panaszaikat: (ODR platform) – http://ec.europa.eu/…index_en.htm. Az Alternatív Vitarendezés során a „fogyasztó“ megnevezése kiterjed azokra a természetes személyekre, akik saját kereskedelmi, üzleti, kézműipari vagy szakmai területükön kívül cselekednek. Ha a szerződés megkötésének célja a személyhez köthető kereskedelmen részben kívül vagy részben belül értelmezendő (kettős célú szerződések) és a kereskedelem célja annyira limitált, hogy a kínálat összefüggésében nem uralkodó, az a személy is fogyasztóként kezelendő. Az Alternatív Vitarendezést alkalmazni kell a bírósági eljárás helyett a vonatkozó jogvitákban a kereskedő és a fogyasztó között keletkezett szerződéses kötelezettségekre, értékesítési szerződésekből vagy szolgáltatási szerződésekből keletkező esetekre. Az Alternatív Vitarendezést csak a hosszú-távú vételi szerződések esetében kell használni. Alternatív Vitarendezést nem kell alkalmazni olyan esetekben, ahol a reklamáció értéke nem haladja meg a €20-nak megfelelő forint értékét. Az Alternatív Vitarendezés alkalmazásának költsége a vásárlót illeti meg, ami nem haladhatja meg az €5 értéket – ÁFA értéket magában foglalva.

Bejelentkezés

Bejelentkezés az alábbiakkal

Facebook Google