Általános szerződési feltételek
Köszönjük, hogy ellátogatott a alensa HU webáruházba. A alensa HU az Európa-szerte működő Alensa hálózat tagjaként eredeti és minőségi kontaktlencséket és kiegészítőket forgalmaz. Ez az oldal tartalmazza azokat az irányelveket és feltételeket, amelyeket Ön, az Alensa HU webáruház fogyasztójaként, vásárlójaként és felhasználójaként elfogad a honlapunk használatakor és vásárláskor. Az Alensa.hu oldalon való vásárlás megerősítésekor látni fog egy jelölőnégyzetet, aminek kipipálása azt jelenti, hogy elolvasta, megértette ezeket a feltételeket és következetesen egyetért velük. További információkat az Alensa.hu különböző tájékoztató oldalain talál. Fenntartjuk a jogot arra, hogy az ezen oldalakon található további információkra hivatkozzunk, és feltételezzük, hogy az ügyfél elolvasta és megértette azokat.
Navigáció
- Bevezetés
- Webáruházunk regisztrációja és üzemeltetése
- Weboldalunk és promócióink használata
- Vásárlási megállapodás és számlázás
- Fizetés és árak
- Fizetési problémák
- Szállítási költségek és egyéb szállítási információk
- A szállítási határidők és a nem raktáron lévő áruk szállítására vonatkozó információk
- Kiszállítási problémák
- Jótállás, visszatérítések
- Panaszok az árukról és a szolgáltatásokról
- Alternatív vitarendezés
- Elállás a szerződéstől
- Adatvédelmi irányelvek
Bevezetés
Az alábbi feltételek vonatkoznak az Alensa.hu e-shopban való vásárlására.
Az általános vásárlási és szerződési feltételek meghatározzák és megadják a Vásárló és az Eladó felek közötti szerződéses kapcsolatot. Minden a felek között létrejövő szerződéses kapcsolat a Cseh Köztársaság törvényi szabályozásán alapul. Ha a szerződő fél fogyasztó, az itt nem szabályozott valamennyi kapcsolatot a Cseh Polgári Törvénykönyv (89/2012. Sz. Törvény) és a fogyasztóvédelmi törvény (634/1992. Sz. Törvény) szabályozza. Ha a szerződő fél jelen vásárlással szerződést köt, és ez üzlet tárgyát képezi, minden kapcsolat, ami jelen általános szerződési feltételekben nem kerül szabályozásra, azt a cseh Kereskedelmi Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései és ezek módosításai szabályozzák. (Act No. 513/1991 Coll.).
Az eladó fenntartja magának a jogot, hogy a több, mint 10 db tételt tartalmazó megrendeléseket törölje, és visszatérítse a vevőt [ha előre fizetett].
Az Általános Szerződési Feltételek nem alkalmazhatók
azokban az esetekben, amikor a Vásárló jogi személy vagy olyan személy, aki
a termékek megrendelésekor vállalkozása vagy saját szakmája keretein
belül cselekszik. Az Alensa.hu-n vásárolt termékek nem szolgálnak
továbbértékesítésre. A Szállító nem állít ki ÁFA nélküli
számlákat. A Vásárló csak olyan mennyiségű terméket vásárolhat, amely
megfelel a normál igényeknek, illetve az oldalon vásárolható mennyiségnek
megfelelően.
Ha a Vásárló olyan mennyiségű terméket rendel vagy
vásárol, amelyet a Szállító az elérhető információk alapján
továbbértékesítés céljából értékel, a Szállító fenntartja a jogot a
rendelés törlésére. Abban az esetben, ha már létrejött egy vásárlási
szerződés, a Szállítónak joga van visszalépni a vásárlási
szerződéstől. Ebben az esetben a Vásárló és a Szállító kölcsönösen
visszatéríti az összes lebonyolított tranzakciót.
Az Alensa.hu regisztrálása és üzemeltetése
Az összes terméket és szolgáltatást az Alensa hálózat fő üzemeltetője nyújtja. Logisztikai központjaink Csehországban találhatóak. Az Alensa.hu honlapját az Alensa s.r.o üzemelteti, a következő címen:
Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praha 9
adószám: CZ27179681
Az Alensa védjegy, a honlapon található összes tartalom, az Alensa márkanév által megjelentetett promóciós anyagok az Alensa hálózat fő üzemeltetőjének szellemi tulajdona és szerzői jogi védelem alatt áll.
Weboldalunk és promócióink használata
Az ügyfelek szabadon használhatják honlapunkat akár vendégként, illetve regisztrált felhasználóként. Az ügyfél köteles felelősségteljesen és helyesen használni a honlapunkat, betartva a feltételeinket. Visszaélés esetén, az Alensa-nak jogában áll átmenetileg vagy tartósan kitiltani a felhasználót a weboldalról és a szolgáltatások használatától. Az Alensa.hu a termékeinek nagykereskedelmi viszonteladását nem támogatja.
Honlapunk helyes használata
Az Alensa.hu felhasználói honlapunkat csak jogszerű célokra használhatják:
- A helyi, nemzeti és nemzetközi jogok megsértése tilos
- Tilos a csalás, illetéktelen reklám bármilyen formában
- Tilos a szexuális, gyűlölködő, sértő, erőszakos, diszkriminatív, zaklató stb. tartalom
- A hamis személyazonosság használata nem megengedett
A felhasználók szabadon hozzászólhatnak honlapunkon. Az észrevételek azonban nem károsíthatják az Alensa vagy mások hírnevét, és nem lehetnek más felhasználók megtévesztésére vagy zaklatására.
Kedvezményekkel kapcsolatos előírások
Referenciaprogramunk (dílerkód partnerprogram) már nem alkalmazható, mivel az megszüntetésre került 2018.12.31-én. A program feltételeivel összhangban megszerzett kredit annak elköltéséig marad elérhető.
A visszaélések elkerülése érdekében egyszerre csak egy promóciós kód aktiválható. A kódok nem halmozhatók. Annak ellenőrzéséhez, hogy melyik kód került aktiválásra, vagy annak érdekében, hogy az aktív kódot egy másik promóciós kóddal helyettesítse, tekintse meg a kosarában található "Kuponkód" mezőt.
A már kedvezményes tételekre nem használhatók fel további árengedmények. A kedvezményes árak könnyen beazonosíthatók egy másik, áthúzott összeg segítségével, amelyet csökkentett ár vált fel. Ilyen típusú termékekre nem lehet promóciós kódokat vagy további kedvezményeket alkalmazni.
A kredit jóváírása (a webshopon leadott rendelésekhez felhasználható kreditösszeg) hozzáadásra kerül felhasználói fiókjához, és automatikusan levonásra kerül a következő, a minimálisan szükséges összeget elérő rendeléséből. A kredit nem váltható át pénzvisszatérítésre.
Bűncselekmények és műszaki visszaélések
A felhasználók számára szigorúan tilos a vírusok vagy más technológiai szempontból káros szoftverek bevezetése weboldalunkra, valamint a digitális támadások bármely formájának létrehozása webhelyünkön vagy szervereinken. A visszaélés ilyen formái bűncselekménynek minősülnek, és jelentjük a hatóságoknak. Ilyen jellegű bűncselekmények esetén az Alensa teljes mértékben együttműködik a hatóságokkal és biztosítja számukra a jogszabályok teljes körű büntetőeljárásához szükséges összes információt.
Az Alensa nem vállal felelősséget abban az esetben, ha webhelyünk sérülést szenved a rosszindulatú szoftverektől vagy a digitális támadásoktól.
Vásárlási megállapodás
A Vásárló weboldalon történt regisztrációja alapján hozzáférhet felhasználói felületéhez. A felhasználói felületen keresztül megrendelheti a termékeket. Felhasználói fiók létrehozása (regisztráció) nélkül nem lehetséges a vásárlás.
A vásárlási szerződés akkor tekinthető megkötöttnek, ha a Megrendelő az online rendelési formanyomtatványon megerősíti megrendelését. Az Alensa.hu oldalon történő megrendeléssel a Vevő elismeri, hogy elolvasta ezeket a feltételeket, és betartja azokat. A vásárlás befejezésével és a kipipálással, mellyel elismeri, hogy elolvasta és megértette a szerződési feltételeket, valamint hogy legális életkorú szerződés megkötéshez, és érvényes recepttel rendelkezik a rendelt lencsékre vonatkozóan. Megerősíti, hogy az Ön által megadott adatok érvényesek és pontosan megfelelnek a szemész szakember által előírtaknak. Ön azt is megerősíti, hogy az Ön receptje kevesebb, mint 12 hónapos, a magyar törvények szerint. Ön, az ügyfél, beleegyezését adja arra, hogy kapcsolatba lépjünk a szemész szakembereivel, hogy szükség esetén ellenőrizzük a receptre vonatkozó információkat. Megértette, hogy az Ön felelőssége, hogy rendszeres szemvizsgálatot végeztessen, és hogy a receptjét naprakészen tartsa. Az Alensa.hu nem felelős semmilyen következményért, ami a vényköteles recepttől való eltérésből adódik.
Ha a Vásárló további „Különleges ajánlatot” vesz igénybe (utólagos eladás), a rendelés frissül a hozzáadott cikkel vagy tételekkel, és a hozzáadott tételek megjelennek a teljes árban.
A vásárlás igazolása és számlanyilatkozatok
Ha a Vevő nem említi meg kifejezetten a megjegyzés rovatban, hogy eredeti, nyomtatott számlát és betegtájékoztatót igényel, akkor egyetért azzal, hogy a számla másolatát kapja meg. A számlák letölthetők a felhasználó személyes profiljáról az Alensa.hu oldalon a "Megrendeléseim" menüpontban a megrendelés elküldése után. Emellett a számlát mindig igényelheti az ügyfélszolgálattal való kapcsolatlépéssel is. A Vevőnek lehetősége van szállítási címet és számlázási címet is megadni, és ha szükséges, a megrendelőlapon megjegyzést is feltüntethet. Ezeket az adatokat a dokumentum automatikusan tartalmazza.
Az Alensa címe minden számlán mindig a fő üzemeltetőnk címe lesz. Ez nem módosítható helyi címre. Minden számlát a feladás napjára keltezünk, nem a megrendelés napjára. A számlán szereplő dátumot az Alensa nem változtathatja meg. Lehetőség van további információk megadására a számlán, mint például a születési dátumot, vagy gyermek nevét. Az ilyen jellegű információk számlán való szerepléséért azonban a vevő felelős. Ezeket a megjegyzés rovatban kell feltüntetni. A számlák nem módosíthatóak.
Az Alensa minden megrendeléshez egy számlát biztosít az ügyfeleknek. Ha a vevő több mint egy, vagy másik számlát igényel, akkor külön megrendeléseket kell leadnia.
Fizetés és árak
A rendelés befejezéséhez a következő fizetési módok közül választhat:
- Banki átutalás: A számla adatai a megrendelés visszaigazolásakor jelennek meg
- Bankkártya: Mastercard, Visa
- PayPal
- Utánvétel
- Fizetés ajándék utalvánnyal
- Klarna
Az Eladó
által kiállított ajándékutalvány (a továbbiakban: Utalvány) az
utalványon feltüntetett összeg értékű. Az utalvány elektronikus
formában, PDF formátumban készült, amelyet a Vásárló e-mailben kap meg,
miután a fizetést az Eladó számláján jóváírták. Minden utalvány
egyedi kóddal rendelkezik, időben korlátozott és csak a Alensa.hu e-shopban
váltható be. Az utalvány pénzre nem váltható. A fel nem használt
Utalvány másra nem cserélhető vagy más módon nem kompenzálható. Az
utalvánnyal kifizetett megrendelés elállása, igénye vagy a vásárlási
szerződéstől való elállás esetén az utalvány által befizetett összeg
jóváírás formájában kerül visszatérítésre az utalványt beváltó
Vásárló fiókjára.
Figyelem:
Az utalvány csak készpénz
nélküli tranzakcióval fizethető ki.
Az utalvány nem fizethető
utánvéttel vagy kredittel.
Biztonságos fizetés
Minden kifizetés biztonságos módon történik. Az Ön személyes adatait csak a fizetés megállapítására használjuk fel, és nem adjuk át harmadik félnek.
Online fizetés
Ha úgy dönt, hogy hitelkártyával vagy bankkártyával online fizet, akkor átkerül a partnerünk biztonságos weboldalára, ahol megadhatja adatait a fizetés végrehajtásához. Az itt megadott összes információ biztonságban és titkosítva van. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ez a biztonságos fizetési link csak korlátozott ideig működik. Ha lejárt az idő, akkor meg kell keresnie a megrendelését a személyes fiókján keresztül a webhelyünkön, és ismét próbálkozhat. Ha PayPal-t választja fizetési módként, akkor a PayPal saját, biztonságos fizetési oldalára irányul. Amennyiben az Alensa-nak pénzt kell visszatérítenie Önnek, ez automatikusan megtörténik.
Fizetés banki átutalással
Ha úgy dönt, hogy banki átutalással fizet, fiókja adatait közvetlenül a megrendelés leadását követően fogja látni. Ez az információ megtalálható a visszaigazoló e-mailben is, amelyet a megrendelést követően kap. Kérjük, vegye figyelembe, hogy akár 4 napig is eltarthat a fizetés megerősítése. Megrendelése csak azután kerül postázásra, miután az összeg átutalását számviteli részlegünk ellenőrzi. Ha szeretné minimalizálni a lehetséges késedelmet, küldje el PDF formátumban a bankja által kiállított fizetési visszaigazolást e-mail címünkre: info@alensa.hu.
Banki átutaláshoz szükséges adatok
Alensa
s.r.o.
Bank: Citibank
Bankszámla száma:
10800007-90000000-14767002
IBAN: HU19108000079000000014767002
BIC: CITIHUHX
Kérjük, írja be a megrendelés számát a jegyzet vagy a megjegyzés rovatba. Visszatérítés esetén a vevőnek meg kell adnia minden szükséges adatot ahhoz, hogy az összeget visszautalhassuk.
Fizetés ajándék utalvánnyal
Ajándékutalványos fizetés csak a Alensa.hu e-shopban vásárolt utalvánnyal
lehetséges. Minden utalvány egyedi kóddal rendelkezik, és időben
korlátozott. Az Utalványos fizetés választása esetén a Vásárlónak meg
kell adnia az utalvány egyedi kódját a „Kosár” rovat
„Kedvezménykód” rovatában a megrendelés leadásakor. Az utalvány csak
egyszeri vásárlásra váltható be, teljes összegében. Ha a vásárlás
értéke meghaladja az Utalvány értékét, a Vásárló csak a különbözetet
fizeti. Az egyenleg kifizetésére a tranzakció feltételei vonatkoznak, lásd:
Fizetési lehetőségek. Az utalvány felhasználható az e-shop által kínált
bármely áru vagy szolgáltatás fizetésére.
Az utalvánnyal
kifizetett küldemény átvételének elmulasztása esetén a küldemény
visszakerül az Eladóhoz. Az Eladó törli a Vásárló megrendelését, és a
vételárat visszatéríti. Ebben az esetben az Utalvány összege kredit
formájában visszakerül a Vásárló fiókjára. Ha a vásárlás utalvánnyal
és pénzeszközökkel (feltöltés) történt, a Vásárló eldöntheti, hogy a
feltöltést milyen formában kívánja visszaküldeni (a Vásárló
bankszámlájára vagy kreditként fiókjára).
Klarna
A
Klarna egy fizetési szolgáltatás, amely megkönnyíti az elektronikus
fizetést az interneten. Ezzel a fizetési móddal történő fizetéséhez
telepítenie kell a Klarna alkalmazást.
Amennyiben a Vásárló
ezt a fizetési módot választja, az áruk kifizetését a Klarna
alkalmazásán keresztül teheti meg.
Az Alensa.hu árai
A webshopban megjelenő összes termék és szállítási díj tartalmazza az 27% ÁFA-t. Bármely promóció és kedvezmény érvényes mindaddig, amíg az Alensa.hu weboldalon szerepel. Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a termékek árát a kiszállítás előtt korrigálja, amennyiben a termékek hibás áron való megajánlását észleli. Ebben az esetben a vásárlót tájékoztatni kell a helyes árról, és el kell fogadnia az ármódosítást. Ellenkező esetben az adásvételi szerződés nem jön létre, és a megrendelést az üzemeltető törli.
Az Alensa fenntartja magának a jogot az árak megváltoztatására, a változó piac, a verseny, a gyártói igények stb. függvényében. A magyar piacon a legalacsonyabb árak fenntartására törekszünk. Az ügyfelek szabadon kérhetik az alacsonyabb árakat, amennyiben megfelelnek a legalacsonyabb árgarancia oldalon feltüntetett feltételeknek.
Fizetési problémák
- Először ellenőrizze a bankját vagy a PayPal-fiókját, hogy megtudja a fizetéssel kapcsolatos technikai problémákat, valamint hogy a tranzakció megtörtént-e.
- Ha fizetése sikeres volt, de nem jelenik meg fizetettként a rendszerünkben, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba az info@alensa.hu címen, és számlázási részlegünk érvényesíti fizetését.
- Ha problémái vannak a fizetési oldalon, próbáljon meg bejelentkezni az Alensa.hu fiókjába egy másik böngészőből vagy eszközről.
Szállítási költségek és jegyzetek
Szállítási költségek
Express One
890 Ft
890 Ft
890 Ft
1 090 Ft
Magyar Posta
990 Ft
990 Ft
990 Ft
1 190 Ft
Személyes átvétel Packeta (Csomagküldő.hu) átvevőhelyeken
490 Ft
490 Ft
490 Ft
690 Ft
FoxPost
690 Ft
690 Ft
690 Ft
890 Ft
DPD
790 Ft
790 Ft
790 Ft
790 Ft
Személyes átvétel DPD
Megjegyzés:
- A szállítási költség tartalmazza az ÁFA-t
- Az ár végleges, függetlenül a fizetési módtól, és tartalmazza a csomagolást és a szállítást
- A szállítási költségek NEM függenek a megrendelés teljes méretétől és súlyától
Ingyenes kiszállítás az Alensa.hu oldalon
Az Alensa ingyenes kiszállítást biztosít 17.500 Ft feletti megrendelések esetén.
Az Alensa.hu időnként ingyenes szállítási promóciókat kínál. A különleges ajánlatok és árak érvényesek az Alensa.hu honlapján foglaltak szerint, a levelezési kampányokban vagy a közösségi médiában a vásárlás pillanatában. Az egyes promóciók időtartamát és feltételeit a promóciók ideje alatt egyértelműen feltüntetjük. Ezeket a promóció alkalmazása érdekében tiszteletben kell tartani.
Fizetés utáni szállítás
Az Alensa.hu csak a fizetés beérkezését követően szállít. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ha banki átutalást választja, a szállítás későbbre tolódhat. Ha szeretné minimalizálni a lehetséges késedelmet, küldje el nekünk a bankja által kiállított fizetési visszaigazolást. Több információt ezzel kapcsolatban a fizetési módok oldalon találhat. Egyes speciális kontaktlencsék paramétereik ritkasága miatt a vásárlás pillanatában nincsenek készleten. Az Alensa ezeket a lencséket az ügyfél számára lefoglalja, és azonnal megrendeli őket közvetlenül a gyártótól. A fizetés a megrendelés időpontjában történik, nem a feladás időpontjában. A nem készleten lévő tételek kifizetésének haladéktalanul meg kell történnie ahhoz, hogy megerősíthessük a termékek lefoglalását.
Extra szolgáltatás: csomagbiztosítás
Felár ellenében lehetősége van csomagja biztosítására. Ez a biztosítás fedezi a csomagokat abban az esetben, ha azok elvesznek vagy megsérülnek szállítás közben. Ez azt jelenti, hogy amint megerősítésre kerül, hogy a csomagja elveszett vagy megsérült, azonnal új - ugyanazokat az árukat tartalmazó - csomagot küldünk, anélkül, hogy először el kellene indítanunk az alábbiakban ismertetett hosszadalmas reklamációs protokollt. Ha megrendelése speciális, egyedi gyártású termékeket tartalmaz, például személyre szabott szemüveget vagy kivételes lencsekombinációt, ne feledje, hogy ezek előkészítése több időt vesz igénybe.
Termékek hozzáadása
Felhívjuk figyelmét, hogy a raktárunk által feldolgozott megrendelések nagy mennyiségét figyelembe véve nem garantálhatjuk a véglegesített megrendelések összevonását vagy megváltoztatását. Ha egynél több megrendelést szeretne összevonni, vagy kiegészíteni, azonnal forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, és eseti alapon megállapítjuk a lehetőségeket. Ez csak ügyfélszolgálati órákban lehetséges, 9 és 16 óra között. A megrendelés a fizetés pillanatában teljesnek tekinthető. Ha valamit szeretne hozzáadni, akkor új rendelést kell leadnia, amire további, standard szállítási díjak vonatkoznak.
Szállítási idők
Megjegyzés:
- Ha a rendelés leadása 12 óra előtt történt egy munkanapon, a feladás általában még aznap megtörténik.
- Ha a rendelés leadása 12 óra után történt, a feladás általában a következő munkanapon történik.
- Ha úgy dönt, hogy átutalással fizet, akkor nagy valószínűséggel a szállítás a fizetés megerősítését követő munkanapon kezdődik.
- Hétvégéken nem adunk fel rendeléseket.
- A becsült szállítási határidők a csomag feladásának napjától számítanak, nem a megrendelés napjától.
- A legtöbb napszemüveget és szemüvegkeretet egy bázisunkon kívüli raktárban tároljuk, így megrendelésük esetén általában 1-3 munkanap átszállítási idő szükséges kiküldés előtt. A személyre szabott szemüveglencsék legyártása pedig természetesen szintén növeli a megrendelés és a csomag útnak indítása közti időintervallumot.
Csomag nyomkövetése
Mivel az Alensa naponta rengeteg megrendelést dolgoz fel, az ügyfél felel a saját küldeményének nyomon követéséért. Kapni fog egy nyomkövetési számot, amely lehetővé teszi a szállítmány online követését. Abban az esetben, ha nem kapta meg ezt a kódot a rendelést megerősítő e-mailben, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, és kérésre megadjuk Önnek a nyomkövetési számot.
Nem raktáron lévő áruk szállítási határideje
Előfordulhat, hogy egyes, egyedi paraméter kombinációkkal rendelkező kontaktlencsék nincsenek raktáron. Ezeket lefoglaljuk Önnek, és megrendeljük őket közvetlenül a gyártóktól. Ez azt jelenti, hogy hosszabb lesz a várható szállítási idő. A raktáron nem lévő, speciális kontaktlencsék szállítása gyakran függ a szállítók szállítási feltételeitől, és 2-4 hétig, vagy tovább is eltarthat.
A lencsék kiválasztásakor és megrendelésénél az oldal jelzi a várható útnak indítási dátumot. Ez változhat, miután kiválasztotta a kontaktlencsék paramétereit. Az ügyfél felelős azért, hogy a megrendelés folyamán ezt figyelemmel kísérje.
Miután kiválasztotta az Ön egyedi paramétereit, megjelenik egy új becsült szállítási idő ezeknek a paramétereknek megfelelően. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a "raktáron" információ azt jelzi, hogy a termék cégünknél általánosan elérhető. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az Ön egyedi kombinációja raktáron van. Az esetleges kései kiszállítást újra megerősítjük a termékek kosárba tétele után, majd újra a visszaigazoló e-mailben. Az ügyfelet értesítjük arról, ha a megrendelésének csak egy része van raktáron a megrendelés visszaigazolásakor, és a megrendelést csak akkor küldjük, ha az összes termék rendelkezésre áll. Az Alensa jogosult a rendelkezésre állás és a várható szállítási határidő módosítására a megrendelést követően.
Rendelések, amelyek raktáron lévő és raktáron nem lévő árukat is tartalmaznak
Miután kiválasztotta a megfelelő paramétereket minden egyes kívánt termékhez, és mielőtt véglegesítené és kifizetné a megrendelést, az ügyfélnek nagy figyelmet kell fordítania a bevásárlókosárban lévő egyes termékek becsült szállítási idejére.
Előfordulhatnak olyan helyzetek, amikor egy gyártó működési nehézségekkel küzd, és a raktári kínálatunk nem teljes mértékben biztosított. A szállítási idő mindig közvetlenül a beszállítóink feltételeitől függ, és több hetet is igénybe vehet. A raktáron kívüli cikkek között megtalálhatóak a rendelésre kapható kontaktlencsék, nagyon szokatlan dioptriás paraméterekkel rendelkező lencsék stb., amelyeket fizikailag nem raktározunk. A kiszállítási időpontok tájékoztató jellegűek és a legutóbbi időszakon alapulnak. Ez jelzi a termékek raktárunkból való kiszállításának várható dátumát, és része annak a táblázatnak, ahol a Vevő megadja a dioptria paramétereit.
A feladási adatok előnézete:
A megrendelés fizetésének igazolásával és teljesítésével az ügyfél beleegyezik abba, hogy a teljes rendelést csak akkor kerül kiszállításra, miután az összes termék raktáron van. A raktáron lévő termékek külön kiszállítása csak egyedi esetekben lehetséges. Amennyiben az ügyfél kívánja, extra kiszállítási díjat fizetve (az általános szállítási költségekkel megegyező összeg), megkaphatja a rendelkezésre álló tételeket a nem raktáron lévő áruk előtt.
Problémák a kiszállítással
Kérjük, gondoskodjon róla, hogy valaki jelen legyen a kézbesítési címen hétfőtől-péntekig. Hétvégén nem történik kiszállítás. A kiszállítás pontos napjának és idejének meghatározására rendelés során nincs mód. Ezt cégünk nem tudja befolyásolni.
Nem vállalunk felelősséget a szállítási késedelemért, amelyet logisztikai partnereink vagy olyan helyzetek okoznak, mint az időjárás, az ünnepek, stb. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a szállítási partnereink által becsült kiszállítási határidőt adjuk meg. Néhány esetben a csomagok a megadott időkereten kívül érkezhetnek. A lehető leggördülékenyebb szállítás érdekében kérjük, adja meg a teljes címét (utcanevet, házszámot, postai irányítószámot és várost) és telefonszámot, hogy logisztikai partnereink szükség esetén elérhessék Önt. Miután a megrendelést elküldte, kap majd egy nyomkövetési számot, ahol online követheti a szállítást. Ne habozzon kapcsolatba lépni velünk, ha bármilyen problémát észlel. Vevőszolgálati munkatársaink azonnal és hatékonyan kezelik kérdéseit.
Ha egy csomag postai kézbesítése valamiért sikertelen volt, azt a helyi postán lehet átvenni a kézbesítési kísérlet során hagyott igazolás segítségével. A futárszolgálat ismeretlen címzett, vagy kétszeri sikertelen kézbesítést követően visszafordítja a csomagot. Sikertelen kiszállítás vagy átvétel esetén a csomag visszakerülhet hozzánk, vagy megsemmisülhet. Ezért a vevő felelőssége annak biztosítása, hogy a csomag az adott címen átadásra kerüljön, valamint a közvetlen kapcsolattartás a szállítmányozó társasággal. A megsemmisített csomagokat nem térítjük meg.
Reklamációs protokoll
Ha a csomag elveszik, hiányzik
vagy helytelenül kézbesítik, akkor az Ön nevében reklamációt
kezdeményezünk a szállítási partnerünkkel. A követelés
kezdeményezéséhez két megerősítésre van szükség:
1.) a
megrendelő által aláírt nyilatkozat arról, hogy a csomag nem érkezett meg,
amelyet a kézbesítést követő 20 napon belül megküldenek részünkre;
2.) a szállító cég igazolása arról, hogy a csomagot nem megfelelően
kezelték.
Miután a követelés folyamatban van, az Ön igényei szerint visszatérítjük az összeget vagy új rendelést küldünk Önnek. Ez azonban addig nem történik meg, amíg a csomag nincs elveszettnek nyilvánítva a futárszolgálat által. Ha azonban megvásárolta csomagbiztosításunkat, akkor azonnal új csomagot tudunk útnak indítani és nem kell megvárnia, amíg a követelését feldolgozzák.
Sérült csomagolás
A kontaktlencséket és a tartozékokat megfelelő méretű csomagolásban szállítjuk, hogy sértetlenül és megfelelő állapotban érkezzenek meg. Ha azonban a doboz megsérült a szállításkor, NE fogadja el a csomagot és adja meg a kézbesítési protokoll alapján a sérülés okait, például "jelentős károsodás a dobozban", "folyadékszivárgás" stb. Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy gyorsan reagálhassunk a problémára, és új szállítást biztosíthassunk.
A lencsék cseréjének megrendelése
A vevőnek
a saját szemüvegkeretét keményfalú szemüvegtokban kell küldenie, hogy a
szemüveg szállítás közben megfelelően védve legyen. A vevő tudomásul
veszi továbbá, hogy a vevő saját szemüvegkeretén az új lencsék
felszerelésén kívül egyéb módosításra vagy javításra nem kerül sor.
Abban az esetben, ha a vásárló régebbi szemüvegkeretéhez
csereszemüveglencsét rendel, a Forgalmazó nem vállal felelősséget a
vásárló kereteinek sértetlenségéért, így nem vállal felelősséget a
szemüveglencsék cseréje során a szemüvegkeretekben esetlegesen
bekövetkező sérülésekért sem. A Vásárló tisztában van azzal, hogy
minden szemüvegkeretnek meghatározott élettartama van, ami az anyag
minőségétől, a keret korától és a kezelés módjától függ. Ha a
szemüvegkeret a lencsecsere során megsérül, a lencsecsere költségét az
ügyfélnek visszatérítjük, a sérült keretet pedig visszaadjuk.
A
Vásárló tudomásul veszi, hogy a szemüveg a Packeta.hu-n keresztül
történő díjmentes kiküldésére szolgáló kód használata esetén a
szemüveg 12500 Ft összegig biztosított.
Jótállás és visszatérítés
Ha a megvásárolt cikken, annak csomagolásán vagy a hozzá csatolt használati utasításban szerepel a lejárati idő a különleges törvényi előírásoknak megfelelően, akkor a jótállási idő a lejárati napon véget ér. Általában 24 hónapnál hosszabb lejárati idővel rendelkező kontaktlencséket szállítunk. A felhasználási dátum minden termékre és annak csomagolására van nyomtatva. Ha bármilyen kérdése van a felhasználási határidővel kapcsolatban, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz: info@alensa.hu .
Visszaküldéshez meg kell felelni a következő feltételeknek:
- Csak az ebből a webáruházból vásárolt termékeket küldheti vissza
- A lencse dobozának és az eredeti csomagolásnak bontatlannak, lezártnak, sértetlennek, jelöletlennek és újra eladható állapotúnak kell lennie*
- A teljes árut vissza kell visszaküldeni, hiányzó részek nélkül
- A szemüvegek és napszemüvegek visszaküldésével kapcsolatos információkat az alábbiakban részletezzük
- Áruvisszaküldés előtt mindig fel kell keresni írásban az ügyfélszolgálatot
- A lemondási időszak alatt (a kézhezvételtől számított 30 napon belül) visszaküldött termékeket teljes egészében visszatérítjük (az általános szerződési feltételek további részében leírtak szerint)
- A bontatlan áruk, 30 napos elállási idő lejárta utáni visszaküldésének lehetősége értékelésre kerül, a garancia és a termékek lejárati dátumától függően (a korábban említetteknek megfelelően a terméknek újra értékesíthetőnek kell lennie). A termékeket azonban ilyen esetben is szükséges az eredeti vásárlási dátumától számított legfeljebb 365 napon visszaküldeni az Alensa.hu számára.
- Ha az Alensa hibát követett el, és nem megfelelő termékeket küldött, akkor ezt az áru átvételétől számított 30 napon belül be kell jelentenie az ügyfélszolgálatnak
Kérjük, csak bontatlan és sértetlen dobozú kontaktlencséket (vagy folyadékokat) küldjön vissza egy merev falú dobozban (ne borítékban), hogy biztosítsa, hogy a szállítás során ne sérüljenek a termékek. A dobozba tegye bele az alensa.hu oldalon való vásárlásról szóló számlát, valamint egy rövid hibaleírást. Ha visszatérítést vár a bankszámlájára, kérjük, adja meg az utalás elvégzéséhez szükséges összes információt. Bankszámlára való visszatérítés esetén az IBAN formátumú számlaszám szükséges. Ha Ön online fizetett, a visszatérítést automatikusan a PayPal számlájára vagy a kártyára utaljuk vissza, amelyről a befizetést teljesítették.
Győződjön meg róla, hogy a visszaküldésre átadott csomagról bizonylatot kap! A visszaküldéssel kapcsolatos komplikáció esetén az szükséges lehet, ezért kérjük bizonyosodjon meg arról, hogy igény esetén a dokumentumot az ügyfélszolgálat rendelkezésére tudja bocsátani.
A visszaküldési irányelvek az alábbiakra vonatkoznak:
- A lemondási időszakon belül (30 nap) teljesített visszaküldések
- Bontatlan, fel nem használt, sértetlen áruk visszaküldése garancia keretében
- Tévesen leszállított termékek (az érkezéstől számított 30 napon belül jelenteni kell)
- TopVue és Gelone pénzvisszafizetési garancia (csak a kézhezvételtől számított 60 napon belül lehetséges)
- Minőségi ellenőrzésre küldendő termékek
A termék visszaküldése során az ügyfél köteles betartani a Reklamáció és visszaküldés oldalán található összes iránymutatást. Győződjön meg róla, hogy a csomag feladásakor megkapja a csomag átadását bizonyító igazolást! Ügyfélszolgálatunk ezt kérheti Öntől, ha gyanítjuk, hogy valami nem megfelelően zajlik a visszaküldéssel kapcsolatban.
A fel nem használt áruk azonnali online visszaküldési kérelmének létrehozásához a fiókján keresztül kattintson IDE .
Visszaküldési költségek
Az ügyfél viseli a termék(ek) visszaküldésével járó szállítási költségeket. Az Alensa.hu nem nyújt előre fizetett lehetőséget a helytelenül megrendelt vagy már nem szükséges termékek visszaküldésére. Ha azonban az Alensa.hu részéről történik a hibás teljesítés, akkor a visszaküldéssel járó költségeket az eladó fedezi. Az Alensa.hu új lencséket küld Önnek további költségek nélkül.
Visszatérítések feldolgozási ideje
Az Alensa.hu megerősíti, hogy megkaptuk a visszaküldött tételeket, és tájékoztatjuk az új rendelés állapotáról. Arra törekszünk, hogy minden visszajelzést 30 napon belül megerősítsünk. Kérjük, késedelem esetén forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a visszatérítési eljárás kicsit hosszabb, ha eredeti és sértetlen csomagolásban napszemüveget küld vissza. Ez annak köszönhető, hogy a visszaküldött napszemüvegek eredetiségét és állapotát a központi raktárnak alaposan meg kell vizsgálnia.
A vevő beleegyezik az egyes visszatérítésekhez szükséges feldolgozási idők tiszteletben tartásába.
Panaszok az árukról és szolgáltatásokról
Az Alensa.hu nem fogad el panaszt azokban az esetekben, amikor a termékek már eldobásra kerültek és nem vizsgálhatók. Kérjük, tartózkodjon a gyanított hibás termékek eldobásától, és szolgáltasson fényképes bizonyítékot minden látható hibáról vagy sérülésről. Panasz esetén a vevő köteles először értesíteni ügyfélszolgálatunkat, hogy tájékoztatást kapjon arról, hogyan kell eljárnia. Ha egy terméket vissza kell küldeni, az ügyfélnek követnie kell a visszaküldési irányelveket tartalmazó oldalon megadott eljárást.
A TopVue és Gelone termékekkel kapcsolatos panaszokat a pénzvisszafizetési garancia feltételei szerint kezeljük mindaddig, amíg minden feltétel teljesül.
Az Alensa.hu egy online eladó, amely kontaktlencsékkel és azokhoz kapcsolódó termékekkel foglalkozik, nem látszerész vagy szakorvos . Ez azt jelenti, hogy jogi szempontból nem lehetséges, hogy próbalencséket biztosítsunk, vagy hogy ki tudjuk cserélni az egyéni lencséket. Az Alensa csak teljes csomagokkal foglalkozik.
Ajándékutalvánnyal kifizetett rendelés igénylése:
Az utalvánnyal
kifizetett megrendelésre vonatkozó igény érvényesítése esetén az
utalvány által kifizetett összeget jóváírás formájában
visszatérítjük az utalványt alkalmazó Vásárló fiókjára. Ha a
vásárlást utalvánnyal és pénzeszközökkel fizették ki (pótfizetés), a
Vevő eldöntheti, hogy a pótbefizetést hogyan kívánja visszkapni (a
Vásárló bankszámlájára vagy jóváírás formájában a fiókra).
Hogyan tovább a visszaküldéssel?
1. A Vásárló elindít egy
új visszaküldést az ügyfél fiókjában a „Visszaküldések” részben
vagy a visszáru oldalon.
2. Miután a Vásárló megnyomja az „Új
visszáru létrehozása” gombot, megjelenik egy oldal, amelyen az összes
megrendelést tartalmazza. A teljesített megrendelések listájából a
Vásárló megkeresi a kívánt rendelést és kiválasztja azt a terméket,
amelyre visszaküldési eljárást kíván kezdeményezni. A "Visszaküldés
létrehozása" gomb megnyomásával.
3. A kiválasztott termékhez a
Vásárló határozza meg a szükséges információkat. Ki kell választani a
„Visszaküldés okát” és a „Preferált megoldást”. A
„Bankszámlaszám” és „IBAN” mezőket a Vásárló csak akkor tölti
ki, ha ezek az adatok a bevallás kitöltéséhez szükségesek. „Az Ön
megjegyzése” mező a hiba leírásának megadására szolgál. A kérés
végén lehetőség van egy fájl (fotó vagy videó) csatolására. A
Vásárló a szükséges adatok kitöltését követően a „Küldés” gomb
megnyomásával nyújtja be kérelmét.
Megjelenik egy tájékoztató üzenet, amely megerősíti a visszaküldés elfogadását, és automatikus e-mailt generál az elfogadott visszaküldésről, amely tartalmazza a követelt áru visszaküldésének lépéseit.
A reklamáció vagy az áru visszaküldésének módja az áttekinthető információs oldalunkon található - ITT
FIGYELMEZTETÉS: Weboldalunkon a kontaktlencse csomagolásáról készült termékfotók az értékesített termékek illusztrálására szolgálnak, és nem mindig felelnek meg egy adott termék aktuális megjelenésének. Egyes termékeket ugyanazon gyártó különböző létesítményeiben gyártanak. A termékfotó ezért más gyártási helyet is jelezhet, mint a Vásárlóhoz eljutó termék. A végfelhasználóhoz eljutó termékek szemléltető fotóiban látható kisebb eltérések nem hivatkozhatnak az áru visszaküldésére. Portfóliónkban minden termék eredeti gyártóktól származik.
Ha a Vásárló a reklamált árut közvetlenül, az ügyfélszolgálattal való előzetes kapcsolatfelvétel nélkül küldi el, és ezzel egyidejűleg nem alkalmazza az ajánlott eljárást a visszaküldési kérelem online létrehozására az ügyfélfiókban, a visszaküldési kérelem feldolgozási ideje meghosszabbodhat. Amint az Eladó elfogadja a kérést, a Vevő e-mailt kap a visszaküldés elfogadásáról. A visszaküldés menete nyomon követhető az ügyfélszámlán.
Visszaszállítási cím:
Alensa.hu
Packeta Hungary Kft. (90252539), Budapest
Ezred utca 2. B2/11
1044
A szállítással kapcsolatos költségek a küldemény leadásakor a Vevőt terhelik. A reklamált áru Eladóhoz történő visszaszállításának költségei az Eladót terhelik, amennyiben a reklamációt elfogadják, és a Vevő a reklamált áru szállításával kapcsolatos költségeket igazoló dokumentumokat benyújtja.
Az Eladó minden reklamált árut átad a gyártónak szakértői értékelésre, melynek célja annak megállapítása, hogy a reklamáció tárgyát képező hiba gyártási hibából ered-e. Az Eladónak 30 nap áll rendelkezésére a visszaküldés feldolgozására.
További információ:
Kontaktlencsék visszaküldése:
A lencse helytelen kezeléséből adódó mechanikai sérülése vagy a kontaktlencse nem megfelelő gondozásából eredő meghibásodása nem indokolja a visszaküldést. A kontaktlencsék vagy paramétereinek helytelen kiválasztása szintén nem ok a visszaküldésre. Az azonos paraméterek nem garantálják, hogy a kontaktlencsék kényelmesek lesznek a felhasználó számára. A Vásárlónak szakszerűen kell a kontaktlencsét felhelyeznie, és a lencsékkel, illetve visszaküldéssel kapcsolatos panaszok rendezésekor az Eladó kérhet vizsgálati eredményt, mely a szemésztől, optikustól származik a kontaktlencse szakszerű használatáról (1 évnél nem régebbi). A reklamált árut a Vásárlónak kemény kartondobozban kell elküldenie, hogy elkerülje a szállítás közbeni sérüléseket. Amennyiben a Vásárló a már felbontott (használt) hibás kontaktlencsét visszaküldi, gondoskodnia kell arról, hogy a lencse ne száradjon ki a küldemény Eladó telephelyére történő szállítása során. Javasoljuk, hogy a lencsét tokba vagy kis üvegbe helyezze, oldatba áztassa, nehogy kiszáradjon, és biztonságosan zárja le. Ezt követően az Eladó elküldi a kontaktlencséket a gyártónak szakértői értékelés céljából. A gyártó dönti el, hogy jogos-e a hibás reklamáció, és valóban gyártási hibáról van-e szó. Elfogadott hibás reklamáció esetén az Eladó új árut küld a Vásárlónak, vagy visszatéríti a pénzt a Vásárló bank- vagy ügyfélszámlájára.
Színes kontaktlencsék színhatásából adódó
elégedetlenség
A színes kontaktlencsék végső színhatása
nagyon szubjektív és eltérő lehet a sokféle külső hatástól és
feltételektől függően. Először is, a végső színhatás függ a szem
pigmentációjától, míg másodsorban a külső hatásoktól, beleértve a
fényviszonyokat, a ruházatot és sminket. A színes kontaktlencsék a szemek
természetes színétől eltérő színt eredményezhetnek. Mindenki esetében a
színes kontaktlencsék különböző végső színhatást eredményezhetnek,
ami nem jósolható meg előre. Ha nem elégedett a végső színhatással, a
fent említett okokra hivatkozva sajnos nem áll módunkban kompenzációt adni.
Az ügyfél a vásárláskor beleegyezik abba, hogy a színes kontaktlencsék
nem visszatéríthetők, kivéve, ha a gyártó elismeri a gyártási hibát.
Napszemüveggel és sportszemüveggel kapcsolatos panaszok:
A szemüveget nem lehet visszaküldeni, ha nem a használati utasításnak megfelelően használták, vagy mechanikai sérülést szenvedtek, például nem megfelelő kezelés miatt. Továbbá a szélsőséges hőmérséklet (pl. szauna, forró autó stb.) vagy agresszív anyagok (hajkozmetikumok, tengervíz stb.) miatt megsérült szemüvegek nem küldhetők vissza. Reklamáció nem nyújtható be visszatérítésre olyan hibák esetén, amelyek normál elhasználódásból erednek, valamint olyan szemüvegekre, amelyek mechanikusan sérültek, mert egy harmadik fél helytelenül javította meg őket. A visszaküldött szemüveget az eredeti tokban kell visszaküldeni, a tisztító kendővel együtt.
Dioptriás és egyéb nem dioptriás szemüvegek (PC szemüveg, vezetőszemüveg stb.) visszaküldése:
A szemüveget nem
lehet visszaküldeni, ha nem a használati utasításnak megfelelően
használták, vagy mechanikai sérülést szenvedtek, például nem megfelelő
kezelés miatt. Továbbá nem igényelhető a szélsőséges hőmérséklet (pl.
szauna, forró autó stb.) vagy agresszív anyagok (hajkozmetikumok, tengervíz
stb.) miatt megsérült szemüvegek. Reklamáció nem nyújtható be
visszatérítésre olyan hibák esetén, amelyek normál elhasználódásból
erednek, valamint olyan szemüvegekre, amelyek mechanikusan sérültek, mert egy
harmadik fél helytelenül javította meg őket. Az illeszkedésre csiszolt
dioptriás szemüveg visszaküldéséhez érvényes (1 évnél nem régebbi)
szemüvegreceptnek kell rendelkezésre állnia. Progresszív (multifokális)
lencsékkel rendelkező szemüveg esetén szükség lesz egy fényképre az
elölről viselt szemüveggel (a jobb központosítás érdekében) és egy
oldalnézeti fényképre (a keret szögének meghatározásához).
A Vásárló tudomásul veszi, hogy újonnan csiszolt dioptriás
szemüvegek esetén 1-4 hétig tarthat az
új korrekcióhoz való
alkalmazkodás. A hosszabb alkalmazkodási időszak különösen gyakori az
asztigmatizmus és a presbyopia korrekciója esetén. Előfordulhat, hogy az
emberi szem és agy nem
fogadja el azonnal az új korrekciót. Ilyenkor ne
rohanjon új szemüveg viselésével, hanem
válasszon fokozatos
alkalmazkodást az új szemüveghez. A szemüveget csak ezen időszak letelte
után
lehet visszaküldeni.
Szemüvegkeretek bemutató lencsékkel (ideiglenes szemüveglencsék) visszaküldése:
A szemüveget nem lehet visszaküldeni, ha nem a használati utasításnak megfelelően használták, vagy nem megfelelő kezelés miatt mechanikusan megsérültek. Továbbá nem igényelhető a szélsőséges hőmérséklet (pl. fűtött autó, radiátor stb.) vagy agresszív anyagok (hajkozmetikumok, tengervíz stb.) miatt megsérült szemüvegek. Reklamáció nem nyújtható be visszatérítésre olyan hibák esetén, amelyek normál elhasználódásból erednek, valamint olyan szemüvegekre, amelyek mechanikusan sérültek, mert egy harmadik fél helytelenül javította meg őket. A Vásárló tudomásul veszi továbbá, hogy különálló szemüvegkeret vásárlása esetén az Eladó nem vállal felelősséget a külső szemüveglencsék szakszerűtlen csiszolásából eredő keretsérülésekért. A visszaküldött szemüveget az eredeti tokban kell feladni, a kendővel együtt.
Panaszok a weboldallal és annak tartalmával kapcsolatban
Az Alensa fenntartja a jogot, hogy bármikor megváltoztassa honlapjának tartalmát. Célunk, hogy ügyfeleink naprakész információkkal rendelkezzenek, de tilos az ideiglenesen félreértelmezett információk vagy hibák miatt való felelősségre vonás. Ez vonatkozik a rosszindulatú támadások vagy szoftverek (vírusok, hackerek stb.) által okozott technikai problémákra is. Ha bármilyen problémát észlel webhelyünkkel vagy tartalmával kapcsolatban, kérjük, értesítse ügyfélszolgálatunkat, hogy orvosolhassuk ezeket a problémákat.
Az ügyfelek honlapunkon tett észrevételei nem képviselik az Alensa.hu nézeteit, véleményét, álláspontját, és szubjektívnek kell őket tekinteni. A megjegyzéseket nem szabad úgy értelmezni, mint iránymutatásokat vagy tanácsokat. Az Alensa.hu megpróbálja szerkeszteni, kijavítani vagy módosítani a potenciálisan félrevezető vagy helytelen információkat. A problémás vagy visszaélő felhasználókat is eszerint kezeljük.
A weboldalon található fotók arra szolgálnak, hogy szemléltessék a termékek valós változatát, de nem feltétlenül ábrázolják a vásárlónak küldött termékek kinézetét. A megrendelés által kapott termékek a bemutató képekhez képest a darabszámukat, a lejárati dátumot és egyéb tulajdonságokat tekintve eltérőek és egyediek lehetnek. Egyes termékeinket több létesítményben is gyártják, különböző helyszíneken, azonban ezek mindegyike az eredeti gyártó tulajdonában van. A kapott termékhez képest a termékfotó eltérhet és megjeleníthet helybeli különbségeket. Ezek a földrajzi helytől és/vagy időponttól függő, illetve egyedi azonosításból fakadó különbségek azonban nem azt jelentik, hogy a kapott termék valamilyen módon nem olyan, amilyennek lennie kell. Az ilyen jellegű logikus és nyilvánvaló, nyomtatási különbségekre hivatkozó reklamációt, amely a webhelyen látható képek és a kapott termékek között látható különbségeken alapul, nem tudunk elfogadni.
Alternatív vitarendezés
A fogyasztónak joga van arra, hogy az alternatív vitarendezést kérje, ha nem elégedett a panasz eredményeivel, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette fogyasztói jogait. Kapcsolatba léphet az eladóval az info@alensa.hu e-mail címen. Ha az eladó a 30 napos határidőn belül megtagadja a korrekciót, vagy nem válaszol, akkor a fogyasztónak jogában áll panaszt benyújtani egy alternatív vitarendezési szervezethez (ADR-szervezet), amelyet a magyar és az uniós jog kötelezően köt (SI No. 343, 2015). A panaszt az magyar és az uniós jog szerint részletesen is be lehet nyújtani (SI No. 343, 2015).
A fogyasztó online is panaszt tehet az online vitarendezési platformon (ODR platform) keresztül - https://ec.europa.eu/consumers/odr
A "fogyasztó" fogalma az alternatív vitarendezés esetén magában foglalja azokat a természetes személyeket, akik a kereskedelmükön, üzleti tevékenységükön, vagy szakmájukon kívül járnak el. Ha azonban a szerződést az egyén részben kereskedelmi (kettős célú szerződések) és részben azon kívül eső célokra kötötte, és a kereskedelmi cél olyan korlátozott, hogy a kínálat általános összefüggésében nem domináns, akkor ezt a személyt is fogyasztónak kell tekinteni. Az alternatív vitarendezést a kereskedő és a fogyasztó közötti adásvételi szerződésekből vagy szolgáltatási szerződésekből eredő szerződéses kötelezettségekkel kapcsolatos peren kívüli vitarendezési eljárásokra kell alkalmazni. Az alternatív vitarendezés csak a hosszú távú beszerzési szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem vonatkozik azokra a vitákra, amelyeknél a követelés értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az alternatív vitarendezési szervezet névleges díjat adhat a fogyasztó részére a panasz benyújtásához, amely nem haladhatja meg az 5 eurót, beleértve az ÁFA-t.
Elállás a szerződéstől
Nyomtatható dokumentum - Elállás az adásvételi szerződéstőlAz áru visszaküldésének módja az szerződéstől való elállás esetén ITT található.
Mindenkinek joga van a szerződéstől való visszalépéshez az áru átvételétől számított 30 napon belül. A szerződéstől való elállás esetén a Vevőnek a következő feltételeket kell teljesítenie:
A visszaküldött áruknak teljesnek kell lenniük
Az árunak használatlannak és sértetlennek kell lennie. Az eredeti csomagolást nem szabad felnyitni. Ha a fogyasztó felnyitja az eredeti csomagolást, akkor a termék már nem használható higiéniai és biztonsági okokból. Az ilyen termék már nincs újra eladható állapotban, és nem küldhető vissza. Ez alól kivételek a napszemüvegek és a szemüvegkeretek. Ha napszemüveget vagy szemüvegkeretet a kézhezvételtől számított 30 napon belül szeretné visszaküldeni, akkor a teljes terméket vissza kell juttatni, beleértve a tokot, a dobozt, a mellékleteket, a tisztítókendőket és az azonosító címkéket vagy az árcédulát. A termék valamely elem nélkül nem tekinthető teljesnek, és ilyen esetben nem kerül sor visszatérésre.
A vényköteles szemüveglencsék egyedi igények alapján kerülnek gyártásra, ezért azokra nem vonatkozik visszatérítés. Csak a keretek jogosultak az esetleges visszatérítésre. Ez a feltétel attól a pillanattól kezdve érvényes, amikor a szemüveg kifizetése megtörténik , tekintet nélkül a szállítási státuszra.
Nem vonatkozik a jelenlegi
Nyári Marketing Akcióra - "100% pénzvisszafizetési garancia online
szemüvegvásárlás esetén!". Az akció feltételei:
A visszavonási jog
a "100% pénzvisszafizetési garancia online szemüvegvásárlás esetén!"
nyári promóció keretében érvényes. A Vevő az év folyamán kétszer
gyakorolhatja a szerződéstől való elállás jogát bármilyen típusú
szemüveg, illetve a Vevő kívánsága szerint személyre szabott termékek
(pl. egyedi dioptriás szemüvegek, beleértve a lencséket) esetén, és a
terméket 30 napon belül visszaküldheti az általános Szerződési
Feltételek rendelkezéseinek megfelelően. Az Alensa fenntartja a jogot, hogy
megtagadja a bármilyen típusú szemüveg, illetve a Vevő által személyre
szabott termékek vásárlására vonatkozó szerződésektől való elállást,
ha a Vevő egy naptári éven belül több mint kétszer áll el a
szerződéstől.
Kötelező dokumentáció
Kérjük, mellékelje az Alensa.hu által kiadott vásárlási igazolást, annak másolatát vagy a rendelési számát. Ne felejtse el feltüntetni bankszámla IBAN számát, ha szükséges.
Az árut eredeti állapotában kell visszajuttatni
Kérjük, a visszaküldött árut egy merev falú kartondobozban, ne borítékban küldje vissza (még akkor sem, ha ütközésgátló a boríték). Ha a szállítmány sérülést szenved a szállítás során, nem vagyunk kötelesek elfogadni. Elállás esetén, ha a Vevő a fenti feltételeket teljesíti, teljes visszatérítést kap, beleértve az eredeti szállítási költségeket is. A Vevő csak az áruk visszaküldésének költségeit viseli. A visszatérítést a visszaküldött áru központunkban történő átvételének időpontjától számított 2-10 napon belül jóváírjuk az ügyfél számlájára.
Visszatérítési ár és eljárás
Ha minden szükséges feltétel teljesült, a vevő teljes visszatérítést kap. A visszaküldés költségei a vevő felelősségi körébe tartoznak. A vásárló igénybe veheti az ingyenes visszaküldés lehetőségét. Ez csak akkor lehetséges, ha az ügyfélfiókból online kérelmet nyújt be. További részleteket ITT talál. Minden visszatérítés az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott információkkal és feltételekkel összhangban kerül feldolgozásra.
Az utalvánnyal kifizetett megrendelés adásvételi szerződéstől való elállása esetén az utalvánnyal befizetett összeg jóváírás formájában visszakerül az utalványt használó Vásárló fiókjára. Ha a vásárlás utalvánnyal és pénzeszközökkel történt (feltöltés), a Vásárló eldöntheti, hogy a feltöltést milyen formában kívánja visszaküldeni (a Vásárló bankszámlájára vagy jóváírás formájában is a fiókra).
Adatvédelmi irányelvek
A
személyes adatok védelmét és feldolgozását az alábbi adatvédelmi
szabályok határozzák meg .
Ügyfélfiók
megszüntetése
A Vásárló az ügyfélszámla törlésére
vonatkozó kérelmét az info@alensa.hu e-mail címre küldi
el a forgalmazó felé. A Vásárló a dpo@alensa.eu e-mail címen is
kérheti Ügyfélfiókjának törlését.
A számla törlésre kerül, ha
minden tranzakció véget ért. Az utolsó vásárlás kézhezvételétől
számított 30 napos időszakot fenntartjuk a vásárlási szerződéstől való
bármely jogi elállást. Ezt követően a Vásárló minden személyes adata
törlésre kerül, ha azokra már nincs szükség abból a célból, amelyből
gyűjtötték, vagy tárolása jogszabályba ütközik. Kivételt képeznek a
minimálisan szükséges adatok, amelyeket jogi okokból meg kell őrizni (pl.
számviteli célból). A törvényes időtartam lejárta után ezek az adatok is
teljes mértékben törlésre kerülnek.