Általános szerződési feltételek

Köszönjük, hogy ellátogatott a alensa HU webáruházba. A alensa HU az Európa-szerte működő Alensa hálózat tagjaként eredeti és minőségi kontaktlencséket és kiegészítőket forgalmaz. Ez az oldal tartalmazza azokat az irányelveket és feltételeket, amelyeket Ön, az Alensa HU webáruház fogyasztójaként, vásárlójaként és felhasználójaként elfogad a honlapunk használatakor és vásárláskor. Az Alensa.hu oldalon való vásárlás megerősítésekor látni fog egy jelölőnégyzetet, aminek kipipálása azt jelenti, hogy elolvasta, megértette ezeket a feltételeket és következetesen egyetért velük. További információkat az Alensa.hu különböző tájékoztató oldalain talál. Fenntartjuk a jogot arra, hogy az ezen oldalakon található további információkra hivatkozzunk, és feltételezzük, hogy az ügyfél elolvasta és megértette azokat.

Navigáció

Bevezetés

Az alábbi feltételek vonatkoznak az Alensa.hu e-shopban való vásárlására.

Az általános vásárlási és szerződési feltételek meghatározzák és megadják a Vásárló és az Eladó felek közötti szerződéses kapcsolatot. Minden a felek között létrejövő szerződéses kapcsolat a Cseh Köztársaság törvényi szabályozásán alapul. Ha a szerződő fél fogyasztó, az itt nem szabályozott valamennyi kapcsolatot a Cseh Polgári Törvénykönyv (40/1964. Sz. Törvény) és a fogyasztóvédelmi törvény (634/1992. Sz. Törvény) szabályozza. Ha a szerződő fél jelen vásárlással szerződést köt, és ez üzlet tárgyát képezi, minden kapcsolat, ami jelen általános szerződési feltételekben nem kerül szabályozásra, azt a cseh Kereskedelmi Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései és ezek módosításai szabályozzák. (Act No. 513/1991 Coll.).

Az eladó fenntartja magának a jogot, hogy a több, mint 10 db tételt tartalmazó megrendeléseket törölje, és visszatérítse a vevőt [ha előre fizetett].

Az Eladások Elektronikus Nyilvántartásának Törvénye alapján az eladó köteles elismervényt adni a vevőnek. Ugyanakkor, az eladó köteles a bevételt online beiktatni az adóhatóság felé; technikai hiba esetén nem később, mint 48 órán belül.


Vissza a navigációs menübe

Az Alensa.hu regisztrálása és üzemeltetése

Az összes terméket és szolgáltatást az Alensa hálózat fő üzemeltetője nyújtja. Logisztikai központjaink Csehországban találhatóak. Az Alensa.hu honlapját az Alensa s.r.o üzemelteti, a következő címen:

Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praha 9
Cseh (CZ) adószám: CZ27179681
Magyar (HU) adószám: 30391628–2–51

Az Alensa védjegy, a honlapon található összes tartalom, az Alensa márkanév által megjelentetett promóciós anyagok az Alensa hálózat fő üzemeltetőjének szellemi tulajdona és szerzői jogi védelem alatt áll.


Vissza a navigációs menübe

Weboldalunk és promócióink használata

Az ügyfelek szabadon használhatják honlapunkat akár vendégként, illetve regisztrált felhasználóként. Az ügyfél köteles felelősségteljesen és helyesen használni a honlapunkat, betartva a feltételeinket. Visszaélés esetén, az Alensa-nak jogában áll átmenetileg vagy tartósan kitiltani a felhasználót a weboldalról és a szolgáltatások használatától. Az Alensa.hu a termékeinek nagykereskedelmi viszonteladását nem támogatja.

Honlapunk helyes használata

Az Alensa.hu felhasználói honlapunkat csak jogszerű célokra használhatják:

  • A helyi, nemzeti és nemzetközi jogok megsértése tilos
  • Tilos a csalás, illetéktelen reklám bármilyen formában
  • Tilos a szexuális, gyűlölködő, sértő, erőszakos, diszkriminatív, zaklató stb. tartalom
  • A hamis személyazonosság használata nem megengedett


A felhasználók szabadon hozzászólhatnak honlapunkon. Az észrevételek azonban nem károsíthatják az Alensa vagy mások hírnevét, és nem lehetnek más felhasználók megtévesztésére vagy zaklatására.

Kedvezményekkel kapcsolatos előírások

Referenciapro­gramunk (dílerkód partnerprogram) már nem alkalmazható, mivel az megszüntetésre került 2018.12.31-én. A program feltételeivel összhangban megszerzett kredit annak elköltéséig marad elérhető.

A visszaélések elkerülése érdekében egyszerre csak egy promóciós kód aktiválható. A kódok nem halmozhatók. Annak ellenőrzéséhez, hogy melyik kód került aktiválásra, vagy annak érdekében, hogy az aktív kódot egy másik promóciós kóddal helyettesítse, tekintse meg a kosarában található „Kuponkód“ mezőt.

A már kedvezményes tételekre nem használhatók fel további árengedmények. A kedvezményes árak könnyen beazonosíthatók egy másik, áthúzott összeg segítségével, amelyet csökkentett ár vált fel. Ilyen típusú termékekre nem lehet promóciós kódokat vagy további kedvezményeket alkalmazni.

Bűncselekmények és műszaki visszaélések

A felhasználók számára szigorúan tilos a vírusok vagy más technológiai szempontból káros szoftverek bevezetése weboldalunkra, valamint a digitális támadások bármely formájának létrehozása webhelyünkön vagy szervereinken. A visszaélés ilyen formái bűncselekménynek minősülnek, és jelentjük a hatóságoknak. Ilyen jellegű bűncselekmények esetén az Alensa teljes mértékben együttműködik a hatóságokkal és biztosítja számukra a jogszabályok teljes körű büntetőeljárásához szükséges összes információt.

Az Alensa nem vállal felelősséget abban az esetben, ha webhelyünk sérülést szenved a rosszindulatú szoftverektől vagy a digitális támadásoktól.

Vissza a navigációs menübe

Vásárlási megállapodás

A vásárlási szerződés akkor tekinthető megkötöttnek, ha a Megrendelő az online rendelési formanyomtatványon megerősíti megrendelését. Az Alensa.hu oldalon történő megrendeléssel a Vevő elismeri, hogy elolvasta ezeket a feltételeket, és betartja azokat. A vásárlás befejezésével és a kipipálással, mellyel elismeri, hogy elolvasta és megértette a szerződési feltételeket, valamint hogy legális életkorú szerződés megkötéshez, és érvényes recepttel rendelkezik a rendelt lencsékre vonatkozóan. Megerősíti, hogy az Ön által megadott adatok érvényesek és pontosan megfelelnek a szemész szakember által előírtaknak. Ön azt is megerősíti, hogy az Ön receptje kevesebb, mint 12 hónapos, a magyar törvények szerint. Ön, az ügyfél, beleegyezését adja arra, hogy kapcsolatba lépjünk a szemész szakembereivel, hogy szükség esetén ellenőrizzük a receptre vonatkozó információkat. Megértette, hogy az Ön felelőssége, hogy rendszeres szemvizsgálatot végeztessen, és hogy a receptjét naprakészen tartsa. Az Alensa.hu nem felelős semmilyen következményért, ami a vényköteles recepttől való eltérésből adódik.

A vásárlás igazolása és számlanyilatkozatok

Ha a Vevő nem említi meg kifejezetten a megjegyzés rovatban, hogy eredeti, nyomtatott számlát és betegtájékoztatót igényel, akkor egyetért azzal, hogy a számla másolatát kapja meg. A számlák letölthetők a felhasználó személyes profiljáról az Alensa.hu oldalon a „Megrendeléseim“ menüpontban a megrendelés elküldése után. Emellett a számlát mindig igényelheti az ügyfélszolgálattal való kapcsolatlépéssel is. A Vevőnek lehetősége van szállítási címet és számlázási címet is megadni, és ha szükséges, a megrendelőlapon megjegyzést is feltüntethet. Ezeket az adatokat a dokumentum automatikusan tartalmazza.

Az Alensa címe minden számlán mindig a fő üzemeltetőnk címe lesz. Ez nem módosítható helyi címre. Minden számlát a feladás napjára keltezünk, nem a megrendelés napjára. A számlán szereplő dátumot az Alensa nem változtathatja meg. Lehetőség van további információk megadására a számlán, mint például a születési dátumot, vagy gyermek nevét. Az ilyen jellegű információk számlán való szerepléséért azonban a vevő felelős. Ezeket a megjegyzés rovatban kell feltüntetni. A számlák nem módosíthatóak.

Az Alensa minden megrendeléshez egy számlát biztosít az ügyfeleknek. Ha a vevő több mint egy, vagy másik számlát igényel, akkor külön megrendeléseket kell leadnia.


Vissza a navigációs menübe

Fizetés és árak

A rendelés befejezéséhez a következő fizetési módok közül választhat:

  • Banki átutalás: A számla adatai a megrendelés visszaigazolásakor jelennek meg 
  • Bankkártya: Mastercard, Visa
  • PayPal
  • Utánvétel

Biztonságos fizetés

Minden kifizetés biztonságos módon történik. Az Ön személyes adatait csak a fizetés megállapítására használjuk fel, és nem adjuk át harmadik félnek.

Online fizetés

Ha úgy dönt, hogy hitelkártyával vagy bankkártyával online fizet, akkor átkerül a partnerünk biztonságos weboldalára, ahol megadhatja adatait a fizetés végrehajtásához. Az itt megadott összes információ biztonságban és titkosítva van. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ez a biztonságos fizetési link csak korlátozott ideig működik. Ha lejárt az idő, akkor meg kell keresnie a megrendelését a személyes fiókján keresztül a webhelyünkön, és ismét próbálkozhat. Ha PayPal-t választja fizetési módként, akkor a PayPal saját, biztonságos fizetési oldalára irányul. Amennyiben az Alensa-nak pénzt kell visszatérítenie Önnek, ez automatikusan megtörténik.

Fizetés banki átutalással

Ha úgy dönt, hogy banki átutalással fizet, fiókja adatait közvetlenül a megrendelés leadását követően fogja látni. Ez az információ megtalálható a visszaigazoló e-mailben is, amelyet a megrendelést követően kap. Kérjük, vegye figyelembe, hogy akár 4 napig is eltarthat a fizetés megerősítése. Megrendelése csak azután kerül postázásra, miután az összeg átutalását számviteli részlegünk ellenőrzi. Ha szeretné minimalizálni a lehetséges késedelmet, küldje el PDF formátumban a bankja által kiállított fizetési visszaigazolást e-mail címünkre: info@alensa.hu.

Banki átutaláshoz szükséges adatok
Alensa s.r.o.
Bank: Citibank
Bankszámla száma: 10800007–90000000–14767002
IBAN: HU19108000079­000000014767002
BIC: CITIHUHX

Kérjük, írja be a megrendelés számát a jegyzet vagy a megjegyzés rovatba. Visszatérítés esetén a vevőnek meg kell adnia minden szükséges adatot ahhoz, hogy az összeget visszautalhassuk.

Az Alensa.hu árai

A webshopban megjelenő összes termék és szállítási díj tartalmazza az ÁFA-t. Bármely promóció és kedvezmény érvényes mindaddig, amíg az Alensa.hu weboldalon szerepel.

Az Alensa fenntartja magának a jogot az árak megváltoztatására, a változó piac, a verseny, a gyártói igények stb. függvényében. A magyar piacon a legalacsonyabb árak fenntartására törekszünk. Az ügyfelek szabadon kérhetik az alacsonyabb árakat, amennyiben megfelelnek a legalacsonyabb árgarancia oldalon feltüntetett feltételeknek.


Vissza a navigációs menübe

Fizetési problémák

  • Először ellenőrizze a bankját vagy a PayPal-fiókját, hogy megtudja a fizetéssel kapcsolatos technikai problémákat, valamint hogy a tranzakció megtörtént-e.
  • Ha fizetése sikeres volt, de nem jelenik meg fizetettként a rendszerünkben, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba az info@alensa.hu címen, és számlázási részlegünk érvényesíti fizetését.
  • Ha problémái vannak a fizetési oldalon, próbáljon meg bejelentkezni az Alensa.hu fiókjába egy másik böngészőből vagy eszközről.



Vissza a navigációs menübe

Szállítási költségek és jegyzetek

Szállítási költségek

DPD

Online bankkártyás fizetés

PayPal

Banki átutalás

Utánvétel

Magyar Posta

Online bankkártyás fizetés

590 Ft

PayPal

590 Ft

Banki átutalás

590 Ft

Utánvétel

790 Ft

Személyes átvétel Csomagküldő.hu átvevőhelyeken

Online bankkártyás fizetés

190 Ft

PayPal

190 Ft

Banki átutalás

190 Ft

Utánvétel

190 Ft

Megjegyzés:

  • A szállítási költség tartalmazza az ÁFA-t
  • Az ár végleges, függetlenül a fizetési módtól, és tartalmazza a csomagolást és a szállítást
  • A szállítási költségek NEM függenek a megrendelés teljes méretétől és súlyától

Ingyenes kiszállítás az Alensa.hu oldalon

Az Alensa ingyenes kiszállítást biztosít 13.000 Ft feletti megrendelések esetén.

Az Alensa.hu időnként ingyenes szállítási promóciókat kínál. A különleges ajánlatok és árak érvényesek az Alensa.hu honlapján foglaltak szerint, a levelezési kampányokban vagy a közösségi médiában a vásárlás pillanatában. Az egyes promóciók időtartamát és feltételeit a promóciók ideje alatt egyértelműen feltüntetjük. Ezeket a promóció alkalmazása érdekében tiszteletben kell tartani.

Fizetés utáni szállítás

Az Alensa.hu csak a fizetés beérkezését követően szállít. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ha banki átutalást választja, a szállítás későbbre tolódhat. Ha szeretné minimalizálni a lehetséges késedelmet, küldje el nekünk a bankja által kiállított fizetési visszaigazolást. Több információt ezzel kapcsolatban a fizetési módok oldalon találhat. Egyes speciális kontaktlencsék paramétereik ritkasága miatt a vásárlás pillanatában nincsenek készleten. Az Alensa ezeket a lencséket az ügyfél számára lefoglalja, és azonnal megrendeli őket közvetlenül a gyártótól. A fizetés a megrendelés időpontjában történik, nem a feladás időpontjában. A nem készleten lévő tételek kifizetésének haladéktalanul meg kell történnie ahhoz, hogy megerősíthessük a termékek lefoglalását.

Termékek hozzáadása

Felhívjuk figyelmét, hogy a raktárunk által feldolgozott megrendelések nagy mennyiségét figyelembe véve nem garantálhatjuk a véglegesített megrendelések összevonását vagy megváltoztatását. Ha egynél több megrendelést szeretne összevonni, vagy kiegészíteni, azonnal forduljon ügyfélszolgála­tunkhoz, és eseti alapon megállapítjuk a lehetőségeket. Ez csak ügyfélszolgálati órákban lehetséges, 9 és 16 óra között. A megrendelés a fizetés pillanatában teljesnek tekinthető. Ha valamit szeretne hozzáadni, akkor új rendelést kell leadnia, amire további, standard szállítási díjak vonatkoznak.


Vissza a navigációs menübe

Szállítási idők

Szállítási módok Becsült szállítási idő
DPD (1–3 munkanap)
Magyar Posta (2–3 munkanap)
Személyes átvétel Csomagküldő.hu átvevőhelyeken (1–2 munkanap)

Megjegyzés:

  • Ha a rendelés leadása 12 óra előtt történt egy munkanapon, a feladás általában még aznap megtörténik.
  • Ha a rendelés leadása 12 óra után történt, a feladás általában a következő munkanapon történik.
  • Ha úgy dönt, hogy átutalással fizet, akkor nagy valószínűséggel a szállítás a fizetés megerősítését követő munkanapon kezdődik.
  • Hétvégéken nem adunk fel rendeléseket.
  • A becsült szállítási határidők a csomag feladásának napjától számítanak, nem a megrendelés napjától.
  • A legtöbb napszemüveget és szemüvegkeretet egy bázisunkon kívüli raktárban tároljuk, így megrendelésük esetén általában 1–3 munkanap átszállítási idő szükséges kiküldés előtt. A személyre szabott szemüveglencsék legyártása pedig természetesen szintén növeli a megrendelés és a csomag útnak indítása közti időintervallumot.

Csomag nyomkövetése

Mivel az Alensa naponta rengeteg megrendelést dolgoz fel, az ügyfél felel a saját küldeményének nyomon követéséért. Kapni fog egy nyomkövetési számot, amely lehetővé teszi a szállítmány online követését. Abban az esetben, ha nem kapta meg ezt a kódot a rendelést megerősítő e-mailben, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgála­tunkkal, és kérésre megadjuk Önnek a nyomkövetési számot.

Nem raktáron lévő áruk szállítási határideje

Előfordulhat, hogy egyes, egyedi paraméter kombinációkkal rendelkező kontaktlencsék nincsenek raktáron. Ezeket lefoglaljuk Önnek, és megrendeljük őket közvetlenül a gyártóktól. Ez azt jelenti, hogy hosszabb lesz a várható szállítási idő. A raktáron nem lévő, speciális kontaktlencsék szállítása gyakran függ a szállítók szállítási feltételeitől, és 2–4 hétig, vagy tovább is eltarthat.

A lencsék kiválasztásakor és megrendelésénél az oldal jelzi a várható útnak indítási dátumot. Ez változhat, miután kiválasztotta a kontaktlencsék paramétereit. Az ügyfél felelős azért, hogy a megrendelés folyamán ezt figyelemmel kísérje.

Alensa non-stock products delivery times Alensa non-stock products delivery times

Miután kiválasztotta az Ön egyedi paramétereit, megjelenik egy új becsült szállítási idő ezeknek a paramétereknek megfelelően. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a „raktáron“ információ azt jelzi, hogy a termék cégünknél általánosan elérhető. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az Ön egyedi kombinációja raktáron van. Az esetleges kései kiszállítást újra megerősítjük a termékek kosárba tétele után, majd újra a visszaigazoló e-mailben. Az ügyfelet értesítjük arról, ha a megrendelésének csak egy része van raktáron a megrendelés visszaigazolásakor, és a megrendelést csak akkor küldjük, ha az összes termék rendelkezésre áll. Az Alensa jogosult a rendelkezésre állás és a várható szállítási határidő módosítására a megrendelést követően.

Rendelések, amelyek raktáron lévő és raktáron nem lévő árukat is tartalmaznak

Miután kiválasztotta a megfelelő paramétereket minden egyes kívánt termékhez, és mielőtt véglegesítené és kifizetné a megrendelést, az ügyfélnek nagy figyelmet kell fordítania a bevásárlókosárban lévő egyes termékek becsült szállítási idejére.

Alensa non-stock products delivery times basket Alensa non-stock products delivery times basket

A megrendelés fizetésének igazolásával és teljesítésével az ügyfél beleegyezik abba, hogy a teljes rendelést csak akkor kerül kiszállításra, miután az összes termék raktáron van. A raktáron lévő termékek külön kiszállítása csak egyedi esetekben lehetséges. Amennyiben az ügyfél kívánja, extra kiszállítási díjat fizetve (az általános szállítási költségekkel megegyező összeg), megkaphatja a rendelkezésre álló tételeket a nem raktáron lévő áruk előtt.


Vissza a navigációs menübe

Problémák a kiszállítással

Kérjük, gondoskodjon róla, hogy valaki jelen legyen a kézbesítési címen hétfőtől-péntekig. Hétvégén nem történik kiszállítás. A kiszállítás pontos napjának és idejének meghatározására rendelés során nincs mód. Ezt cégünk nem tudja befolyásolni.

Nem vállalunk felelősséget a szállítási késedelemért, amelyet logisztikai partnereink vagy olyan helyzetek okoznak, mint az időjárás, az ünnepek, stb. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a szállítási partnereink által becsült kiszállítási határidőt adjuk meg. Néhány esetben a csomagok a megadott időkereten kívül érkezhetnek. A lehető leggördülékenyebb szállítás érdekében kérjük, adja meg a teljes címét (utcanevet, házszámot, postai irányítószámot és várost) és telefonszámot, hogy logisztikai partnereink szükség esetén elérhessék Önt. Miután a megrendelést elküldte, kap majd egy nyomkövetési számot, ahol online követheti a szállítást. Ne habozzon kapcsolatba lépni velünk, ha bármilyen problémát észlel. Vevőszolgálati munkatársaink azonnal és hatékonyan kezelik kérdéseit.

Ha egy csomag postai kézbesítése valamiért sikertelen volt, azt a helyi postán lehet átvenni a kézbesítési kísérlet során hagyott igazolás segítségével. A futárszolgálat ismeretlen címzett, vagy kétszeri sikertelen kézbesítést követően visszafordítja a csomagot. Sikertelen kiszállítás vagy átvétel esetén a csomag visszakerülhet hozzánk, vagy megsemmisülhet. Ezért a vevő felelőssége annak biztosítása, hogy a csomag az adott címen átadásra kerüljön, valamint a közvetlen kapcsolattartás a szállítmányozó társasággal. A megsemmisített csomagokat nem térítjük meg.

Reklamációs protokoll

Ha a csomag elveszik, hiányzik vagy helytelenül kézbesítik, akkor az Ön nevében reklamációt kezdeményezünk a szállítási partnerünkkel. A követelés kezdeményezéséhez két megerősítésre van szükség: 1.) az ügyfél által aláírt nyilatkozat arról, hogy a csomag nem érkezett be; 2.) igazolás a szállítmányozó cég részéről, amelyben elismeri, hogy a csomagot helytelenül kezelték.

Miután a követelés folyamatban van, az Ön igényei szerint visszatérítjük az összeget vagy új rendelést küldünk Önnek. Ez azonban addig nem történik meg, amíg a csomag nincs elveszettnek nyilvánítva a futárszolgálat ál­tal.

Sérült csomagolás

A kontaktlencséket és a tartozékokat megfelelő méretű csomagolásban szállítjuk, hogy sértetlenül és megfelelő állapotban érkezzenek meg. Ha azonban a doboz megsérült a szállításkor, NE fogadja el a csomagot és adja meg a kézbesítési protokoll alapján a sérülés okait, például „jelentős károsodás a dobozban“, „folyadékszivárgás“ stb. Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy gyorsan reagálhassunk a problémára, és új szállítást biztosíthassunk.


Vissza a navigációs menübe

Jótállás és visszatérítés

Ha a megvásárolt cikken, annak csomagolásán vagy a hozzá csatolt használati utasításban szerepel a lejárati idő a különleges törvényi előírásoknak megfelelően, akkor a jótállási idő a lejárati napon véget ér. Általában 24 hónapnál hosszabb lejárati idővel rendelkező kontaktlencséket szállítunk. A felhasználási dátum minden termékre és annak csomagolására van nyomtatva. Ha bármilyen kérdése van a felhasználási határidővel kapcsolatban, kérjük, forduljon ügyfélszolgála­tunkhoz: info@alensa.hu .

Visszaküldéshez meg kell felelni a következő feltételeknek:

  • Csak az ebből a webáruházból vásárolt termékeket küldheti vissza
  • A lencse dobozának és az eredeti csomagolásnak bontatlannak, lezártnak, sértetlennek, jelöletlennek és újra eladható állapotúnak kell lennie*
  • A teljes árut vissza kell visszaküldeni, hiányzó részek nélkül
  • A szemüvegek és napszemüvegek visszaküldésével kapcsolatos információkat az alábbiakban részletezzük
  • Áruvisszaküldés előtt mindig fel kell keresni írásban az ügyfélszolgálatot
  • A törvényes lemondási időszak alatt (a kézhezvételtől számított 14 napon belül) visszaküldött termékeket teljes egészében visszatérítjük (az általános szerződési feltételek további részében leírtak szerint)
  • A bontatlan áruk törvényes, 14 napos elállási idő lejárta utáni visszaküldésének lehetősége értékelésre kerül, a garancia és a termékek lejárati dátumától függően (a korábban említetteknek megfelelően a terméknek újra értékesíthetőnek kell lennie). A termékeket azonban ilyen esetben is szükséges az eredeti vásárlási dátumától számított legfeljebb 365 napon visszaküldeni az Alensa.hu számára.
  • Ha az Alensa hibát követett el, és nem megfelelő termékeket küldött, akkor ezt az áru átvételétől számított 30 napon belül be kell jelentenie az ügyfélszolgálatnak

*megfelel az EU egészségügyi és biztonsági előírásainak

A visszaküldési irányelvek az alábbiakra vonatkoznak:

  • A törvényes lemondási időszakon belül (14 nap) teljesített visszaküldések
  • Bontatlan, fel nem használt, sértetlen áruk visszaküldése garancia keretében
  • Tévesen leszállított termékek (az érkezéstől számított 30 napon belül jelenteni kell)
  • TopVue pénzvisszafizetési garancia
  • Minőségi ellenőrzésre küldendő termékek

A termék visszaküldése során az ügyfél köteles betartani a visszaküldési irányelvek oldalán található összes iránymutatást. Győződjön meg róla, hogy a csomag feladásakor megkapja a csomag átadását bizonyító igazolást! Ügyfélszolgálatunk ezt kérheti Öntől, ha gyanítjuk, hogy valami nem megfelelően zajlik a visszaküldéssel kapcsolatban.

A napszemüvegek és a vényköteles szemüvegek visszaküldése:

Szemüvegeinkre két év garancia vonatkozik. Az áru nem lehet használt vagy károsodott. Az eredeti csomagolást nem szabad megsemmisíteni. Ha napszemüveget vagy szemüvegkeretet szeretne visszatérítésre visszaküldeni, akkor szükséges, hogy a teljes terméket visszaküldje, beleértve a tokot, a termék külső dobozát, mindent amit a doboz belseje tartalmaz, minden mellékelt tisztító kendőt, azonosító matricákat és címkéket. Más szavakkal, a terméknek pontosan ugyanolyan állapotban kell lennie, mint átvételkor. Bármelyik ezen elem nélkül a termék hiányosnak tekintett. Hiányzó vagy sérült elemek esetén a visszatérítés nem lehetséges. Megértését és beleegyezését köszönjük.

A napszemüvegeket, szemüvegkereteket és szemüvegeket optimális állapotban, minőségüket a szállítás kezdete előtt alaposan ellenőrizve küldjük ki. Abban a ritka esetekben, amikor ezek egyike sérülten érkezik, vagy azonnali hibától szenved, vegye fel a kapcsolatot a vevőszolgálattal, és kivizsgáljuk az esetet, hogy segítsünk Önnek. A nem rendeltetésszerű használat, helytelen ápolás, vagy normál viselet és gyakori használat által bekövetkező károkra vonatkozó panaszok azonban nem jogosultak kártérítésre. További kedvezmények vagy kártérítés nem adható a vásárló által okozott károkért.

A vényköteles szemüveglencsék egyedi igények alapján kerülnek gyártásra, ezért azokra nem vonatkozik visszatérítés. Csak a keretek jogosultak az esetleges visszatérítésre. Ez a feltétel attól a pillanattól kezdve érvényes, amikor a szemüveg kifizetése megtörténik, tekintet nélkül a szállítási státuszra.


Minden visszaküldés esetében követnie kell a következő eljárást:

Az Alensa nem felelős az olyan visszatérítésekért, amelyek nem követték az itt leírt eljárást. Először kérjük lépjen kapcsolatba ügyfélszolgála­tunkkal a weboldalon vagy e-mailben, hogy tájékoztasson minket a visszaküldés okairól, valamint, hogy megadja a szükséges további információkat (megrendelés számát, a termékek teljes leírását stb.) Munkatársaink felülvizsgálják kérését, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy megfelel az összes kritériumnak, és segítenek Önnek abban, hogyan kell eljárnia. Vevőszolgálati képviselőink 1–2 munkanapon belül igyekeznek válaszolni.

A visszatérítési eljárás lépései:

  • 1. Megerősíti a visszaküldést az ügyfélszolgála­tunkkal
  • 2. Ügyfélszol­gálatunk biztosítja Önnek a reklamációs címkét (csak személyes leadás esetén)
  • 3. Biztonságosan, merev falú csomagba csomagolja a termékeket (minden visszaküldés esetén) és ráragasztja a címkét (csak személyes leadás esetén)
  • 4. Visszaküldi a csomagot

Kérjük, csak bontatlan és sértetlen dobozú kontaktlencséket (vagy folyadékokat) küldjön vissza egy merev falú dobozban (ne borítékban), hogy biztosítsa, hogy a szállítás során ne sérüljenek a termékek. A dobozba tegye bele az Alensa.hu oldalon való vásárlásról szóló számlát, valamint egy rövid hibaleírást. Ha visszatérítést vár a bankszámlájára, kérjük, adja meg az utalás elvégzéséhez szükséges összes információt. Bankszámlára való visszatérítés esetén az IBAN formátumú számlaszám szükséges. Ha Ön online fizetett, a visszatérítést automatikusan a PayPal számlájára vagy a kártyára utaljuk vissza, amelyről a befizetést teljesítették.

Győződjön meg róla, hogy a visszaküldésre átadott csomagról bizonylatot kap! A visszaküldéssel kapcsolatos komplikáció esetén az szükséges lehet, ezért kérjük bizonyosodjon meg arról, hogy igény esetén a dokumentumot az ügyfélszolgálat rendelkezésére tudja bocsátani.

Visszaküldési költségek

Az ügyfél viseli a termék(ek) visszaküldésével járó szállítási költségeket. Az Alensa.hu nem nyújt előre fizetett lehetőséget a helytelenül megrendelt vagy már nem szükséges termékek visszaküldésére. Ha azonban az Alensa.hu részéről történik a hibás teljesítés, akkor a visszaküldéssel járó költségeket az eladó fedezi. Az Alensa.hu új lencséket küld Önnek további költségek nélkül.

Visszatérítések feldolgozási ideje

Az Alensa.hu megerősíti, hogy megkaptuk a visszaküldött tételeket, és tájékoztatjuk az új rendelés állapotáról. Arra törekszünk, hogy minden visszajelzést 30 napon belül megerősítsünk. Kérjük, késedelem esetén forduljon ügyfélszolgála­tunkhoz.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy a visszatérítési eljárás kicsit hosszabb, ha eredeti és sértetlen csomagolásban napszemüveget küld vissza. Ez annak köszönhető, hogy a visszaküldött napszemüvegek eredetiségét és állapotát a központi raktárnak alaposan meg kell vizsgálnia.

A vevő beleegyezik az egyes visszatérítésekhez szükséges feldolgozási idők tiszteletben tartásába.


Vissza a navigációs menübe

Panaszok az árukról és szolgáltatásokról

Az Alensa.hu nem fogad el panaszt azokban az esetekben, amikor a termékek már eldobásra kerültek és nem vizsgálhatók. Kérjük, tartózkodjon a gyanított hibás termékek eldobásától, és szolgáltasson fényképes bizonyítékot minden látható hibáról vagy sérülésről. Panasz esetén a vevő köteles először értesíteni ügyfélszolgála­tunkat, hogy tájékoztatást kapjon arról, hogyan kell eljárnia. Ha egy terméket vissza kell küldeni, az ügyfélnek követnie kell a visszaküldési irányelveket tartalmazó oldalon megadott eljárást.

A TopVue termékekkel kapcsolatos panaszokat a TopVue pénzvisszafizetési garancia feltételei szerint kezeljük mindaddig, amíg minden feltétel teljesül.

Az Alensa.hu egy online eladó, amely kontaktlencsékkel és azokhoz kapcsolódó termékekkel foglalkozik, nem látszerész vagy szakorvos. Ez azt jelenti, hogy jogi szempontból nem lehetséges, hogy próbalencséket biztosítsunk, vagy hogy ki tudjuk cserélni az egyéni lencséket. Az Alensa csak teljes csomagokkal foglalkozik.

Hibásnak vélt lencsék és minőséggel kapcsolatos panaszok

Ha bármilyen panasza van a lencsék minőségével kapcsolatban (pirosság, homályos látás, kellemetlen érzés, szárazság), elküldjük a lencséket a gyártónak, aki ezután elvégzi a szóban forgó termékek alapos ellenőrzését. Felhívjuk figyelmét, hogy több hónapig is tarthat míg választ kapunk a gyártótól. Egyes lencséket külföldre kell küldeni kivizsgálásra, ami szintén befolyásolhatja a folyamat hosszát. A procedúra lefolytatásához a gyártó kérheti a termékre vonatkozó érvényes receptet. A dokumentum hiányában a kérelem elutasításra kerülhet. Ha a hiba valóban a gyártás során keletkezett, akkor visszatérítés történik, vagy új lencséket fogunk küldeni, ugyanazokkal a paraméterkombi­nációkkal, díjmentesen. Ha azonban megállapítást nyer, hogy nincs gyártási hiba, akkor nem áll módunkban visszatérítést adni a lencsékért, vagy új lencséket küldeni.

Ha sérült vagy hibás terméket szeretne visszaküldeni, kérjük, csomagolja be egy merev falú kartondobozba és küldje vissza postai úton. A merev falú doboz megakadályozza a szállítás közbeni sérülést. A szállítás során tovább károsodott kontaktlencséket nem fogadjuk el, nem térítjük vissza és nem helyettesítjük. Annak érdekében, hogy a gyártó elvégezhesse a teljes ellenőrzést, az összes lencsét szükséges visszaküldeni, beleértve az eredeti dobozt és a fel nem nyitott darabokat is, amelyeken szerepel a termékek LOT száma. A már felbontott és használt kontaktlencsét egy ápolószerrel teli, szorosan lezárt kontaktlencse tartóban szükséges visszaküldeni, hiszen meg kell akadályozni, hogy kiszáradjon a szállítás során. Mivel minden eset egyedülálló, javasoljuk, hogy előzetesen lépjen kapcsolatba ügyfélszolgála­tunkkal a pontos meghatározás és a pontos részletek érdekében (hány lencsét küld vissza, a csomag bontott, vagy bontatlan, a LOT számok közlése stb.) az info@alensa.hu e-mail címen. A visszajuttatni kívánt tételekhez csatolni kell egy levelet, amelyben leírja a termékek hibáját és sikeres minőségi ellenőrzés esetén a kívánt kompenzációt (pl. visszatérítés). A panaszokat és a visszatérítés iránti kérelmeket az áru átvételétől számított 6 hónapon belül kell megtenni. A gyártó minőségi ellenőrzése több hónapig is eltarthat. Az Alensa nem tud intézkedni, amíg nem kapta meg a gyártótól a minőségellenőrzés zárójelentését.

Kérjük, ügyeljen arra, hogy az esetlegesen hibás lencsékkel kapcsolatos igények benyújtásakorfel lesz kérve, hogy bemutasson egy érvényes receptet. Annak ellenére, hogy lencsék online vásárláskor nem kell bemutatnia azt, mindig rendelkeznie kell egy érvényes, egy évnél frissebb recepttel. Minőségellenőrzés esetén ez a recept szükséges, hogy meg lehessen erősíteni, hogy Ön megrendelésével a recept szerint előírt paraméterű lencséket vásárolta meg vagy sem.

Hibás paraméterekkel kapott lencsékkel kapcsolatos elégedetlenség

Kérjük, amennyiben észleli, hogy helytelen paraméterekkel rendelkező lencséket kapott, mielőtt felbontaná a termék dobozát, mindenféleképpen forduljon ügyfélszolgála­tunkhoz. Abban az esetben, ha hibás termékek saját hibánk miatt kerültek kiküldésre, a termékek árát visszatérítjük Önnek vagy felár nélkül, új, korrekt paraméterekkel bíró lencséket küldünk el Önnek. Abban az esetben azonban, ha Ön a megrendelés során hibát követett el és a megrendelt lencsék ennek következtében érkeztek a kapott paraméterekkel, akkor az Alensa csak akkor tudja a termékek ellenértékének visszatérítését lehetővé tenni, ha a lencsék nem kerültek felhasználásra, a doboz pedig bontatlan és sértetlen állapotban van. (A hibás rendelés elkerülése végett, kérjük mindig figyelmesen olvassa el a rendelés leadása után kapott megerősítő e-mail-t, a paraméterek ellenőrzése céljából!) Oldalunkon leadott rendeléshez Önnek rendelkeznie kell hivatalos recepttel, amely nem lehet 1 évnél régebbi. Kérjük, megrendelés során fordítson különös figyelmet arra, hogy ne adjon meg hibás paramétereket. Vitarendezés esetén az Alensa jogosult kérni az érvényes receptet, annak érdekében, hogy azzal rendelése helyességét megerősítse.

A rossz termék kézhezvételével kapcsolatos panaszok csak a termék kézbesítési dátumától számított 30 napon belül nyújthatók be . A termék kézhezvételét követően, a 30 napnál később benyújtott panaszok nem elfogadhatók. Ezért javasoljuk, hogy mindig ellenőrizze a terméket, annak kézhezvétele után és haladéktalanul vegye fel velünk a kapcsolatot, ha valamilyen hiba történt.

Új márkájú lencsékkel kapcsolatos elégedetlenség

Új márkájú kontaktlencsére való áttérésnél, még akkor is, ha szakember által ajánlott, fennáll annak a kockázata, hogy az új márka nem illeszkedik a viselőhöz. Az eladó nem vállal felelősséget semmilyen olyan orvosi szövődményért vagy kellemetlen érzésért, amely nem receptre felírt lencse viseléséből adódik. Mindig konzultáljon szemészével vagy optikussal, mielőtt új lencséket próbálna ki. Ugyanazon típusú lencsék mindenkinél más és más végeredményt válthatnak ki. Az Alensa nem vállal felelősséget az orvosi recept nélkül megvásárolt lencsékkel kapcsolatban tapasztalt problémákért. Az ügyfeleknek mindig javasolt érvényes orvosi recepttel rendelkezniük, és olyan kontaktlencséket vásárolniuk, amelyet szemész szakorvos írt elő, eltérés nélkül. Ez a kontaktlencse folyadékokra, szemcseppekre és szemspraykre is vonatkozik.

Csak akkor térítjük vissza a kontaktlencsék vagy más termékek árát, ha a csomagolás bontatlan és sértetlen.

Színes kontaktlencsék színhatásából adódó elégedetlenség

A színes kontaktlencsék végső színhatása nagyon szubjektív és eltérő lehet a sokféle külső hatástól és feltételektől függően. Először is, a végső színhatás függ a szem pigmentációjától, míg másodsorban a külső hatásoktól, beleértve a fényviszonyokat, a ruházatot és sminket. A színes kontaktlencsék a szemek természetes színétől eltérő színt eredményezhetnek. Mindenki esetében a színes kontaktlencsék különböző végső színhatást eredményezhetnek, ami nem jósolható meg előre. Ha nem elégedett a végső színhatással, a fent említett okokra hivatkozva sajnos nem áll módunkban kompenzációt adni. Az ügyfél a vásárláskor beleegyezik abba, hogy a színes kontaktlencsék nem visszatéríthetők, kivéve, ha a gyártó elismeri a gyártási hibát.

Panaszok napszemüvegekkel, keretekkel és szemüvegekkel kapcsolatban

A napszemüveget, keretet és szemüveget optimális állapotban szállítjuk, és a feladás előtt alapos minőségi ellenőrzésre kerül. Abban a ritka esetben, amikor ezek egyike sérülten érkezik vagy azonnali hibától szenved, vegye fel a kapcsolatot a vevőszolgálattal, és az eset kivizsgálásával segítünk Önnek. Azonban a nem megfelelő használat, a helytelen gondozás, a normál kopás, valamint a gyakori használat által okozott kár panasz esetén nem téríthető meg. Kiegészítő engedmény vagy kártérítés nem adható az ügyfél által okozott károkért.

Abban az esetben, ha hibás lencséket gyanít a vényköteles szemüvegében:

Ha úgy gondolja, hogy a szemüveglencséi minősége nem megfelelő, vagy azok bármilyen tekintetben hibásak, akkor lehetséges minőség-ellenőrzésre küldeni a terméket. Ha hibát találnak vagy rossz minőségű lencsét fedeznek fel, akkor természetesen sor kerül annak cseréjére, vagy a lencsék árának visszatérítésére.

Egyfókuszú lencsékre vonatkozó minőségi kifogás esetén lépjen kapcsolatba vevőszolgálatunkkal és győződjön meg róla, hogy csatol egy érvényes receptet, amely 1 évnél nem régebbi. A minőségellenőrzés során erre a receptre van szükség annak ellenőrzésére, hogy a megvásárolt lencsék dioptriája megegyezik az Ön tényleges receptjével. A hiánytalan áru visszaküldésére lesz kérve (beleértve a keretet, a szemüveglencséket, a mellékelt tartozékokat, a címkéket vagy tájékoztatókat, stb.). Ne távolítsa le a lencséket a keretből!

Multifokális / progresszív lencsékre vonatkozó minőségi kifogás esetén lépjen kapcsolatba vevőszolgálatunkkal és győződjön meg róla, hogy csatol egy érvényes receptet, amely 1 évnél nem régebbi. Szintén mellékeljen egy szemből készített fotót, amelyen Ön a szemüveget viselve látszik (ez a jobb központosításhoz lesz használva) és egy olyan, oldalról készített képet, amelyen Ön a szemüveget viselve látszódik (a keret dőlésszögének meghatározására szolgál majd). A hiánytalan áru visszaküldésére lesz kérve (beleértve a keretet, a szemüveglencséket, a mellékelt tartozékokat, a címkéket vagy tájékoztatókat, a kis kék papír tasakokat, amelyekben kapta a bemutató lencséket, a kék kártyát, stb.). Ne távolítsa le a lencséket a keretből!

Visszaküldött termékek, melyek manipuláltak, vagy hiányosak, nem elfogadhatók. Szemüveg visszaküldése előtt mindig vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgála­tunkkal!

Panaszok a weboldallal és annak tartalmával kapcsolatban

Az Alensa fenntartja a jogot, hogy bármikor megváltoztassa honlapjának tartalmát. Célunk, hogy ügyfeleink naprakész információkkal rendelkezzenek, de tilos az ideiglenesen félreértelmezett információk vagy hibák miatt való felelősségre vonás. Ez vonatkozik a rosszindulatú támadások vagy szoftverek (vírusok, hackerek stb.) által okozott technikai problémákra is. Ha bármilyen problémát észlel webhelyünkkel vagy tartalmával kapcsolatban, kérjük, értesítse ügyfélszolgála­tunkat, hogy orvosolhassuk ezeket a problémákat.

Az ügyfelek honlapunkon tett észrevételei nem képviselik az Alensa.hu nézeteit, véleményét, álláspontját, és szubjektívnek kell őket tekinteni. A megjegyzéseket nem szabad úgy értelmezni, mint iránymutatásokat vagy tanácsokat. Az Alensa.hu megpróbálja szerkeszteni, kijavítani vagy módosítani a potenciálisan félrevezető vagy helytelen információkat. A problémás vagy visszaélő felhasználókat is eszerint kezeljük.

A weboldalon található fotók arra szolgálnak, hogy szemléltessék a termékek valós változatát, de nem feltétlenül ábrázolják a vásárlónak küldött termékek kinézetét. A megrendelés által kapott termékek a bemutató képekhez képest a darabszámukat, a lejárati dátumot és egyéb tulajdonságokat tekintve eltérőek és egyediek lehetnek. Egyes termékeinket több létesítményben is gyártják, különböző helyszíneken, azonban ezek mindegyike az eredeti gyártó tulajdonában van. A kapott termékhez képest a termékfotó eltérhet és megjeleníthet helybeli különbségeket. Ezek a földrajzi helytől és/vagy időponttól függő, illetve egyedi azonosításból fakadó különbségek azonban nem azt jelentik, hogy a kapott termék valamilyen módon nem olyan, amilyennek lennie kell. Az ilyen jellegű logikus és nyilvánvaló, nyomtatási különbségekre hivatkozó reklamációt, amely a webhelyen látható képek és a kapott termékek között látható különbségeken alapul, nem tudunk elfogadni.


Vissza a navigációs menübe

Alternatív vitarendezés

A fogyasztónak joga van arra, hogy az alternatív vitarendezést kérje, ha nem elégedett a panasz eredményeivel, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette fogyasztói jogait. Kapcsolatba léphet az eladóval az info@alensa.hu e-mail címen. Ha az eladó a 30 napos határidőn belül megtagadja a korrekciót, vagy nem válaszol, akkor a fogyasztónak jogában áll panaszt benyújtani egy alternatív vitarendezési szervezethez (ADR-szervezet), amelyet a magyar és az uniós jog kötelezően köt (SI No. 343, 2015). A panaszt az magyar és az uniós jog szerint részletesen is be lehet nyújtani (SI No. 343, 2015).

A fogyasztó online is panaszt tehet az online vitarendezési platformon (ODR platform) keresztül – https://ec.europa.eu/consumers/odr

A „fogyasztó“ fogalma az alternatív vitarendezés esetén magában foglalja azokat a természetes személyeket, akik a kereskedelmükön, üzleti tevékenységükön, vagy szakmájukon kívül járnak el. Ha azonban a szerződést az egyén részben kereskedelmi (kettős célú szerződések) és részben azon kívül eső célokra kötötte, és a kereskedelmi cél olyan korlátozott, hogy a kínálat általános összefüggésében nem domináns, akkor ezt a személyt is fogyasztónak kell tekinteni. Az alternatív vitarendezést a kereskedő és a fogyasztó közötti adásvételi szerződésekből vagy szolgáltatási szerződésekből eredő szerződéses kötelezettségekkel kapcsolatos peren kívüli vitarendezési eljárásokra kell alkalmazni. Az alternatív vitarendezés csak a hosszú távú beszerzési szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem vonatkozik azokra a vitákra, amelyeknél a követelés értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az alternatív vitarendezési szervezet névleges díjat adhat a fogyasztó részére a panasz benyújtásához, amely nem haladhatja meg az 5 eurót, beleértve az ÁFA-t.


Vissza a navigációs menübe

Elállás a szerződéstől

Az EU jogok szerint mindenkinek joga van a szerződéstől való visszalépéshez az áru átvételétől számított 14 napon belül. A szerződéstől való elállás esetén a Vevőnek a következő feltételeket kell teljesítenie:

A visszaküldött áruknak teljesnek kell lenniük

Az árunak használatlannak és sértetlennek kell lennie. Az eredeti csomagolást nem szabad felnyitni. Ha a fogyasztó felnyitja az eredeti csomagolást, akkor a termék már nem használható higiéniai és biztonsági okokból. Az ilyen termék már nincs újra eladható állapotban, és nem küldhető vissza. Ez alól kivételek a napszemüvegek és a szemüvegkeretek. Ha napszemüveget vagy szemüvegkeretet a kézhezvételtől számított 14 napon belül szeretné visszaküldeni, akkor a teljes terméket vissza kell juttatni, beleértve a tokot, a dobozt, a mellékleteket, a tisztítókendőket és az azonosító címkéket vagy az árcédulát. A termék valamely elem nélkül nem tekinthető teljesnek, és ilyen esetben nem kerül sor visszatérésre.

Kötelező dokumentáció

Kérjük, mellékelje az Alensa.hu által kiadott vásárlási igazolást, annak másolatát vagy a rendelési számát. Ne felejtse el feltüntetni bankszámla IBAN számát, ha szükséges.

Az árut eredeti állapotában kell visszajuttatni

Kérjük, a visszaküldött árut egy merev falú kartondobozban, ne borítékban küldje vissza (még akkor sem, ha ütközésgátló a boríték). Ha a szállítmány sérülést szenved a szállítás során, nem vagyunk kötelesek elfogadni. Elállás esetén, ha a Vevő a fenti feltételeket teljesíti, teljes visszatérítést kap, beleértve az eredeti szállítási költségeket is. A Vevő csak az áruk visszaküldésének költségeit viseli. A visszatérítést a visszaküldött áru központunkban történő átvételének időpontjától számított 2–10 napon belül jóváírjuk az ügyfél számlájára.

Visszatérítési ár és eljárás

Ha minden szükséges feltétel teljesült, a vevő teljes visszatérítést kap. A visszaküldés költségei a vevő felelősségi körébe tartoznak. Minden visszatérítés a visszatérési irányelvek oldalon feltüntetett információk és feltételek szerint kerül feldolgozásra.


Vissza a navigációs menübe

Adatvédelmi irányelvek

A személyes adatok védelmét és feldolgozását az alábbi adatvédelmi szabályok határozzák meg.

Vissza a navigációs menübe

VISA Master Card PayPal Magyar Posta Express one dpd Zásilkovna
Top