A megrendeléseket a lehető leggyorsabban útnak indítjuk! Javasoljuk azonban, hogy előre rendeljen, mert a jelenlegi helyzet miatt a szállítók késhetnek.

Reklamáció és garancia

A reklamáció feltételei:

  • A lencsedobozoknak és az eredeti csomagolásnak bontatlannak, lezártnak, sértetleneknek és újból eladható állapotban kell lennie*
  • A teljes árut hiányzó részek nélkül kell visszaküldeni
  • A szemüvegek és napszemüvegek visszaküldésével kapcsolatos információkat az alábbiakban határozzuk meg
  • Az áruk visszaküldése előtt mindig kapcsolatba kell lépni az ügyfélszolgálattal
  • A törvényes lemondási időszak alatt (a kézhezvételtől számított 14 napon belül) visszaküldött termékeket teljes egészében visszatérítjük
  • A bontatlan áruk visszaküldésének lehetősége a törvényes 14 napos elállási idő lejárta után értékelésre kerül, a garancia és a termékek lejárati dátumától függően (a korábban említetteknek megfelelően a terméknek újra értékesíthető állapotban kell lennie). A termékeket azonban ilyen esetben is szükséges az eredeti vásárlási dátumától számított legfeljebb 365 napon visszaküldeni az Alensa.hu számára.
  • Ha az Alensa hibát követett el, és nem megfelelő termékeket küldött, akkor ezt az áru átvételétől számított 30 napon belül be kell jelentenie az ügyfélszolgálatnak
*megfelel az EU egészségügyi és biztonsági előírásainak

Más paraméterekkel rendelkező kontaktlencsére szeretne cserélni?

Ha receptje megváltozott, vagy véletlenül hibásan rendelt, akkor az alább leírt eljárást követve vissza kell küldenie a bontatlan és sértetlen terméke(ke)t. Ebben az esetben az Alensa visszatéríti azok ellenértékét, Ön pedig új megrendelést adhat le a szükséges termék(ek)re. Ármódosítás nem lehetséges; teljes visszatérítést adunk, ha a visszajuttatott termékek megfelelnek a fenti kritériumoknak.

Rossz terméket kapott?

Ha az Alensa hibát követett el, és rossz terméket küldött Önnek, akkor ezt az áru átvételét követő 30 napon belül be kell jelentenie. Győződjön meg arról, hogy egyetlen terméket sem nyit ki vagy használ fel. Az alábbi utasítások szerint visszaküldheti az árut, és visszatérítjük Önnek ellenértékét.

Ha megrendeléskor Ön követett el hibát, akkor is visszaküldheti a bontatlan és sértetlen csomagolású termékeket. Ebben az esetben az ügyfelet csak a termék(ek) visszaküldésével járó szállítási költségeket terhelik.

Erősen javasoljuk, hogy mindig ellenőrizze az árut, mielőtt kinyitja vagy felhasználja azt.

Más okból kifolyólag szeretne visszaküldeni?

A TopVue termékekre érvényes pénzvisszafizetési garancia esetére is ugyanaz az a visszaküldési eljárás vonatkozik, mint az előzőekben említett esetekben.

Hibás kontaktlencsék

Továbbá, amennyiben olyan terméket szeretne visszaküldeni, amelyről gyanítja, hogy hibás, vagy bármilyen panasza van a kontaktlencsék minőségével kapcsolatban, (kényelmetlen érzet, homályos látás, szárazságérzet, stb.) a termékeket vissza kell juttatni hozzánk, majd mi továbbítjuk azt a gyártóhoz hivatalos minőségi ellenőrzésre. Az eredeti dobozt, valamint a fennmaradó, bontatlan buborékcsomago­lásokat mindenképpen vissza kell küldeni nekünk. A termékek LOT-száma erre a csomagolásra van nyomtatva, és ez az információ elengedhetetlen a gyártók számára, hogy kivizsgálják a hibákat. Ebben az esetben ugyanaz a visszaküldési eljárást kell követni. Ha hibás terméket szeretne visszaküldeni, fontos, hogy elsőként lépjen kapcsolatba ügyfélszolgála­tunkkal pontos utasításokért és egyéb információkért.

A procedúra lefolytatásához a gyártó kérheti a termékre vonatkozó érvényes receptet. A dokumentum hiányában pedig kérelme elutasításra kerülhet. A folyamat hozzávetőlegesen akár 2 hónapot is igénybe vehet, beleértve a szállítási időket, mert a kivizsgálandó kontaktlencséket a gyártók külföldi egységeihez kell visszaküldenünk. Amikor a gyártásból származó hiba detektálásra kerül, vagy új kontaktlencsét fogunk küldeni Önnek a korábban megadott paraméterekkel ingyenesen, minden költségtől mentesítve a Vásárlót, vagy visszautaljuk az összeget. A visszaküldött kontaktlencsék árát lehetőség van kreditösszeg formájában is visszakérni. Ha a minőségi kivizsgálás során kiderül, hogy a hiba nem a gyártás során alakult ki, akkor sajnos nem áll módunkban új kontaktlencséket küldeni vagy kompenzációt felajánlani.

Panaszok napszemüvegekkel, keretekkel és szemüvegekkel kapcsolatban

A napszemüvegek és a vényköteles szemüvegek visszaküldése:

Szemüvegeinkre két év garancia vonatkozik. Az áru nem lehet használt vagy károsodott. Az eredeti csomagolást nem szabad megsemmisíteni. Ha napszemüveget vagy szemüvegkeretet szeretne cseréltetni vagy visszatérítésre visszaküldeni, akkor szükséges, hogy a teljes terméket visszaküldje, beleértve a tokot, a termék külső dobozát, mindent amit a doboz belseje tartalmaz, minden mellékelt tisztító kendőt, azonosító matricákat és címkéket. Más szavakkal, a terméknek pontosan ugyanolyan állapotban kell lennie, mint átvételkor. Bármelyik ezen elem nélkül a termék hiányosnak tekintett. Hiányzó vagy sérült elemek esetén a visszatérítés vagy csere nem lehetséges. Megértését és beleegyezését köszönjük.

A napszemüvegeket, szemüvegkereteket és szemüvegeket optimális állapotban, minőségüket a szállítás kezdete előtt alaposan ellenőrizve küldjük ki. Abban a ritka esetekben, amikor ezek egyike sérülten érkezik, vagy azonnali hibától szenved, vegye fel a kapcsolatot a vevőszolgálattal, és kivizsgáljuk az esetet, hogy segítsünk Önnek. A nem rendeltetésszerű használat, helytelen ápolás, vagy normál viselet és gyakori használat által bekövetkező károkra vonatkozó panaszok azonban nem jogosultak kártérítésre. További kedvezmények vagy kártérítés nem adható a vásárló által okozott károkért.

A vényköteles szemüveglencsék egyedi igények alapján kerülnek gyártásra, ezért azokra nem vonatkozik visszatérítés. Csak a keretek jogosultak az esetleges visszatérítésre. Ez a feltétel attól a pillanattól kezdve érvényes, amikor a szemüveg kifizetése megtörténik, tekintet nélkül a szállítási státuszra.


Abban az esetben, ha hibás lencséket gyanít a vényköteles szemüvegében:

Ha úgy gondolja, hogy a szemüveglencséi minősége nem megfelelő, vagy azok bármilyen tekintetben hibásak, akkor lehetséges minőség-ellenőrzésre küldeni a terméket. Ha hibát találnak vagy rossz minőségű lencsét fedeznek fel, akkor természetesen a lencsék cseréjére vagy visszatérítésére kerül sor.

Egyfókuszú lencsékre vonatkozó minőségi kifogás esetén lépjen kapcsolatba vevőszolgálatunkkal és győződjön meg róla, hogy csatol egy érvényes receptet, amely 1 évnél nem régebbi. A minőségellenőrzés során erre a receptre van szükség annak ellenőrzésére, hogy a megvásárolt lencsék dioptriája megegyezik az Ön tényleges receptjével. A hiánytalan áru visszaküldésére lesz kérve (beleértve a keretet, a szemüveglencséket, a mellékelt tartozékokat, a címkéket vagy tájékoztatókat, stb.). Ne távolítsa el a lencséket a keretből!

Multifokális / progresszív lencsékre vonatkozó minőségi kifogás esetén lépjen kapcsolatba vevőszolgálatunkkal és győződjön meg róla, hogy csatol egy érvényes receptet, amely 1 évnél nem régebbi. Szintén mellékeljen egy szemből készített fotót, amelyen Ön a szemüveget viselve látszik (ez a jobb központosításhoz lesz használva) és egy olyan, oldalról készített képet, amelyen Ön a szemüveget viselve látszódik (a keret dőlésszögének meghatározására szolgál majd). A hiánytalan áru visszaküldésére lesz kérve (beleértve a keretet, a szemüveglencséket, a mellékelt tartozékokat, a címkéket vagy tájékoztatókat, a kis kék papír tasakokat, amelyekben kapta a bemutató lencséket, a kék kártyát, stb.). Ne távolítsa el a lencséket a keretből!

Visszaküldött termékek, melyek manipuláltak, vagy hiányosak, nem elfogadhatóak. Szemüveg visszaküldése előtt mindig vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgála­tunkkal!

Hogyan működik a visszaküldés?

Először kérjük vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal telefonon vagy e-mailben. Munkatársaink megállapítják, hogy a kérelem megfelel-e a feltételeknek, és szívesen ismertetik a folyamatot részletesen Önnek. A bontatlan és sértetlen csomagokat a budapesti címre szükséges eljuttatni. Kérjük, hogy az Alensa.hu által kiállított vásárlást igazoló bizonylatot és egy rövid hibaleírást mellékeljen a csomaghoz. A visszaküldés költségei a vásárlót terhelik.

Reklamációs pont Alensa.hu
Teve utca 60.
Budapest
1139

Miután megerősítjük, hogy a visszaküldött tételek újra eladható állapotban vannak (megfelelnek az EU egészségügyi és biztonsági előírásoknak), elindítjuk a visszatérítést.

Vásárlóinknak lehetősége van a termékeket Csomagküldő átvételi pontjaink valamelyikére személyesen is visszavinni (köztük a Teve u. 60. szám alá is). Amennyiben valamelyik átvételi pontra szeretné visszavinni a terméket, feltétlenül lépjen kapcsolatba ügyfélszolgála­tunkkal, és kérjen egy reklamációs címkét. Ezt a címkét ki kell nyomtatni és a csomag külsejére rá kell ragasztani, és csak így küldhető vissza. A reklamációs címke nélkül nem áll módunkban elfogadni a csomagokat. Az átvevőhelyek listája: https://www.csomagkuldo.hu/atvevohelyek

Mennyibe fog kerülni?

Az ügyfelet kizárólag a visszaküldött termék(ek) szállítási költsége terheli. Azonban, ha az Alensa.hu részéről történik a hibás teljesítés, minden szállítási költség az eladót terheli.

Mennyi ideig tart?

Az Alensa.hu értesíti majd Önt a visszaküldésről. Arra törekszünk, hogy minden megerősítés 30 napon belül megtörténjen. Kérjük, bátran forduljon ügyfélszolgála­tunkhoz, ha úgy érzi, hogy késés áll fenn. Győződjön meg róla, hogy a csomag feladásakor megkapja a csomag átadását bizonyító igazolást! Ügyfélszolgálatunk ezt kérheti Öntől, ha gyanítjuk, hogy valami nem megfelelően zajlik a visszaküldéssel kapcsolatban.

Felhívjuk figyelmét, hogy az eredeti és sértetlen dobozban visszajuttatott szemüvegek esetében a csere folyamata valamennyivel tovább tart. Ennek oka az, hogy a visszaküldött napszemüvegek hitelességét és állapotát főraktárunknak először ki kell vizsgálnia és meg kell erősítenie.

Panasz és az áru visszaküldése

Ha vissza szeretné küldeni a sérült vagy hibás terméket, akkor kérjük, hogy azt csomagolja be egy merev falú kartondobozba, és ajánlva küldje vissza a megadott címre. Szeretnénk felhívni Vásárlóink figyelmét, hogy kizárólag megfelelően, merev falú dobozba becsomagolt termékeket áll módunkban elfogadni. A megfelelő csomagolással elkerülhetővé válik a csomag visszaszállítása során bekövetkezhető további sérülés. Buborékos fóliába vagy levelező borítékba csomagolt panaszos terméket NEM FOGADUNK EL és a sérült termékekre garanciát nem érvényesítünk. Ha visszatérítést vár bankszámlájára, kérjük, minden szükséges információt küldjön el nekünk, hogy az átutalást megtehessük. Ha online, bankkártyával vagy PayPal-al fizetett, a visszatérítés a PayPal számlára, vagy a fizetésre használt kártyára történik.

Bizonyosodjon meg róla, hogy a visszaküldésre átadott csomagról bizonylatot kap! A visszaküldéssel kapcsolatos komplikáció esetén az szükséges lehet, ezért kérjük bizonyosodjon meg arról, hogy igény esetén a dokumentumot az ügyfélszolgálat rendelkezésére tudja bocsátani.

Új kontaktlencsékre való váltást követő, termékkel kapcsolatos elégedetlenség

Új márkájú kontaktlencsére történő váltás során, mi azt ajánljuk, hogy egyeztessen szemész specialistával, elkerülendő az esetleges kockázatokból adódó egészségügyi problémák kialakulását.Az Eladó fél nem felelős semmilyen egészségügyi komplikációért, vagy a kontaktlencse viseléséből adódó egyéb diszkomfort érzetért. Csak akkor tudjuk visszatéríteni a kontaktlencsék árát, ha azok sértetlen és bontatlan külső csomagolásban érkeznek vissza a raktárunkba.

Színes kontaktlencsék színhatásából adódó elégedetlenség

A színes kontaktlencsék a szem természetes színétől eltérő hatást eredményeznek. A színes kontaktlencsék végső színhatásával való elégedettség azonban nagyon szubjektív és ízlés kérdése is. Emellett a színhatás eltérő lehet a különféle külső hatásoktól és körülményektől függően. Először is, a végső színhatás függ a szem pigmentációjától, míg másodsorban az olyan külső hatásoktól, mint a fényviszonyok, a ruházat és a smink. Mindenki esetében a színes kontaktlencsék eltérő végső színhatást eredményezhetnek, ami nem jósolható meg előre. Ha nem elégedett a végső színhatással, a fent említett okokra hivatkozva sajnos nem áll módunkban reklamációt elfogadni, vagy kompenzációt adni.

VISA Master Card PayPal Magyar Posta Zásilkovna
Top