Tudjon meg többet a kék fényt blokkoló szemüvegekről

Kékfény szűrő filter

A kék fény mindig is része volt életünknek; része ugyanis a természetes fény spektrumának, és a nap folyamán ébren és éberen tart minket. Önmagában a kék fény nem feltétlenül rossz, de napjaink életmódja néhány változást hozott: képernyőket és technológiát. Folyamatosan olyan eszközöket használunk – mint például az okostelefonok, számítógépek és/vagy táblagépek -, amelyek nagy mennyiségű kék fényt bocsátanak ki napközben és éjjel egyaránt. A képernyők és az általuk kibocsátott kék fény állandó bámulása fárasztja és irritálja a szemünket. Ezt nevezik digitális szemfáradtságnak. Az emberek gyakran azt tapasztalják a nap végén, hogy szemük kiszárad, bevörösödik, és enyhe fejfájástól szenvednek, valamint nehezen tudnak elaludni.

Itt jön kapóra a kék fényt blokkoló szűrő. Ez a szűrő semlegesíti a képernyők által kibocsátott kék fényt, amely enyhítheti a szemfáradtságot is. Szemüveg vásárlása során felkínáljuk az opciót, hogy kék fényt blokkoló szűrőt adjon a szemüveglencsék­hez. És nem csak szemüvegek rendelkezhetnek ezzel az innovatív szűrővel! Napjainkban már találhat kontaktlencséket is, amelyek rendelkeznek egy szűrővel, amely blokkolja a káros kék fényt. Vessünk egy pillantást a kék fényt blokkoló szűrő előnyeire:

TOPVUE BLUE BLOCKER kipróbálása

Milyen előnyei vannak a kék fényt blokkoló szűrőnek?

A képernyő hosszú ideig tartó nézése során a kék fényt blokkoló szemüveg jobb optikai tulajdonságokkal rendelkezik:

  • Kevesebb torzulást fog észlelni, és realisztikusabb képet fog látni.
  • A szűrő segít kiküszöbölni a vakító fényeket és a fényvisszaverődé­seket.
  • A színérzékelés jobb lesz

A kevesebb intenzív kék fény pozitív hatással lesz a szervezetére:

  • Hosszabb képernyőhasználat során a kékfény szűrős szemüveg viselete segít pihentetni a szemet, lehetővé téve az energetikusabbnak és kevésbé irritált érzést.
  • Az alvásciklus javul, a kék fényre ugyanis jellemző, hogy megakadályozza a testet abban, hogy melatonint termeljen, ami segíthetné az alvást.
  • Munkával kapcsolatos hatékonysága javulhat a képernyő előtti hosszú órák során, és jobban tud majd fókuszálni.

Kinek érdemes kék fényt blokkoló szemüveget vagy lencsét beszerezni?

Napjainkban szinte mindenkinek előnyös lenne, ha kék fényt blokkoló szemüveget vagy lencsét viselne, különösen azoknak, akik hosszú órákat töltenek számítógép előtt vagy telefont használva. Tehát, ha irodai dolgozó, tanuló, gamer vagy a 21. század iparosodott társadalmának egyik tagja, akkor valószínűleg jelentős időtartammal használ ilyen típusú készüléket és minden bizonnyal előnyére válhat a segítség, melyet a kék fényt blokkoló, látást segítő eszköz nyújthat.

Mi mást érdemes még tenni?

Ha a kék fény valódi problémát jelent az Ön számára, és gyakran okoz például fejfájást, vörös és irritált szemeket, akkor a következőket is javasoljuk:

  • Rendszeresen tartson szüneteket, amikor képernyő előtt van és nézzen valami másra alkalmanként*.
  • Ne üljön túl közel a képernyőhöz.
  • Használjon speciális, matt szűrőt a képernyőhöz, amely kiküszöböli a vakító fényt.
  • Próbálja meg csökkenteni a képernyőt nézve eltöltött időt, különösen lefekvés előtt.
  • Ügyeljen arra, hogy elegendő fény legyen abban a helyiségben, ahol dolgozik.
  • Szerezzen be minőségi szemcseppet.

* Próbálja alkalmazni a 20–6(20)-20 szabályt: 20 percenként nézzen el a képernyőjétől, valami másra, ami körülbelül 6 méter (20 láb) távolságra helyezkedik el. Tegye ezt legalább 20 másodpercig.

VISA Master Card PayPal Magyar Posta Express one Zásilkovna