Köszönjük, hogy ellátogatott a alensa HU webáruházba. A alensa HU az
Európa-szerte működő Alensa hálózat tagjaként eredeti és minőségi
kontaktlencséket és kiegészítőket forgalmaz. Ez az oldal
tartalmazza azokat az irányelveket és feltételeket, amelyeket Ön, az Alensa
HU webáruház fogyasztójaként, vásárlójaként és felhasználójaként
elfogad a honlapunk használatakor és vásárláskor. Az Alensa.hu
oldalon való vásárlás megerősítésekor látni fog egy jelölőnégyzetet,
aminek kipipálása azt jelenti, hogy elolvasta, megértette ezeket a
feltételeket és következetesen egyetért velük. További információkat az
Alensa.hu különböző tájékoztató oldalain talál. Fenntartjuk a jogot
arra, hogy az ezen oldalakon található további információkra hivatkozzunk,
és feltételezzük, hogy az ügyfél elolvasta és megértette azokat.
Navigáció
- Bevezetés
- Webáruházunk regisztrációja és üzemeltetése
- Weboldalunk és promócióink használata
- Vásárlási megállapodás és számlázás
- Fizetés és árak
- Fizetési problémák
- Szállítási
költségek és egyéb szállítási információk
- A szállítási határidők és a nem raktáron lévő áruk
szállítására vonatkozó információk
- Kiszállítási problémák
- Jótállás, visszatérítések
- Panaszok az árukról és a szolgáltatásokról
- Alternatív vitarendezés
- Elállás
a szerződéstől
- Adatvédelmi irányelvek
Bevezetés
Az alábbi feltételek
vonatkoznak az Alensa.hu e-shopban való vásárlására.
Az általános
vásárlási és szerződési feltételek meghatározzák és megadják a
Vásárló és az Eladó felek közötti szerződéses kapcsolatot. Minden a
felek között létrejövő szerződéses kapcsolat a Cseh Köztársaság
törvényi szabályozásán alapul. Ha a szerződő fél fogyasztó, az itt nem
szabályozott valamennyi kapcsolatot a Cseh Polgári Törvénykönyv (89/2012.
Sz. Törvény) és a fogyasztóvédelmi törvény (634/1992. Sz. Törvény)
szabályozza. Ha a szerződő fél jelen vásárlással szerződést köt, és
ez üzlet tárgyát képezi, minden kapcsolat, ami jelen általános
szerződési feltételekben nem kerül szabályozásra, azt a cseh Kereskedelmi
Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései és ezek módosításai
szabályozzák. (Act No. 513/1991 Coll.).
Az
eladó fenntartja magának a jogot, hogy a több, mint 10 db tételt tartalmazó
megrendeléseket törölje, és visszatérítse a vevőt [ha előre fizetett].
Az Általános Szerződési Feltételek nem alkalmazhatók
azokban az esetekben, amikor a Vásárló jogi személy vagy olyan személy, aki
a termékek megrendelésekor vállalkozása vagy saját szakmája keretein
belül cselekszik. Az Alensa.hu-n vásárolt termékek nem szolgálnak
továbbértékesítésre. A Szállító nem állít ki ÁFA nélküli
számlákat. A Vásárló csak olyan mennyiségű terméket vásárolhat, amely
megfelel a normál igényeknek, illetve az oldalon vásárolható mennyiségnek
megfelelően.
Ha a Vásárló olyan mennyiségű terméket rendel vagy
vásárol, amelyet a Szállító az elérhető információk alapján
továbbértékesítés céljából értékel, a Szállító fenntartja a jogot a
rendelés törlésére. Abban az esetben, ha már létrejött egy vásárlási
szerződés, a Szállítónak joga van visszalépni a vásárlási
szerződéstől. Ebben az esetben a Vásárló és a Szállító kölcsönösen
visszatéríti az összes lebonyolított tranzakciót.
Vissza a navigációs menübe
Az
Alensa.hu regisztrálása és üzemeltetése
Az összes terméket és
szolgáltatást az Alensa hálózat fő üzemeltetője nyújtja. Logisztikai
központjaink Csehországban találhatóak. Az Alensa.hu honlapját az Alensa
s.r.o üzemelteti, a következő címen:
Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praha 9
adószám: CZ27179681
Az Alensa védjegy, a honlapon található összes tartalom, az Alensa
márkanév által megjelentetett promóciós anyagok az Alensa hálózat fő
üzemeltetőjének szellemi tulajdona és szerzői jogi védelem alatt áll.
Vissza a navigációs menübe
Weboldalunk és promócióink használata
Az ügyfelek
szabadon használhatják honlapunkat akár vendégként, illetve regisztrált
felhasználóként. Az ügyfél köteles felelősségteljesen és helyesen
használni a honlapunkat, betartva a feltételeinket. Visszaélés esetén, az
Alensa-nak jogában áll átmenetileg vagy tartósan kitiltani a felhasználót
a weboldalról és a szolgáltatások használatától. Az Alensa.hu a
termékeinek nagykereskedelmi viszonteladását nem támogatja.
Honlapunk helyes használata
Az Alensa.hu felhasználói
honlapunkat csak jogszerű célokra használhatják:
- A helyi,
nemzeti és nemzetközi jogok megsértése tilos
- Tilos a csalás,
illetéktelen reklám bármilyen formában
- Tilos a szexuális,
gyűlölködő, sértő, erőszakos, diszkriminatív, zaklató stb.
tartalom
- A hamis személyazonosság használata nem megengedett
A felhasználók szabadon hozzászólhatnak honlapunkon. Az
észrevételek azonban nem károsíthatják az Alensa vagy mások hírnevét,
és nem lehetnek más felhasználók megtévesztésére vagy zaklatására.
Kedvezményekkel kapcsolatos előírások
Referenciaprogramunk
(dílerkód partnerprogram) már nem alkalmazható, mivel az megszüntetésre
került 2018.12.31-én. A program feltételeivel összhangban megszerzett kredit
annak elköltéséig marad elérhető.
A visszaélések elkerülése
érdekében egyszerre csak egy promóciós kód aktiválható. A kódok nem
halmozhatók. Annak ellenőrzéséhez, hogy melyik kód került aktiválásra,
vagy annak érdekében, hogy az aktív kódot egy másik promóciós kóddal
helyettesítse, tekintse meg a kosarában található "Kuponkód" mezőt.
A már kedvezményes tételekre nem használhatók fel további
árengedmények. A kedvezményes árak könnyen beazonosíthatók egy másik,
áthúzott összeg segítségével, amelyet csökkentett ár vált fel. Ilyen
típusú termékekre nem lehet promóciós kódokat vagy további
kedvezményeket alkalmazni.
A kredit jóváírása (a webshopon leadott
rendelésekhez felhasználható kreditösszeg) hozzáadásra kerül
felhasználói fiókjához, és automatikusan levonásra kerül a következő, a
minimálisan szükséges összeget elérő rendeléséből. A kredit nem
váltható át pénzvisszatérítésre.
Bűncselekmények és műszaki
visszaélések
A felhasználók számára szigorúan tilos a vírusok
vagy más technológiai szempontból káros szoftverek bevezetése
weboldalunkra, valamint a digitális támadások bármely formájának
létrehozása webhelyünkön vagy szervereinken. A visszaélés ilyen formái
bűncselekménynek minősülnek, és jelentjük a hatóságoknak. Ilyen jellegű
bűncselekmények esetén az Alensa teljes mértékben együttműködik a
hatóságokkal és biztosítja számukra a jogszabályok teljes körű
büntetőeljárásához szükséges összes információt.
Az Alensa nem
vállal felelősséget abban az esetben, ha webhelyünk sérülést szenved a
rosszindulatú szoftverektől vagy a digitális támadásoktól.
Vissza a navigációs menübe
Vásárlási megállapodás
A vásárlási szerződés
akkor tekinthető megkötöttnek, ha a Megrendelő az online rendelési
formanyomtatványon megerősíti megrendelését. Az Alensa.hu oldalon
történő megrendeléssel a Vevő elismeri, hogy elolvasta ezeket a
feltételeket, és betartja azokat. A vásárlás befejezésével és a
kipipálással, mellyel elismeri, hogy elolvasta és megértette a szerződési
feltételeket, valamint hogy legális életkorú szerződés megkötéshez, és
érvényes recepttel rendelkezik a rendelt lencsékre vonatkozóan.
Megerősíti, hogy az Ön által megadott adatok érvényesek és pontosan
megfelelnek a szemész szakember által előírtaknak. Ön azt is megerősíti,
hogy az Ön receptje kevesebb, mint 12 hónapos, a magyar törvények szerint.
Ön, az ügyfél, beleegyezését adja arra, hogy kapcsolatba lépjünk a
szemész szakembereivel, hogy szükség esetén ellenőrizzük a receptre
vonatkozó információkat. Megértette, hogy az Ön felelőssége, hogy
rendszeres szemvizsgálatot végeztessen, és hogy a receptjét naprakészen
tartsa. Az Alensa.hu nem felelős semmilyen következményért, ami a
vényköteles recepttől való eltérésből adódik.
A vásárlás
igazolása és számlanyilatkozatok
Ha a Vevő nem említi meg
kifejezetten a megjegyzés rovatban, hogy eredeti, nyomtatott számlát és
betegtájékoztatót igényel, akkor egyetért azzal, hogy a számla másolatát
kapja meg. A számlák letölthetők a felhasználó személyes profiljáról az
Alensa.hu oldalon a "Megrendeléseim" menüpontban a megrendelés elküldése
után. Emellett a számlát mindig igényelheti az ügyfélszolgálattal való
kapcsolatlépéssel is. A Vevőnek lehetősége van szállítási címet és
számlázási címet is megadni, és ha szükséges, a megrendelőlapon
megjegyzést is feltüntethet. Ezeket az adatokat a dokumentum automatikusan
tartalmazza.
Az Alensa címe minden számlán mindig a fő
üzemeltetőnk címe lesz. Ez nem módosítható helyi címre. Minden számlát
a feladás napjára keltezünk, nem a megrendelés napjára. A számlán
szereplő dátumot az Alensa nem változtathatja meg. Lehetőség van további
információk megadására a számlán, mint például a születési dátumot,
vagy gyermek nevét. Az ilyen jellegű információk számlán való
szerepléséért azonban a vevő felelős. Ezeket a megjegyzés rovatban kell
feltüntetni. A számlák nem módosíthatóak.
Az Alensa minden
megrendeléshez egy számlát biztosít az ügyfeleknek. Ha a vevő
több mint egy, vagy másik számlát igényel, akkor külön megrendeléseket
kell leadnia.
Vissza a navigációs menübe
Fizetés és árak
A rendelés befejezéséhez a
következő fizetési módok közül választhat:
- Banki átutalás:
A számla adatai a megrendelés visszaigazolásakor jelennek meg
- Bankkártya: Mastercard, Visa
- PayPal
- Utánvétel
- Fizetés ajándék utalvánnyal
Az Eladó által kiállított
ajándékutalvány (a továbbiakban: Utalvány) az utalványon feltüntetett
összeg értékű. Az utalvány elektronikus formában, PDF formátumban
készült, amelyet a Vásárló e-mailben kap meg, miután a fizetést az Eladó
számláján jóváírták. Minden utalvány egyedi kóddal rendelkezik, időben
korlátozott és csak a Alensa.hu e-shopban váltható be. Az utalvány pénzre
nem váltható. A fel nem használt Utalvány másra nem cserélhető vagy más
módon nem kompenzálható. Az utalvánnyal kifizetett megrendelés elállása,
igénye vagy a vásárlási szerződéstől való elállás esetén az utalvány
által befizetett összeg jóváírás formájában kerül visszatérítésre az
utalványt beváltó Vásárló fiókjára.
Figyelem:
Az utalvány
csak készpénz nélküli tranzakcióval fizethető ki.
Az utalvány nem
fizethető utánvéttel vagy kredittel.
Biztonságos fizetés
Minden kifizetés biztonságos módon történik. Az Ön személyes adatait csak
a fizetés megállapítására használjuk fel, és nem adjuk át harmadik
félnek.
Online fizetés
Ha úgy dönt, hogy hitelkártyával
vagy bankkártyával online fizet, akkor átkerül a partnerünk biztonságos
weboldalára, ahol megadhatja adatait a fizetés végrehajtásához. Az itt
megadott összes információ biztonságban és titkosítva van. Kérjük, vegye
figyelembe, hogy ez a biztonságos fizetési link csak korlátozott ideig
működik. Ha lejárt az idő, akkor meg kell keresnie a megrendelését a
személyes fiókján keresztül a webhelyünkön, és ismét próbálkozhat. Ha
PayPal-t választja fizetési módként, akkor a PayPal saját, biztonságos
fizetési oldalára irányul. Amennyiben az Alensa-nak pénzt kell
visszatérítenie Önnek, ez automatikusan megtörténik.
Fizetés banki
átutalással
Ha úgy dönt, hogy banki átutalással fizet, fiókja
adatait közvetlenül a megrendelés leadását követően fogja látni. Ez az
információ megtalálható a visszaigazoló e-mailben is, amelyet a
megrendelést követően kap. Kérjük, vegye figyelembe, hogy akár 4 napig is
eltarthat a fizetés megerősítése. Megrendelése csak azután kerül
postázásra, miután az összeg átutalását számviteli részlegünk
ellenőrzi. Ha szeretné minimalizálni a lehetséges késedelmet, küldje el
PDF formátumban a bankja által kiállított fizetési visszaigazolást e-mail
címünkre: info@alensa.hu.
Banki átutaláshoz szükséges adatok
Alensa
s.r.o.
Bank: Citibank
Bankszámla száma:
10800007-90000000-14767002
IBAN: HU19108000079000000014767002
BIC: CITIHUHX
Kérjük, írja be a megrendelés
számát a jegyzet vagy a megjegyzés rovatba. Visszatérítés
esetén a vevőnek meg kell adnia minden szükséges adatot ahhoz, hogy az
összeget visszautalhassuk.
Fizetés ajándék utalvánnyal
Ajándékutalványos fizetés csak a Alensa.hu e-shopban vásárolt utalvánnyal
lehetséges. Minden utalvány egyedi kóddal rendelkezik, és időben
korlátozott. Az Utalványos fizetés választása esetén a Vásárlónak meg
kell adnia az utalvány egyedi kódját a „Kosár” rovat
„Kedvezménykód” rovatában a megrendelés leadásakor. Az utalvány csak
egyszeri vásárlásra váltható be, teljes összegében. Ha a vásárlás
értéke meghaladja az Utalvány értékét, a Vásárló csak a különbözetet
fizeti. Az egyenleg kifizetésére a tranzakció feltételei vonatkoznak, lásd:
Fizetési lehetőségek. Az utalvány felhasználható az e-shop által kínált
bármely áru vagy szolgáltatás fizetésére.
Az utalvánnyal
kifizetett küldemény átvételének elmulasztása esetén a küldemény
visszakerül az Eladóhoz. Az Eladó törli a Vásárló megrendelését, és a
vételárat visszatéríti. Ebben az esetben az Utalvány összege kredit
formájában visszakerül a Vásárló fiókjára. Ha a vásárlás utalvánnyal
és pénzeszközökkel (feltöltés) történt, a Vásárló eldöntheti, hogy a
feltöltést milyen formában kívánja visszaküldeni (a Vásárló
bankszámlájára vagy kreditként fiókjára).
Az Alensa.hu
árai
A webshopban megjelenő összes termék és szállítási díj
tartalmazza az 27% ÁFA-t. Bármely promóció és kedvezmény érvényes
mindaddig, amíg az Alensa.hu weboldalon szerepel. Az Üzemeltető fenntartja a
jogot, hogy a termékek árát a kiszállítás előtt korrigálja, amennyiben a
termékek hibás áron való megajánlását észleli. Ebben az esetben a
vásárlót tájékoztatni kell a helyes árról, és el kell fogadnia az
ármódosítást. Ellenkező esetben az adásvételi szerződés nem jön
létre, és a megrendelést az üzemeltető törli.
Az Alensa fenntartja
magának a jogot az árak megváltoztatására, a változó piac, a verseny, a
gyártói igények stb. függvényében. A magyar piacon a legalacsonyabb árak
fenntartására törekszünk. Az ügyfelek szabadon kérhetik az alacsonyabb
árakat, amennyiben megfelelnek a legalacsonyabb árgarancia
oldalon feltüntetett feltételeknek.
Vissza a
navigációs menübe
Fizetési problémák
- Először ellenőrizze a bankját vagy a PayPal-fiókját, hogy megtudja a
fizetéssel kapcsolatos technikai problémákat, valamint hogy a tranzakció
megtörtént-e.
- Ha fizetése sikeres volt, de nem jelenik meg
fizetettként a rendszerünkben, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba az info@alensa.hu címen, és
számlázási részlegünk érvényesíti fizetését.
- Ha problémái
vannak a fizetési oldalon, próbáljon meg bejelentkezni az Alensa.hu
fiókjába egy másik böngészőből vagy eszközről.
Vissza a navigációs menübe
Szállítási költségek és jegyzetek
Házhoz
szállítás (DPD, Express One, Magyar Posta, Sprinter, FámaFutár)
Online bankkártyás fizetés
790 Ft
Online bankkártyás fizetés
getShippingPrice: free
PayPal
getShippingPrice: free
Banki
átutalás
getShippingPrice: free
Utánvétel
getShippingPrice: free
Online bankkártyás fizetés
790 Ft
Személyes átvétel
Packeta (Csomagküldő.hu) átvevőhelyeken
Online bankkártyás fizetés
490 Ft
Online bankkártyás fizetés
590 Ft
Megjegyzés:
- A szállítási költség
tartalmazza az ÁFA-t
- Az ár végleges, függetlenül a fizetési
módtól, és tartalmazza a csomagolást és a szállítást
- A
szállítási költségek NEM függenek a megrendelés teljes méretétől és
súlyától
Ingyenes kiszállítás az Alensa.hu oldalon
Az Alensa ingyenes kiszállítást biztosít 17.500 Ft feletti
megrendelések esetén.
Az Alensa.hu időnként ingyenes szállítási
promóciókat kínál. A különleges ajánlatok és árak érvényesek az
Alensa.hu honlapján foglaltak szerint, a levelezési kampányokban vagy a
közösségi médiában a vásárlás pillanatában. Az egyes promóciók
időtartamát és feltételeit a promóciók ideje alatt egyértelműen
feltüntetjük. Ezeket a promóció alkalmazása érdekében tiszteletben kell
tartani.
Fizetés utáni szállítás
Az Alensa.hu csak a
fizetés beérkezését követően szállít. Kérjük, vegye figyelembe, hogy
ha banki átutalást választja, a szállítás későbbre tolódhat. Ha
szeretné minimalizálni a lehetséges késedelmet, küldje el nekünk a bankja
által kiállított fizetési visszaigazolást. Több információt ezzel
kapcsolatban a fizetési módok
oldalon találhat. Egyes speciális kontaktlencsék paramétereik ritkasága
miatt a vásárlás pillanatában nincsenek készleten. Az Alensa ezeket a
lencséket az ügyfél számára lefoglalja, és azonnal megrendeli őket
közvetlenül a gyártótól. A fizetés a megrendelés időpontjában
történik, nem a feladás időpontjában. A nem készleten lévő
tételek kifizetésének haladéktalanul meg kell történnie ahhoz, hogy
megerősíthessük a termékek lefoglalását.
Extra
szolgáltatás: csomagbiztosítás
Felár ellenében lehetősége van
csomagja biztosítására. Ez a biztosítás fedezi a csomagokat abban az
esetben, ha azok elvesznek vagy megsérülnek szállítás közben. Ez azt
jelenti, hogy amint megerősítésre kerül, hogy a csomagja elveszett vagy
megsérült, azonnal új - ugyanazokat az árukat tartalmazó - csomagot
küldünk, anélkül, hogy először el kellene indítanunk az alábbiakban
ismertetett hosszadalmas reklamációs protokollt. Ha megrendelése speciális,
egyedi gyártású termékeket tartalmaz, például személyre szabott
szemüveget vagy kivételes lencsekombinációt, ne feledje, hogy ezek
előkészítése több időt vesz igénybe.
Termékek
hozzáadása
Felhívjuk figyelmét, hogy a raktárunk által
feldolgozott megrendelések nagy mennyiségét figyelembe véve nem
garantálhatjuk a véglegesített megrendelések összevonását vagy
megváltoztatását. Ha egynél több megrendelést szeretne összevonni, vagy
kiegészíteni, azonnal forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, és eseti alapon
megállapítjuk a lehetőségeket. Ez csak ügyfélszolgálati órákban
lehetséges, 9 és 16 óra között. A megrendelés a fizetés pillanatában
teljesnek tekinthető. Ha valamit szeretne hozzáadni, akkor új rendelést kell
leadnia, amire további, standard szállítási díjak vonatkoznak.
Vissza a navigációs menübe
Szállítási idők
Szállítási módok
Becsült szállítási idő
Express One,
DPD, Magyar Posta, Sprinter, FámaFutár (1–3
munkanap)
Magyar Posta
(2–3 munkanap)
Személyes átvétel
Packeta (Csomagküldő.hu) átvevőhelyeken (1–2
munkanap)
FoxPost (1–2
munkanap)
Megjegyzés:
- Ha a
rendelés leadása 12 óra előtt történt egy munkanapon, a feladás
általában még aznap megtörténik.
- Ha a rendelés leadása 12 óra
után történt, a feladás általában a következő munkanapon történik.
- Ha úgy dönt, hogy átutalással fizet, akkor nagy
valószínűséggel a szállítás a fizetés megerősítését követő
munkanapon kezdődik.
- Hétvégéken nem adunk fel rendeléseket.
- A becsült szállítási határidők a csomag feladásának napjától
számítanak, nem a megrendelés napjától.
- A legtöbb
napszemüveget és szemüvegkeretet egy bázisunkon kívüli raktárban
tároljuk, így megrendelésük esetén általában 1-3 munkanap
átszállítási idő szükséges kiküldés előtt. A személyre szabott
szemüveglencsék legyártása pedig természetesen szintén növeli a
megrendelés és a csomag útnak indítása közti időintervallumot.
Csomag nyomkövetése
Mivel az Alensa naponta rengeteg
megrendelést dolgoz fel, az ügyfél felel a saját küldeményének nyomon
követéséért. Kapni fog egy nyomkövetési számot, amely lehetővé teszi a
szállítmány online követését. Abban az esetben, ha nem kapta meg ezt a
kódot a rendelést megerősítő e-mailben, vegye fel a kapcsolatot
ügyfélszolgálatunkkal, és kérésre megadjuk Önnek a nyomkövetési
számot.
Nem raktáron lévő áruk szállítási határideje
Előfordulhat, hogy egyes, egyedi paraméter kombinációkkal rendelkező
kontaktlencsék nincsenek raktáron. Ezeket lefoglaljuk Önnek, és
megrendeljük őket közvetlenül a gyártóktól. Ez azt jelenti, hogy hosszabb
lesz a várható szállítási idő. A raktáron nem lévő, speciális
kontaktlencsék szállítása gyakran függ a szállítók szállítási
feltételeitől, és 2-4 hétig, vagy tovább is eltarthat.
A lencsék
kiválasztásakor és megrendelésénél az oldal jelzi a várható útnak
indítási dátumot. Ez változhat, miután kiválasztotta a kontaktlencsék
paramétereit. Az ügyfél felelős azért, hogy a megrendelés folyamán ezt
figyelemmel kísérje.
Miután kiválasztotta az Ön egyedi paramétereit,
megjelenik egy új becsült szállítási idő ezeknek a paramétereknek
megfelelően. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a "raktáron"
információ azt jelzi, hogy a termék cégünknél általánosan elérhető. Ez
nem feltétlenül jelenti azt, hogy az Ön egyedi kombinációja raktáron van.
Az esetleges kései kiszállítást újra megerősítjük a termékek
kosárba tétele után, majd újra a visszaigazoló e-mailben. Az ügyfelet
értesítjük arról, ha a megrendelésének csak egy része van raktáron a
megrendelés visszaigazolásakor, és a megrendelést csak akkor küldjük, ha
az összes termék rendelkezésre áll. Az Alensa jogosult a rendelkezésre
állás és a várható szállítási határidő módosítására a
megrendelést követően.
Rendelések, amelyek raktáron lévő és
raktáron nem lévő árukat is tartalmaznak
Miután kiválasztotta a
megfelelő paramétereket minden egyes kívánt termékhez, és mielőtt
véglegesítené és kifizetné a megrendelést, az ügyfélnek nagy figyelmet
kell fordítania a bevásárlókosárban lévő egyes termékek becsült
szállítási idejére.
Előfordulhatnak olyan helyzetek, amikor egy
gyártó működési nehézségekkel küzd, és a raktári kínálatunk nem
teljes mértékben biztosított. A szállítási idő mindig közvetlenül a
beszállítóink feltételeitől függ, és több hetet is igénybe vehet. A
raktáron kívüli cikkek között megtalálhatóak a rendelésre kapható
kontaktlencsék, nagyon szokatlan dioptriás paraméterekkel rendelkező
lencsék stb., amelyeket fizikailag nem raktározunk. A kiszállítási
időpontok tájékoztató jellegűek és a legutóbbi időszakon alapulnak. Ez
jelzi a termékek raktárunkból való kiszállításának várható dátumát,
és része annak a táblázatnak, ahol a Vevő megadja a dioptria paramétereit.
A feladási adatok előnézete:
A megrendelés fizetésének igazolásával és
teljesítésével az ügyfél beleegyezik abba, hogy a teljes rendelést csak
akkor kerül kiszállításra, miután az összes termék raktáron van.
A raktáron lévő termékek külön kiszállítása csak egyedi
esetekben lehetséges. Amennyiben az ügyfél kívánja, extra kiszállítási
díjat fizetve (az általános szállítási költségekkel megegyező összeg),
megkaphatja a rendelkezésre álló tételeket a nem raktáron lévő áruk
előtt.
Vissza a navigációs menübe
Problémák a kiszállítással
Kérjük, gondoskodjon
róla, hogy valaki jelen legyen a kézbesítési címen hétfőtől-péntekig.
Hétvégén nem történik kiszállítás. A kiszállítás pontos
napjának és idejének meghatározására rendelés során nincs mód. Ezt
cégünk nem tudja befolyásolni.
Nem vállalunk felelősséget
a szállítási késedelemért, amelyet logisztikai partnereink vagy olyan
helyzetek okoznak, mint az időjárás, az ünnepek, stb. Kérjük, vegye
figyelembe, hogy a szállítási partnereink által becsült kiszállítási
határidőt adjuk meg. Néhány esetben a csomagok a megadott időkereten
kívül érkezhetnek. A lehető leggördülékenyebb szállítás érdekében
kérjük, adja meg a teljes címét (utcanevet, házszámot, postai
irányítószámot és várost) és telefonszámot, hogy logisztikai partnereink
szükség esetén elérhessék Önt. Miután a megrendelést elküldte, kap majd
egy nyomkövetési számot, ahol online követheti a szállítást. Ne habozzon
kapcsolatba lépni velünk, ha bármilyen problémát észlel. Vevőszolgálati
munkatársaink azonnal és hatékonyan kezelik kérdéseit.
Ha egy
csomag postai kézbesítése valamiért sikertelen volt, azt a helyi postán
lehet átvenni a kézbesítési kísérlet során hagyott igazolás
segítségével. A futárszolgálat ismeretlen címzett, vagy kétszeri
sikertelen kézbesítést követően visszafordítja a csomagot. Sikertelen
kiszállítás vagy átvétel esetén a csomag visszakerülhet hozzánk, vagy
megsemmisülhet. Ezért a vevő felelőssége annak biztosítása, hogy a csomag
az adott címen átadásra kerüljön, valamint a közvetlen kapcsolattartás a
szállítmányozó társasággal. A megsemmisített csomagokat nem térítjük
meg.
Reklamációs protokoll
Ha a csomag elveszik, hiányzik
vagy helytelenül kézbesítik, akkor az Ön nevében reklamációt
kezdeményezünk a szállítási partnerünkkel. A követelés
kezdeményezéséhez két megerősítésre van szükség: 1.) a megrendelő
által aláírt nyilatkozat arról, hogy a csomag nem érkezett meg, amelyet a
kézbesítést követő 20 napon belül megküldenek részünkre; 2.) a
szállító cég igazolása arról, hogy a csomagot nem megfelelően kezelték.
Miután a követelés folyamatban van, az Ön igényei szerint
visszatérítjük az összeget vagy új rendelést küldünk Önnek. Ez
azonban addig nem történik meg, amíg a csomag nincs elveszettnek
nyilvánítva a futárszolgálat által. Ha azonban megvásárolta
csomagbiztosításunkat, akkor azonnal új csomagot tudunk útnak indítani
és nem kell megvárnia, amíg a követelését feldolgozzák.
Sérült
csomagolás
A kontaktlencséket és a tartozékokat megfelelő méretű
csomagolásban szállítjuk, hogy sértetlenül és megfelelő állapotban
érkezzenek meg. Ha azonban a doboz megsérült a szállításkor, NE fogadja el
a csomagot és adja meg a kézbesítési protokoll alapján a sérülés okait,
például "jelentős károsodás a dobozban", "folyadékszivárgás" stb.
Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy gyorsan reagálhassunk a
problémára, és új szállítást biztosíthassunk.
A lencsék cseréjének megrendelése
A vevőnek
a saját szemüvegkeretét keményfalú szemüvegtokban kell küldenie, hogy a
szemüveg szállítás közben megfelelően védve legyen. A vevő tudomásul
veszi továbbá, hogy a vevő saját szemüvegkeretén az új lencsék
felszerelésén kívül egyéb módosításra vagy javításra nem kerül sor.
Abban az esetben, ha a vásárló régebbi szemüvegkeretéhez
csereszemüveglencsét rendel, a Forgalmazó nem vállal felelősséget a
vásárló kereteinek sértetlenségéért, így nem vállal felelősséget a
szemüveglencsék cseréje során a szemüvegkeretekben esetlegesen
bekövetkező sérülésekért sem. A Vásárló tisztában van azzal, hogy
minden szemüvegkeretnek meghatározott élettartama van, ami az anyag
minőségétől, a keret korától és a kezelés módjától függ. Ha a
szemüvegkeret a lencsecsere során megsérül, a lencsecsere költségét az
ügyfélnek visszatérítjük, a sérült keretet pedig visszaadjuk.
A
Vásárló tudomásul veszi, hogy a szemüveg a Packeta.hu-n keresztül
történő díjmentes kiküldésére szolgáló kód használata esetén a
szemüveg 12500 Ft összegig biztosított.
Vissza a
navigációs menübe
Jótállás és
visszatérítés
Ha a megvásárolt cikken, annak csomagolásán vagy a
hozzá csatolt használati utasításban szerepel a lejárati idő a
különleges törvényi előírásoknak megfelelően, akkor a jótállási idő
a lejárati napon véget ér. Általában 24 hónapnál hosszabb lejárati
idővel rendelkező kontaktlencséket szállítunk. A felhasználási dátum
minden termékre és annak csomagolására van nyomtatva. Ha bármilyen
kérdése van a felhasználási határidővel kapcsolatban, kérjük, forduljon
ügyfélszolgálatunkhoz: info@alensa.hu .
Visszaküldéshez meg kell felelni a következő
feltételeknek:
- Csak az ebből a webáruházból vásárolt
termékeket küldheti vissza
- A lencse dobozának és az
eredeti csomagolásnak bontatlannak, lezártnak, sértetlennek, jelöletlennek
és újra eladható állapotúnak kell lennie*
- A teljes
árut vissza kell visszaküldeni, hiányzó részek nélkül
- A
szemüvegek és napszemüvegek visszaküldésével kapcsolatos információkat
az alábbiakban részletezzük
- Áruvisszaküldés előtt mindig fel
kell keresni írásban az ügyfélszolgálatot
- A lemondási időszak
alatt (a kézhezvételtől számított 30 napon belül) visszaküldött
termékeket teljes egészében visszatérítjük (az általános szerződési
feltételek további részében leírtak szerint)
- A bontatlan áruk,
30 napos elállási idő lejárta utáni visszaküldésének lehetősége
értékelésre kerül, a garancia és a termékek lejárati dátumától
függően (a korábban említetteknek megfelelően a terméknek újra
értékesíthetőnek kell lennie). A termékeket azonban ilyen esetben is
szükséges az eredeti vásárlási dátumától számított legfeljebb 365
napon visszaküldeni az Alensa.hu számára.
- Ha az Alensa hibát
követett el, és nem megfelelő termékeket küldött, akkor ezt az áru
átvételétől számított 30 napon belül be kell jelentenie az
ügyfélszolgálatnak
*megfelel az EU egészségügyi és
biztonsági előírásainak
A visszaküldési irányelvek az
alábbiakra vonatkoznak:
- A lemondási időszakon belül (30 nap)
teljesített visszaküldések
- Bontatlan, fel nem használt, sértetlen
áruk visszaküldése garancia keretében
- Tévesen leszállított
termékek (az érkezéstől számított 30 napon belül jelenteni kell)
- TopVue
pénzvisszafizetési garancia (csak a kézhezvételtől számított 60 napon
belül lehetséges)
- Minőségi ellenőrzésre küldendő
termékek
A termék visszaküldése során az ügyfél köteles
betartani a visszaküldési
irányelvek oldalán található összes iránymutatást. Győződjön meg
róla, hogy a csomag feladásakor megkapja a csomag átadását bizonyító
igazolást! Ügyfélszolgálatunk ezt kérheti Öntől, ha gyanítjuk, hogy
valami nem megfelelően zajlik a visszaküldéssel kapcsolatban.
A
napszemüvegek és a vényköteles szemüvegek visszaküldése:
Szemüvegeinkre és napszemüvegeinkre két év garanciát vállalunk törés
esetén. Nem áll módunkban reklamációt elfogadni a szemüveggel
kapcsolatban, ha azt nem a használati utasításnak megfelelően használták,
vagy a szemüveg nem megfelelő ápolása miatt sérültek meg (pl. a szemüveg
nem speciális törlőkendővel történő tisztításával). szemüveg
tisztítására, stb.). Ezen túlmenően, a szemüveg szélsőséges
hőmérsékletnek (pl. szauna, fűtött autó, stb.) vagy agresszív/dörzsölő
anyagok (hajtermékek, tengervíz, stb.) miatti sérülései miatt nem lehet
panaszt tenni. A szemüvegre vonatkozó garancia nem vonatkozik a normál
kopásból és gyakori használatból eredő hibákra sem. Máskülönben, ha
vissza szeretné küldeni a szemüveget vagy napszemüveget, azt csak a 30 napos
elállási időn belül teheti meg. Az áru nem lehet használt vagy
károsodott. Az eredeti csomagolást nem szabad megsemmisíteni. Ha
napszemüveget vagy szemüvegkeretet szeretne visszatérítésre visszaküldeni,
akkor szükséges, hogy a teljes terméket visszaküldje, beleértve a tokot, a
termék külső dobozát, mindent amit a doboz belseje tartalmaz, minden
mellékelt tisztító kendőt, azonosító matricákat és címkéket. Más
szavakkal, a terméknek pontosan ugyanolyan állapotban kell lennie, mint
átvételkor. Bármelyik ezen elem nélkül a termék hiányosnak tekintett.
Hiányzó vagy sérült elemek esetén a visszatérítés nem lehetséges.
Megértését és beleegyezését köszönjük.
A napszemüvegeket,
szemüvegkereteket és szemüvegeket optimális állapotban, minőségüket a
szállítás kezdete előtt alaposan ellenőrizve küldjük ki. Abban a ritka
esetekben, amikor ezek egyike sérülten érkezik, vagy azonnali hibától
szenved, vegye fel a kapcsolatot a vevőszolgálattal, és kivizsgáljuk az
esetet, hogy segítsünk Önnek. A nem rendeltetésszerű használat, helytelen
ápolás, vagy normál viselet és gyakori használat által bekövetkező
károkra vonatkozó panaszok azonban nem jogosultak kártérítésre. További
kedvezmények vagy kártérítés nem adható a vásárló által okozott
károkért.
A vényköteles szemüveglencsék egyedi igények alapján
kerülnek gyártásra, ezért azokra nem vonatkozik visszatérítés. Csak a
keretek jogosultak az esetleges visszatérítésre. Ez a feltétel
attól a pillanattól kezdve érvényes, amikor a szemüveg kifizetése
megtörténik , tekintet nélkül a szállítási státuszra.
A
Vásárló tudomásul veszi továbbá, amennyiben külön szemüvegkeretet
vásárol egyedileg legyártott szemüveglencsék nékül, az Eladó nem vállal
felelősséget a károkért, melyek a harmadik fél általi szakszerűtlen
csiszolás okozza.
Minden visszaküldés esetében
követnie kell a következő eljárást:
Az Alensa nem felelős
az olyan visszatérítésekért, amelyek nem követték az itt leírt eljárást
. Először kérjük lépjen kapcsolatba
ügyfélszolgálatunkkal a weboldalon vagy e-mailben, hogy tájékoztasson
minket a visszaküldés okairól, valamint, hogy megadja a szükséges további
információkat (megrendelés számát, a termékek teljes leírását stb.)
Munkatársaink felülvizsgálják kérését, hogy megbizonyosodjanak arról,
hogy megfelel az összes kritériumnak, és segítenek Önnek abban, hogyan kell
eljárnia. Vevőszolgálati képviselőink 1-2 munkanapon belül igyekeznek
válaszolni.
A visszatérítési eljárás lépései:
- Megerősíti a visszaküldést az ügyfélszolgálatunkkal
- Ügyfélszolgálatunk biztosítja Önnek a reklamációs címkét (csak
személyes leadás esetén)
- Biztonságosan, merev falú csomagba
csomagolja a termékeket (minden visszaküldés esetén) és ráragasztja a
címkét (csak személyes leadás esetén)
- Visszaküldi a
csomagot
Kérjük, csak bontatlan és sértetlen dobozú
kontaktlencséket (vagy folyadékokat) küldjön vissza egy merev falú dobozban
(ne borítékban), hogy biztosítsa, hogy a szállítás során ne sérüljenek
a termékek. A dobozba tegye bele az Alensa.hu oldalon való vásárlásról
szóló számlát, valamint egy rövid hibaleírást. Ha visszatérítést vár
a bankszámlájára, kérjük, adja meg az utalás elvégzéséhez szükséges
összes információt. Bankszámlára való visszatérítés esetén az IBAN
formátumú számlaszám szükséges. Ha Ön online fizetett, a
visszatérítést automatikusan a PayPal számlájára vagy a kártyára utaljuk
vissza, amelyről a befizetést teljesítették.
Győződjön meg róla,
hogy a visszaküldésre átadott csomagról bizonylatot kap! A visszaküldéssel
kapcsolatos komplikáció esetén az szükséges lehet, ezért kérjük
bizonyosodjon meg arról, hogy igény esetén a dokumentumot az
ügyfélszolgálat rendelkezésére tudja bocsátani.
Visszaküldési
költségek
Az ügyfél viseli a termék(ek) visszaküldésével járó
szállítási költségeket. Az Alensa.hu nem nyújt előre fizetett
lehetőséget a helytelenül megrendelt vagy már nem szükséges termékek
visszaküldésére. Ha azonban az Alensa.hu részéről történik a hibás
teljesítés, akkor a visszaküldéssel járó költségeket az eladó fedezi.
Az Alensa.hu új lencséket küld Önnek további költségek nélkül.
Visszatérítések feldolgozási ideje
Az Alensa.hu
megerősíti, hogy megkaptuk a visszaküldött tételeket, és tájékoztatjuk
az új rendelés állapotáról. Arra törekszünk, hogy minden visszajelzést
30 napon belül megerősítsünk. Kérjük, késedelem esetén forduljon
ügyfélszolgálatunkhoz.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a
visszatérítési eljárás kicsit hosszabb, ha eredeti és sértetlen
csomagolásban napszemüveget küld vissza. Ez annak
köszönhető, hogy a visszaküldött napszemüvegek eredetiségét és
állapotát a központi raktárnak alaposan meg kell vizsgálnia.
A vevő beleegyezik az egyes visszatérítésekhez szükséges
feldolgozási idők tiszteletben tartásába.
Vissza a navigációs menübe
Panaszok az árukról és szolgáltatásokról
Az
Alensa.hu nem fogad el panaszt azokban az esetekben, amikor a termékek már
eldobásra kerültek és nem vizsgálhatók. Kérjük, tartózkodjon a
gyanított hibás termékek eldobásától, és szolgáltasson fényképes
bizonyítékot minden látható hibáról vagy sérülésről. Panasz esetén a
vevő köteles először értesíteni ügyfélszolgálatunkat, hogy
tájékoztatást kapjon arról, hogyan kell eljárnia. Ha egy terméket vissza
kell küldeni, az ügyfélnek követnie kell a visszaküldési
irányelveket tartalmazó oldalon megadott eljárást.
A TopVue
termékekkel kapcsolatos panaszokat a TopVue
pénzvisszafizetési
garancia feltételei szerint kezeljük mindaddig, amíg minden feltétel
teljesül.
Az Alensa.hu egy online eladó, amely kontaktlencsékkel és
azokhoz kapcsolódó termékekkel foglalkozik, nem látszerész vagy
szakorvos . Ez azt jelenti, hogy jogi szempontból nem lehetséges,
hogy próbalencséket biztosítsunk, vagy hogy ki tudjuk cserélni az egyéni
lencséket. Az Alensa csak teljes csomagokkal foglalkozik.
Ajándékutalvánnyal kifizetett rendelés igénylése:
Az utalvánnyal
kifizetett megrendelésre vonatkozó igény érvényesítése esetén az
utalvány által kifizetett összeget jóváírás formájában
visszatérítjük az utalványt alkalmazó Vásárló fiókjára. Ha a
vásárlást utalvánnyal és pénzeszközökkel fizették ki (pótfizetés), a
Vevő eldöntheti, hogy a pótbefizetést hogyan kívánja visszkapni (a
Vásárló bankszámlájára vagy jóváírás formájában a fiókra).
Hibásnak vélt lencsék és minőséggel kapcsolatos panaszok
Ha bármilyen panasza van a lencsék minőségével kapcsolatban (pirosság,
homályos látás, kellemetlen érzés, szárazság), elküldjük a lencséket a
gyártónak, aki ezután elvégzi a szóban forgó termékek alapos
ellenőrzését. Felhívjuk figyelmét, hogy ez a folyamat akár egy hónapig is
eltarthat, mivel várjuk a gyártó végeredményét. Előfordulhat, hogy egyes
lencséket elemzés céljából külföldre kell küldeni, ami szintén
befolyásolhatja a folyamat hosszát, azonban minden igényt 30 napon belül
kezelünk. A procedúra lefolytatásához a gyártó kérheti a termékre
vonatkozó érvényes receptet. A dokumentum hiányában a kérelem
elutasításra kerülhet. Ha a hiba valóban a gyártás során keletkezett,
akkor visszatérítés történik, vagy új lencséket fogunk küldeni,
ugyanazokkal a paraméterkombinációkkal, díjmentesen. Ha azonban
megállapítást nyer, hogy nincs gyártási hiba, akkor nem áll módunkban
visszatérítést adni a lencsékért, vagy új lencséket küldeni.
Ha sérült vagy hibás terméket szeretne visszaküldeni, kérjük,
csomagolja be egy merev falú kartondobozba és küldje vissza postai úton. A
merev falú doboz megakadályozza a szállítás közbeni sérülést. A
szállítás során tovább károsodott kontaktlencséket nem fogadjuk el, nem
térítjük vissza és nem helyettesítjük. Annak érdekében, hogy a
gyártó elvégezhesse a teljes ellenőrzést, az összes lencsét szükséges
visszaküldeni, beleértve az eredeti dobozt és a fel nem nyitott darabokat is,
amelyeken szerepel a termékek LOT száma. A már felbontott és
használt kontaktlencsét egy ápolószerrel teli, szorosan lezárt
kontaktlencse tartóban szükséges visszaküldeni, hiszen meg kell
akadályozni, hogy kiszáradjon a szállítás során. Mivel minden eset
egyedülálló, javasoljuk, hogy előzetesen lépjen kapcsolatba
ügyfélszolgálatunkkal a pontos meghatározás és a pontos részletek
érdekében (hány lencsét küld vissza, a csomag bontott, vagy bontatlan, a
LOT számok közlése stb.) az info@alensa.hu e-mail címen. A
visszajuttatni kívánt tételekhez csatolni kell egy levelet, amelyben leírja
a termékek hibáját és sikeres minőségi ellenőrzés esetén a kívánt
kompenzációt (pl. visszatérítés). A gyártó minőségi
ellenőrzése több hónapig is eltarthat. Az Alensa nem tud intézkedni, amíg
nem kapta meg a gyártótól a minőségellenőrzés zárójelentését.
Kérjük, ügyeljen arra, hogy az esetlegesen hibás
lencsékkel kapcsolatos igények benyújtásakor fel lesz kérve, hogy
bemutasson egy érvényes receptet . Annak ellenére, hogy lencsék
online vásárláskor nem kell bemutatnia azt, mindig rendelkeznie kell egy
érvényes, egy évnél frissebb recepttel. Minőségellenőrzés esetén ez a
recept szükséges, hogy meg lehessen erősíteni, hogy Ön megrendelésével a
recept szerint előírt paraméterű lencséket vásárolta meg vagy sem.
Ha a hiba az átvételtől számított hat hónapon belül jelentkezik,
és egyértelműen megállapítható, hogy valós hibáról van szó, akkor úgy
kell tekinteni, hogy az áru átvételkor hibás volt. A vevő jogosult a hibát
az átvételtől számított 24 hónapon belül megreklamálni.
Hibás
paraméterekkel kapott lencsékkel kapcsolatos elégedetlenség
Kérjük, amennyiben észleli, hogy helytelen paraméterekkel rendelkező
lencséket kapott, mielőtt felbontaná a termék dobozát, mindenféleképpen
forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Abban az esetben, ha hibás termékek
saját hibánk miatt kerültek kiküldésre, a termékek árát
visszatérítjük Önnek vagy felár nélkül, új, korrekt paraméterekkel
bíró lencséket küldünk el Önnek. Abban az esetben azonban, ha Ön a
megrendelés során hibát követett el és a megrendelt lencsék ennek
következtében érkeztek a kapott paraméterekkel, akkor az Alensa csak akkor
tudja a termékek ellenértékének visszatérítését lehetővé tenni, ha a
lencsék nem kerültek felhasználásra, a doboz pedig bontatlan és sértetlen
állapotban van. (A hibás rendelés elkerülése végett, kérjük mindig
figyelmesen olvassa el a rendelés leadása után kapott megerősítő e-mail-t,
a paraméterek ellenőrzése céljából!) Oldalunkon leadott rendeléshez
Önnek rendelkeznie kell hivatalos recepttel, amely nem lehet 1 évnél
régebbi. Kérjük, megrendelés során fordítson különös figyelmet arra,
hogy ne adjon meg hibás paramétereket. Vitarendezés esetén az Alensa
jogosult kérni az érvényes receptet, annak érdekében, hogy azzal rendelése
helyességét megerősítse.
A rossz termék kézhezvételével
kapcsolatos panaszok csak a termék kézbesítési dátumától számított 30
napon belül nyújthatók be . A termék kézhezvételét követően,
a 30 napnál később benyújtott panaszok nem elfogadhatók. Ezért javasoljuk,
hogy mindig ellenőrizze a terméket, annak kézhezvétele után és
haladéktalanul vegye fel velünk a kapcsolatot, ha valamilyen hiba történt.
Új márkájú lencsékkel kapcsolatos elégedetlenség
Új
márkájú kontaktlencsére való áttérésnél, még akkor is, ha szakember
által ajánlott, fennáll annak a kockázata, hogy az új márka nem
illeszkedik a viselőhöz. Az eladó nem vállal felelősséget semmilyen olyan
orvosi szövődményért vagy kellemetlen érzésért, amely nem receptre
felírt lencse viseléséből adódik. Mindig konzultáljon szemészével vagy
optikussal, mielőtt új lencséket próbálna ki. Ugyanazon típusú lencsék
mindenkinél más és más végeredményt válthatnak ki. Az Alensa nem
vállal felelősséget az orvosi recept nélkül megvásárolt lencsékkel
kapcsolatban tapasztalt problémákért. Az ügyfeleknek mindig javasolt
érvényes orvosi recepttel rendelkezniük, és olyan kontaktlencséket
vásárolniuk, amelyet szemész szakorvos írt elő, eltérés nélkül.
Ez a kontaktlencse folyadékokra, szemcseppekre és szemspraykre is
vonatkozik.
Csak akkor térítjük vissza a kontaktlencsék
vagy más termékek árát, ha a csomagolás bontatlan és sértetlen.
Színes kontaktlencsék színhatásából adódó
elégedetlenség
A színes kontaktlencsék végső színhatása nagyon
szubjektív és eltérő lehet a sokféle külső hatástól és feltételektől
függően. Először is, a végső színhatás függ a szem
pigmentációjától, míg másodsorban a külső hatásoktól, beleértve a
fényviszonyokat, a ruházatot és sminket. A színes kontaktlencsék a szemek
természetes színétől eltérő színt eredményezhetnek. Mindenki esetében a
színes kontaktlencsék különböző végső színhatást eredményezhetnek,
ami nem jósolható meg előre. Ha nem elégedett a végső színhatással, a
fent említett okokra hivatkozva sajnos nem áll módunkban kompenzációt adni.
Az ügyfél a vásárláskor beleegyezik abba, hogy a színes
kontaktlencsék nem visszatéríthetők, kivéve, ha a gyártó elismeri a
gyártási hibát.
Panaszok napszemüvegekkel, keretekkel és
szemüvegekkel kapcsolatban
A napszemüveget, keretet és szemüveget
optimális állapotban szállítjuk, és a feladás előtt alapos minőségi
ellenőrzésre kerül. Abban a ritka esetben, amikor ezek egyike sérülten
érkezik vagy azonnali hibától szenved, vegye fel a kapcsolatot a
vevőszolgálattal, és az eset kivizsgálásával segítünk Önnek. Azonban a
nem megfelelő használat, a helytelen gondozás, a normál kopás, valamint a
gyakori használat által okozott kár panasz esetén nem téríthető meg.
Kiegészítő engedmény vagy kártérítés nem adható az ügyfél által
okozott károkért.
Abban az esetben, ha hibás lencséket gyanít a
vényköteles szemüvegében:
Ha úgy gondolja, hogy a szemüveglencséi
minősége nem megfelelő, vagy azok bármilyen tekintetben hibásak, akkor
lehetséges minőség-ellenőrzésre küldeni a terméket. Ha hibát találnak
vagy rossz minőségű lencsét fedeznek fel, akkor természetesen sor kerül
annak cseréjére, vagy a lencsék árának visszatérítésére.
Egyfókuszú lencsékre vonatkozó minőségi kifogás esetén
lépjen kapcsolatba vevőszolgálatunkkal és győződjön meg róla, hogy
csatol egy érvényes receptet, amely 1 évnél nem régebbi. A
minőségellenőrzés során erre a receptre van szükség annak
ellenőrzésére, hogy a megvásárolt lencsék dioptriája megegyezik az Ön
tényleges receptjével. A hiánytalan áru visszaküldésére lesz kérve
(beleértve a keretet, a szemüveglencséket, a mellékelt tartozékokat, a
címkéket vagy tájékoztatókat, stb.). Ne távolítsa le a lencséket a
keretből!
Multifokális / progresszív lencsékre
vonatkozó minőségi kifogás esetén lépjen kapcsolatba vevőszolgálatunkkal
és győződjön meg róla, hogy csatol egy érvényes receptet, amely 1 évnél
nem régebbi. Szintén mellékeljen egy szemből készített fotót,
amelyen Ön a szemüveget viselve látszik (ez a jobb
központosításhoz lesz használva) és egy olyan, oldalról
készített képet, amelyen Ön a szemüveget viselve látszódik (a
keret dőlésszögének meghatározására szolgál majd). A hiánytalan áru
visszaküldésére lesz kérve (beleértve a keretet, a szemüveglencséket, a
mellékelt tartozékokat, a címkéket vagy tájékoztatókat, a kis kék papír
tasakokat, amelyekben kapta a bemutató lencséket, a kék kártyát, stb.). Ne
távolítsa le a lencséket a keretből!
Visszaküldött
termékek, melyek manipuláltak, vagy hiányosak, nem elfogadhatók. Szemüveg
visszaküldése előtt mindig vegye fel a kapcsolatot
ügyfélszolgálatunkkal!
Kérjük, küldje vissza a
hirdetett szemüveget az eredeti tokban, beleértve a
tisztítókendőt.
Panaszok a weboldallal és annak tartalmával
kapcsolatban
Az Alensa fenntartja a jogot, hogy bármikor
megváltoztassa honlapjának tartalmát. Célunk, hogy ügyfeleink naprakész
információkkal rendelkezzenek, de tilos az ideiglenesen félreértelmezett
információk vagy hibák miatt való felelősségre vonás. Ez vonatkozik a
rosszindulatú támadások vagy szoftverek (vírusok, hackerek stb.) által
okozott technikai problémákra is. Ha bármilyen problémát észlel
webhelyünkkel vagy tartalmával kapcsolatban, kérjük, értesítse
ügyfélszolgálatunkat, hogy orvosolhassuk ezeket a problémákat.
Az
ügyfelek honlapunkon tett észrevételei nem képviselik az Alensa.hu
nézeteit, véleményét, álláspontját, és szubjektívnek kell őket
tekinteni. A megjegyzéseket nem szabad úgy értelmezni, mint
iránymutatásokat vagy tanácsokat. Az Alensa.hu megpróbálja szerkeszteni,
kijavítani vagy módosítani a potenciálisan félrevezető vagy helytelen
információkat. A problémás vagy visszaélő felhasználókat is eszerint
kezeljük.
A weboldalon található fotók arra szolgálnak, hogy
szemléltessék a termékek valós változatát, de nem feltétlenül
ábrázolják a vásárlónak küldött termékek kinézetét. A megrendelés
által kapott termékek a bemutató képekhez képest a darabszámukat, a
lejárati dátumot és egyéb tulajdonságokat tekintve eltérőek és egyediek
lehetnek. Egyes termékeinket több létesítményben is gyártják,
különböző helyszíneken, azonban ezek mindegyike az eredeti gyártó
tulajdonában van. A kapott termékhez képest a termékfotó eltérhet és
megjeleníthet helybeli különbségeket. Ezek a földrajzi helytől és/vagy
időponttól függő, illetve egyedi azonosításból fakadó különbségek
azonban nem azt jelentik, hogy a kapott termék valamilyen módon nem olyan,
amilyennek lennie kell. Az ilyen jellegű logikus és nyilvánvaló, nyomtatási
különbségekre hivatkozó reklamációt, amely a webhelyen látható képek
és a kapott termékek között látható különbségeken alapul, nem tudunk
elfogadni.
Vissza a navigációs menübe
Alternatív vitarendezés
A fogyasztónak
joga van arra, hogy az alternatív vitarendezést kérje, ha nem elégedett a
panasz eredményeivel, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette fogyasztói
jogait. Kapcsolatba léphet az eladóval az info@alensa.hu e-mail címen. Ha
az eladó a 30 napos határidőn belül megtagadja a korrekciót, vagy nem
válaszol, akkor a fogyasztónak jogában áll panaszt benyújtani egy
alternatív vitarendezési szervezethez (ADR-szervezet), amelyet a magyar és az
uniós jog kötelezően köt (SI No. 343, 2015). A panaszt az magyar és az
uniós jog szerint részletesen is be lehet nyújtani (SI No. 343, 2015).
A fogyasztó online is panaszt tehet az online vitarendezési platformon
(ODR platform) keresztül - https://ec.europa.eu/consumers/odr
A "fogyasztó" fogalma az alternatív vitarendezés esetén magában
foglalja azokat a természetes személyeket, akik a kereskedelmükön, üzleti
tevékenységükön, vagy szakmájukon kívül járnak el. Ha azonban a
szerződést az egyén részben kereskedelmi (kettős célú szerződések) és
részben azon kívül eső célokra kötötte, és a kereskedelmi cél olyan
korlátozott, hogy a kínálat általános összefüggésében nem domináns,
akkor ezt a személyt is fogyasztónak kell tekinteni. Az alternatív
vitarendezést a kereskedő és a fogyasztó közötti adásvételi
szerződésekből vagy szolgáltatási szerződésekből eredő szerződéses
kötelezettségekkel kapcsolatos peren kívüli vitarendezési eljárásokra
kell alkalmazni. Az alternatív vitarendezés csak a hosszú távú beszerzési
szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem vonatkozik azokra a
vitákra, amelyeknél a követelés értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az
alternatív vitarendezési szervezet névleges díjat adhat a fogyasztó
részére a panasz benyújtásához, amely nem haladhatja meg az 5 eurót,
beleértve az ÁFA-t.
Vissza a navigációs
menübe
Elállás a szerződéstől
Elállás az adásvételi szerződéstől Mindenkinek joga van a
szerződéstől való visszalépéshez az áru átvételétől számított 30
napon belül. A szerződéstől való elállás esetén a Vevőnek a következő
feltételeket kell teljesítenie:
A visszaküldött áruknak teljesnek
kell lenniük
Az árunak használatlannak és sértetlennek kell lennie.
Az eredeti csomagolást nem szabad felnyitni. Ha a fogyasztó felnyitja az
eredeti csomagolást, akkor a termék már nem használható higiéniai és
biztonsági okokból. Az ilyen termék már nincs újra eladható állapotban,
és nem küldhető vissza. Ez alól kivételek a napszemüvegek és a
szemüvegkeretek. Ha napszemüveget vagy szemüvegkeretet a kézhezvételtől
számított 30 napon belül szeretné visszaküldeni, akkor a teljes terméket
vissza kell juttatni, beleértve a tokot, a dobozt, a mellékleteket, a
tisztítókendőket és az azonosító címkéket vagy az árcédulát. A
termék valamely elem nélkül nem tekinthető teljesnek, és ilyen esetben nem
kerül sor visszatérésre.
Kötelező dokumentáció
Kérjük,
mellékelje az Alensa.hu által kiadott vásárlási igazolást, annak
másolatát vagy a rendelési számát. Ne felejtse el feltüntetni bankszámla
IBAN számát, ha szükséges.
Az árut eredeti állapotában kell
visszajuttatni
Kérjük, a visszaküldött árut egy merev falú
kartondobozban, ne borítékban küldje vissza (még akkor sem, ha
ütközésgátló a boríték). Ha a szállítmány sérülést szenved a
szállítás során, nem vagyunk kötelesek elfogadni. Elállás esetén, ha a
Vevő a fenti feltételeket teljesíti, teljes visszatérítést kap, beleértve
az eredeti szállítási költségeket is. A Vevő csak az áruk
visszaküldésének költségeit viseli. A visszatérítést a visszaküldött
áru központunkban történő átvételének időpontjától számított 2-10
napon belül jóváírjuk az ügyfél számlájára.
Visszatérítési
ár és eljárás
Ha minden szükséges feltétel teljesült, a vevő
teljes visszatérítést kap. A visszaküldés költségei a vevő felelősségi
körébe tartoznak. Minden visszatérítés a visszatérési
irányelvek oldalon feltüntetett információk és feltételek szerint
kerül feldolgozásra.
Az utalvánnyal kifizetett megrendelés
adásvételi szerződéstől való elállása esetén az utalvánnyal befizetett
összeg jóváírás formájában visszakerül az utalványt használó
Vásárló fiókjára. Ha a vásárlás utalvánnyal és pénzeszközökkel
történt (feltöltés), a Vásárló eldöntheti, hogy a feltöltést milyen
formában kívánja visszaküldeni (a Vásárló bankszámlájára vagy
jóváírás formájában is a fiókra).
Vissza a
navigációs menübe
Adatvédelmi
irányelvek
A személyes adatok védelmét és feldolgozását az
alábbi
adatvédelmi szabályok határozzák meg .
Vissza a navigációs menübe