Köszönjük, hogy ellátogatott a alensa HU
webáruházba. A alensa HU az Európa-szerte működő Alensa hálózat
tagjaként eredeti és minőségi kontaktlencséket és kiegészítőket
forgalmaz. Ez az oldal tartalmazza azokat az irányelveket és feltételeket,
amelyeket Ön, az Alensa HU webáruház fogyasztójaként, vásárlójaként és
felhasználójaként elfogad a honlapunk használatakor és vásárláskor.
Az Alensa.hu oldalon való vásárlás megerősítésekor látni fog egy
jelölőnégyzetet, aminek kipipálása azt jelenti, hogy elolvasta, megértette
ezeket a feltételeket és következetesen egyetért velük. További
információkat az Alensa.hu különböző tájékoztató oldalain talál.
Fenntartjuk a jogot arra, hogy az ezen oldalakon található további
információkra hivatkozzunk, és feltételezzük, hogy az ügyfél elolvasta
és megértette azokat.
Navigáció
Bevezetés
Az alábbi
feltételek vonatkoznak az Alensa.hu e-shopban való vásárlására.
Az általános vásárlási és szerződési
feltételek meghatározzák és megadják a Vásárló és az Eladó felek
közötti szerződéses kapcsolatot. Minden a felek között létrejövő
szerződéses kapcsolat a Cseh Köztársaság törvényi szabályozásán
alapul. Ha a szerződő fél fogyasztó, az itt nem szabályozott valamennyi
kapcsolatot a Cseh Polgári Törvénykönyv (89/2012. Sz. Törvény) és a
fogyasztóvédelmi törvény (634/1992. Sz. Törvény) szabályozza. Ha a
szerződő fél jelen vásárlással szerződést köt, és ez üzlet tárgyát
képezi, minden kapcsolat, ami jelen általános szerződési feltételekben nem
kerül szabályozásra, azt a cseh Kereskedelmi Törvénykönyv vonatkozó
rendelkezései és ezek módosításai szabályozzák. (Act No. 513/1991
Coll.).
Az eladó fenntartja magának a jogot,
hogy a több, mint 10 db tételt tartalmazó megrendeléseket törölje, és
visszatérítse a vevőt [ha előre fizetett].
Vissza a navigációs
menübe
Az Alensa.hu regisztrálása
és üzemeltetése
Az összes terméket és
szolgáltatást az Alensa hálózat fő üzemeltetője nyújtja. Logisztikai
központjaink Csehországban találhatóak. Az Alensa.hu honlapját az Alensa
s.r.o üzemelteti, a következő címen:
Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praha 9
adószám: CZ27179681
Az Alensa védjegy, a honlapon található összes
tartalom, az Alensa márkanév által megjelentetett promóciós anyagok az
Alensa hálózat fő üzemeltetőjének szellemi tulajdona és szerzői jogi
védelem alatt áll.
Vissza a navigációs menübe Weboldalunk és promócióink használata
Az ügyfelek szabadon használhatják honlapunkat akár
vendégként, illetve regisztrált felhasználóként. Az ügyfél köteles
felelősségteljesen és helyesen használni a honlapunkat, betartva a
feltételeinket. Visszaélés esetén, az Alensa-nak jogában áll átmenetileg
vagy tartósan kitiltani a felhasználót a weboldalról és a szolgáltatások
használatától. Az Alensa.hu a termékeinek nagykereskedelmi viszonteladását
nem támogatja.
Honlapunk helyes használata
Az
Alensa.hu felhasználói honlapunkat csak jogszerű célokra használhatják:
- A helyi, nemzeti és nemzetközi jogok megsértése tilos - Tilos a
csalás, illetéktelen reklám bármilyen formában - Tilos a szexuális,
gyűlölködő, sértő, erőszakos, diszkriminatív, zaklató stb. tartalom - A
hamis személyazonosság használata nem megengedett
A felhasználók szabadon hozzászólhatnak honlapunkon. Az
észrevételek azonban nem károsíthatják az Alensa vagy mások hírnevét,
és nem lehetnek más felhasználók megtévesztésére vagy
zaklatására.
Kedvezményekkel kapcsolatos
előírások
Referenciaprogramunk (dílerkód partnerprogram) már nem
alkalmazható, mivel az megszüntetésre került 2018.12.31-én. A program
feltételeivel összhangban megszerzett kredit annak elköltéséig marad
elérhető.
A visszaélések elkerülése érdekében egyszerre csak egy
promóciós kód aktiválható. A kódok nem halmozhatók. Annak
ellenőrzéséhez, hogy melyik kód került aktiválásra, vagy annak
érdekében, hogy az aktív kódot egy másik promóciós kóddal
helyettesítse, tekintse meg a kosarában található "Kuponkód" mezőt.
A már kedvezményes tételekre nem használhatók fel további
árengedmények. A kedvezményes árak könnyen beazonosíthatók egy másik,
áthúzott összeg segítségével, amelyet csökkentett ár vált fel. Ilyen
típusú termékekre nem lehet promóciós kódokat vagy további
kedvezményeket alkalmazni.
A kredit jóváírása (a webshopon leadott
rendelésekhez felhasználható kreditösszeg) hozzáadásra kerül
felhasználói fiókjához, és automatikusan levonásra kerül a következő, a
minimálisan szükséges összeget elérő rendeléséből. A kredit nem
váltható át pénzvisszatérítésre.
Bűncselekmények és
műszaki visszaélések
A felhasználók számára
szigorúan tilos a vírusok vagy más technológiai szempontból káros
szoftverek bevezetése weboldalunkra, valamint a digitális támadások bármely
formájának létrehozása webhelyünkön vagy szervereinken. A visszaélés
ilyen formái bűncselekménynek minősülnek, és jelentjük a hatóságoknak.
Ilyen jellegű bűncselekmények esetén az Alensa teljes mértékben
együttműködik a hatóságokkal és biztosítja számukra a jogszabályok
teljes körű büntetőeljárásához szükséges összes információt.
Az Alensa nem vállal felelősséget abban az esetben, ha
webhelyünk sérülést szenved a rosszindulatú szoftverektől vagy a
digitális támadásoktól.
Vissza a navigációs menübe
Vásárlási megállapodás
A vásárlási szerződés akkor tekinthető
megkötöttnek, ha a Megrendelő az online rendelési formanyomtatványon
megerősíti megrendelését. Az Alensa.hu oldalon történő megrendeléssel a
Vevő elismeri, hogy elolvasta ezeket a feltételeket, és betartja azokat. A
vásárlás befejezésével és a kipipálással, mellyel elismeri, hogy
elolvasta és megértette a szerződési feltételeket, valamint hogy legális
életkorú szerződés megkötéshez, és érvényes recepttel rendelkezik a
rendelt lencsékre vonatkozóan. Megerősíti, hogy az Ön által megadott
adatok érvényesek és pontosan megfelelnek a szemész szakember által
előírtaknak. Ön azt is megerősíti, hogy az Ön receptje kevesebb, mint 12
hónapos, a magyar törvények szerint. Ön, az ügyfél, beleegyezését adja
arra, hogy kapcsolatba lépjünk a szemész szakembereivel, hogy szükség
esetén ellenőrizzük a receptre vonatkozó információkat. Megértette, hogy
az Ön felelőssége, hogy rendszeres szemvizsgálatot végeztessen, és hogy a
receptjét naprakészen tartsa. Az Alensa.hu nem felelős semmilyen
következményért, ami a vényköteles recepttől való eltérésből adódik.
A vásárlás igazolása és számlanyilatkozatok
Ha a Vevő nem említi meg kifejezetten a
megjegyzés rovatban, hogy eredeti, nyomtatott számlát és
betegtájékoztatót igényel, akkor egyetért azzal, hogy a számla másolatát
kapja meg. A számlák letölthetők a felhasználó személyes profiljáról az
Alensa.hu oldalon a "Megrendeléseim" menüpontban a megrendelés elküldése
után. Emellett a számlát mindig igényelheti az ügyfélszolgálattal való
kapcsolatlépéssel is. A Vevőnek lehetősége van szállítási címet és
számlázási címet is megadni, és ha szükséges, a megrendelőlapon
megjegyzést is feltüntethet. Ezeket az adatokat a dokumentum automatikusan
tartalmazza.
Az Alensa címe minden
számlán mindig a fő üzemeltetőnk címe lesz. Ez nem módosítható helyi
címre. Minden számlát a feladás napjára keltezünk, nem a megrendelés
napjára. A számlán szereplő dátumot az Alensa nem változtathatja meg.
Lehetőség van további információk megadására a számlán, mint például
a születési dátumot, vagy gyermek nevét. Az ilyen jellegű információk
számlán való szerepléséért azonban a vevő felelős. Ezeket a megjegyzés
rovatban kell feltüntetni. A számlák nem módosíthatóak.
Az Alensa minden megrendeléshez egy számlát
biztosít az ügyfeleknek. Ha a vevő több mint egy, vagy másik számlát
igényel, akkor külön megrendeléseket kell leadnia.
Vissza a navigációs
menübe Fizetés és árak
A rendelés befejezéséhez a következő fizetési
módok közül választhat:
- Banki átutalás: A számla adatai a
megrendelés visszaigazolásakor jelennek meg
- Bankkártya: Mastercard,
Visa
- PayPal - Utánvétel - Fizetés ajándék utalvánnyal
Az
Eladó által kiállított ajándékutalvány (a továbbiakban: Utalvány) az
utalványon feltüntetett összeg értékű. Az utalvány elektronikus
formában, PDF formátumban készült, amelyet a Vásárló e-mailben kap meg,
miután a fizetést az Eladó számláján jóváírták. Minden utalvány
egyedi kóddal rendelkezik, időben korlátozott és csak a Alensa.hu e-shopban
váltható be. Az utalvány pénzre nem váltható. A fel nem használt
Utalvány másra nem cserélhető vagy más módon nem kompenzálható. Az
utalvánnyal kifizetett megrendelés elállása, igénye vagy a vásárlási
szerződéstől való elállás esetén az utalvány által befizetett összeg
jóváírás formájában kerül visszatérítésre az utalványt beváltó
Vásárló fiókjára.
Figyelem:
Az utalvány csak készpénz
nélküli tranzakcióval fizethető ki.
Az utalvány nem fizethető
utánvéttel vagy kredittel.
Biztonságos fizetés
Minden kifizetés biztonságos módon történik. Az
Ön személyes adatait csak a fizetés megállapítására használjuk fel, és
nem adjuk át harmadik félnek.
Online fizetés
Ha úgy dönt, hogy hitelkártyával vagy
bankkártyával online fizet, akkor átkerül a partnerünk biztonságos
weboldalára, ahol megadhatja adatait a fizetés végrehajtásához. Az itt
megadott összes információ biztonságban és titkosítva van. Kérjük, vegye
figyelembe, hogy ez a biztonságos fizetési link csak korlátozott ideig
működik. Ha lejárt az idő, akkor meg kell keresnie a megrendelését a
személyes fiókján keresztül a webhelyünkön, és ismét próbálkozhat. Ha
PayPal-t választja fizetési módként, akkor a PayPal saját, biztonságos
fizetési oldalára irányul. Amennyiben az Alensa-nak pénzt kell
visszatérítenie Önnek, ez automatikusan megtörténik.
Fizetés banki
átutalással
Ha úgy dönt, hogy banki
átutalással fizet, fiókja adatait közvetlenül a megrendelés leadását
követően fogja látni. Ez az információ megtalálható a visszaigazoló
e-mailben is, amelyet a megrendelést követően kap. Kérjük, vegye
figyelembe, hogy akár 4 napig is eltarthat a fizetés megerősítése.
Megrendelése csak azután kerül postázásra, miután az összeg átutalását
számviteli részlegünk ellenőrzi. Ha szeretné minimalizálni a lehetséges
késedelmet, küldje el PDF formátumban a bankja által kiállított fizetési
visszaigazolást e-mail címünkre: info@alensa.hu.
Banki átutaláshoz szükséges adatok
Alensa s.r.o.
Bank: Citibank
Bankszámla száma:
10800007-90000000-14767002
IBAN: HU19108000079000000014767002
BIC:
CITIHUHX
Kérjük, írja be a
megrendelés számát a jegyzet vagy a megjegyzés rovatba.
Visszatérítés esetén a vevőnek meg kell adnia minden szükséges adatot
ahhoz, hogy az összeget visszautalhassuk.
Fizetés ajándék
utalvánnyal
Ajándékutalványos fizetés csak a Alensa.hu e-shopban
vásárolt utalvánnyal lehetséges. Minden utalvány egyedi kóddal
rendelkezik, és időben korlátozott. Az Utalványos fizetés választása
esetén a Vásárlónak meg kell adnia az utalvány egyedi kódját a
„Kosár” rovat „Kedvezménykód” rovatában a megrendelés leadásakor.
Az utalvány csak egyszeri vásárlásra váltható be, teljes összegében. Ha
a vásárlás értéke meghaladja az Utalvány értékét, a Vásárló csak a
különbözetet fizeti. Az egyenleg kifizetésére a tranzakció feltételei
vonatkoznak, lásd: Fizetési lehetőségek. Az utalvány felhasználható az
e-shop által kínált bármely áru vagy szolgáltatás fizetésére.
Az
utalvánnyal kifizetett küldemény átvételének elmulasztása esetén a
küldemény visszakerül az Eladóhoz. Az Eladó törli a Vásárló
megrendelését, és a vételárat visszatéríti. Ebben az esetben az Utalvány
összege kredit formájában visszakerül a Vásárló fiókjára. Ha a
vásárlás utalvánnyal és pénzeszközökkel (feltöltés) történt, a
Vásárló eldöntheti, hogy a feltöltést milyen formában kívánja
visszaküldeni (a Vásárló bankszámlájára vagy kreditként
fiókjára).
Az Alensa.hu árai
A
webshopban megjelenő összes termék és szállítási díj tartalmazza az 27%
ÁFA-t. Bármely promóció és kedvezmény érvényes mindaddig, amíg az
Alensa.hu weboldalon szerepel. Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a
termékek árát a kiszállítás előtt korrigálja, amennyiben a termékek
hibás áron való megajánlását észleli. Ebben az esetben a vásárlót
tájékoztatni kell a helyes árról, és el kell fogadnia az ármódosítást.
Ellenkező esetben az adásvételi szerződés nem jön létre, és a
megrendelést az üzemeltető törli.
Az
Alensa fenntartja magának a jogot az árak megváltoztatására, a változó
piac, a verseny, a gyártói igények stb. függvényében. A magyar piacon a
legalacsonyabb árak fenntartására törekszünk. Az ügyfelek szabadon
kérhetik az alacsonyabb árakat, amennyiben megfelelnek a legalacsonyabb árgarancia
oldalon feltüntetett feltételeknek.
Vissza a navigációs
menübeFizetési problémák
- Először ellenőrizze a bankját vagy a
PayPal-fiókját, hogy megtudja a fizetéssel kapcsolatos technikai
problémákat, valamint hogy a tranzakció megtörtént-e.
- Ha fizetése
sikeres volt, de nem jelenik meg fizetettként a rendszerünkben, kérjük,
lépjen velünk kapcsolatba az info@alensa.hu címen, és
számlázási részlegünk érvényesíti fizetését.
- Ha problémái
vannak a fizetési oldalon, próbáljon meg bejelentkezni az Alensa.hu
fiókjába egy másik böngészőből vagy eszközről.
Vissza a navigációs
menübe
Szállítási költségek és
jegyzetek
Házhoz szállítás
(DPD, Express One, Magyar Posta, Sprinter, FámaFutár)
Online bankkártyás fizetés
790 Ft
Online bankkártyás fizetés
690 Ft
Online bankkártyás fizetés
790 Ft
Személyes átvétel
Packeta (Csomagküldő.hu) átvevőhelyeken
Online bankkártyás fizetés
490 Ft
Megjegyzés:
- A szállítási költség tartalmazza
az ÁFA-t
- Az ár végleges, függetlenül a fizetési módtól, és
tartalmazza a csomagolást és a szállítást
- A szállítási
költségek NEM függenek a megrendelés teljes méretétől és
súlyától
Ingyenes kiszállítás az Alensa.hu oldalon
Az Alensa ingyenes kiszállítást
biztosít 17.500 Ft feletti megrendelések esetén.
Az Alensa.hu időnként ingyenes szállítási
promóciókat kínál. A különleges ajánlatok és árak érvényesek az
Alensa.hu honlapján foglaltak szerint, a levelezési kampányokban vagy a
közösségi médiában a vásárlás pillanatában. Az egyes promóciók
időtartamát és feltételeit a promóciók ideje alatt egyértelműen
feltüntetjük. Ezeket a promóció alkalmazása érdekében tiszteletben kell
tartani.
Fizetés utáni szállítás
Az Alensa.hu csak a fizetés beérkezését követően szállít. Kérjük,
vegye figyelembe, hogy ha banki átutalást választja, a szállítás
későbbre tolódhat. Ha szeretné minimalizálni a lehetséges késedelmet,
küldje el nekünk a bankja által kiállított fizetési visszaigazolást.
Több információt ezzel kapcsolatban a fizetési módok
oldalon találhat. Egyes speciális kontaktlencsék paramétereik ritkasága
miatt a vásárlás pillanatában nincsenek készleten. Az Alensa ezeket a
lencséket az ügyfél számára lefoglalja, és azonnal megrendeli őket
közvetlenül a gyártótól. A fizetés a megrendelés időpontjában
történik, nem a feladás időpontjában. A nem készleten lévő tételek
kifizetésének haladéktalanul meg kell történnie ahhoz, hogy
megerősíthessük a termékek lefoglalását.
Extra szolgáltatás:
csomagbiztosítás
Felár ellenében lehetősége van csomagja
biztosítására. Ez a biztosítás fedezi a csomagokat abban az esetben, ha
azok elvesznek vagy megsérülnek szállítás közben. Ez azt jelenti, hogy
amint megerősítésre kerül, hogy a csomagja elveszett vagy megsérült,
azonnal új - ugyanazokat az árukat tartalmazó - csomagot küldünk,
anélkül, hogy először el kellene indítanunk az alábbiakban ismertetett
hosszadalmas reklamációs protokollt. Ha megrendelése speciális, egyedi
gyártású termékeket tartalmaz, például személyre szabott szemüveget vagy
kivételes lencsekombinációt, ne feledje, hogy ezek előkészítése több
időt vesz igénybe.
Termékek hozzáadása
Felhívjuk
figyelmét, hogy a raktárunk által feldolgozott megrendelések nagy
mennyiségét figyelembe véve nem garantálhatjuk a véglegesített
megrendelések összevonását vagy megváltoztatását. Ha egynél több
megrendelést szeretne összevonni, vagy kiegészíteni, azonnal forduljon
ügyfélszolgálatunkhoz, és eseti alapon megállapítjuk a lehetőségeket.
Ez csak ügyfélszolgálati órákban lehetséges, 9 és 16 óra között. A
megrendelés a fizetés pillanatában teljesnek tekinthető. Ha valamit szeretne
hozzáadni, akkor új rendelést kell leadnia, amire további, standard
szállítási díjak vonatkoznak.
Vissza a navigációs
menübe Szállítási idők
Szállítási módok | Becsült
szállítási idő |
Express One, DPD, Magyar Posta, Sprinter,
FámaFutár | (1–3 munkanap) |
Magyar Posta
| (2–3 munkanap) |
Személyes átvétel
Packeta (Csomagküldő.hu) átvevőhelyeken | (1–2 munkanap) |
Megjegyzés:
- Ha a rendelés
leadása 12 óra előtt történt egy munkanapon, a feladás általában még
aznap megtörténik.
- Ha a rendelés leadása 12 óra után történt, a
feladás általában a következő munkanapon történik.
- Ha úgy
dönt, hogy átutalással fizet, akkor nagy valószínűséggel a szállítás a
fizetés megerősítését követő munkanapon kezdődik.
- Hétvégéken
nem adunk fel rendeléseket.
- A becsült szállítási határidők a
csomag feladásának napjától számítanak, nem a megrendelés
napjától.
- A legtöbb napszemüveget és szemüvegkeretet egy
bázisunkon kívüli raktárban tároljuk, így megrendelésük esetén
általában 1-3 munkanap átszállítási idő szükséges kiküldés előtt. A
személyre szabott szemüveglencsék legyártása pedig természetesen szintén
növeli a megrendelés és a csomag útnak indítása közti
időintervallumot.
Csomag nyomkövetése
Mivel az Alensa naponta rengeteg megrendelést
dolgoz fel, az ügyfél felel a saját küldeményének nyomon követéséért.
Kapni fog egy nyomkövetési számot, amely lehetővé teszi a szállítmány
online követését. Abban az esetben, ha nem kapta meg ezt a kódot a
rendelést megerősítő e-mailben, vegye fel a kapcsolatot
ügyfélszolgálatunkkal, és kérésre megadjuk Önnek a nyomkövetési
számot.
Nem raktáron lévő áruk szállítási határideje
Előfordulhat, hogy egyes, egyedi paraméter
kombinációkkal rendelkező kontaktlencsék nincsenek raktáron. Ezeket
lefoglaljuk Önnek, és megrendeljük őket közvetlenül a gyártóktól. Ez
azt jelenti, hogy hosszabb lesz a várható szállítási idő. A raktáron nem
lévő, speciális kontaktlencsék szállítása gyakran függ a szállítók
szállítási feltételeitől, és 2-4 hétig, vagy tovább is eltarthat.
A lencsék kiválasztásakor és megrendelésénél
az oldal jelzi a várható útnak indítási dátumot. Ez változhat, miután
kiválasztotta a kontaktlencsék paramétereit. Az ügyfél felelős azért,
hogy a megrendelés folyamán ezt figyelemmel kísérje.
Miután kiválasztotta az Ön egyedi
paramétereit, megjelenik egy új becsült szállítási idő ezeknek a
paramétereknek megfelelően. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a "raktáron"
információ azt jelzi, hogy a termék cégünknél általánosan elérhető. Ez
nem feltétlenül jelenti azt, hogy az Ön egyedi kombinációja raktáron
van. Az esetleges kései kiszállítást újra megerősítjük a termékek
kosárba tétele után, majd újra a visszaigazoló e-mailben. Az ügyfelet
értesítjük arról, ha a megrendelésének csak egy része van raktáron a
megrendelés visszaigazolásakor, és a megrendelést csak akkor küldjük, ha
az összes termék rendelkezésre áll. Az Alensa jogosult a rendelkezésre
állás és a várható szállítási határidő módosítására a
megrendelést követően.
Rendelések, amelyek raktáron lévő és
raktáron nem lévő árukat is tartalmaznak
Miután kiválasztotta a megfelelő paramétereket
minden egyes kívánt termékhez, és mielőtt véglegesítené és kifizetné a
megrendelést, az ügyfélnek nagy figyelmet kell fordítania a
bevásárlókosárban lévő egyes termékek becsült szállítási
idejére.
Előfordulhatnak olyan helyzetek, amikor egy gyártó
működési nehézségekkel küzd, és a raktári kínálatunk nem teljes
mértékben biztosított. A szállítási idő mindig közvetlenül a
beszállítóink feltételeitől függ, és több hetet is igénybe vehet. A
raktáron kívüli cikkek között megtalálhatóak a rendelésre kapható
kontaktlencsék, nagyon szokatlan dioptriás paraméterekkel rendelkező
lencsék stb., amelyeket fizikailag nem raktározunk. A kiszállítási
időpontok tájékoztató jellegűek és a legutóbbi időszakon alapulnak. Ez
jelzi a termékek raktárunkból való kiszállításának várható dátumát,
és része annak a táblázatnak, ahol a Vevő megadja a dioptria
paramétereit.
A feladási adatok előnézete:
A megrendelés fizetésének
igazolásával és teljesítésével az ügyfél beleegyezik abba, hogy a teljes
rendelést csak akkor kerül kiszállításra, miután az összes termék
raktáron van. A raktáron lévő termékek külön kiszállítása csak
egyedi esetekben lehetséges. Amennyiben az ügyfél kívánja, extra
kiszállítási díjat fizetve (az általános szállítási költségekkel
megegyező összeg), megkaphatja a rendelkezésre álló tételeket a nem
raktáron lévő áruk előtt.
Vissza a navigációs
menübe Problémák a kiszállítással
Kérjük, gondoskodjon róla, hogy valaki
jelen legyen a kézbesítési címen hétfőtől-péntekig. Hétvégén nem
történik kiszállítás. A kiszállítás pontos napjának és
idejének meghatározására rendelés során nincs mód. Ezt cégünk nem tudja
befolyásolni.
Nem vállalunk
felelősséget a szállítási késedelemért, amelyet logisztikai partnereink
vagy olyan helyzetek okoznak, mint az időjárás, az ünnepek, stb. Kérjük,
vegye figyelembe, hogy a szállítási partnereink által becsült
kiszállítási határidőt adjuk meg. Néhány esetben a csomagok a megadott
időkereten kívül érkezhetnek. A lehető leggördülékenyebb szállítás
érdekében kérjük, adja meg a teljes címét (utcanevet, házszámot, postai
irányítószámot és várost) és telefonszámot, hogy logisztikai partnereink
szükség esetén elérhessék Önt. Miután a megrendelést elküldte, kap majd
egy nyomkövetési számot, ahol online követheti a szállítást. Ne habozzon
kapcsolatba lépni velünk, ha bármilyen problémát észlel. Vevőszolgálati
munkatársaink azonnal és hatékonyan kezelik kérdéseit.
Ha egy csomag postai kézbesítése valamiért
sikertelen volt, azt a helyi postán lehet átvenni a kézbesítési kísérlet
során hagyott igazolás segítségével. A futárszolgálat ismeretlen
címzett, vagy kétszeri sikertelen kézbesítést követően visszafordítja a
csomagot. Sikertelen kiszállítás vagy átvétel esetén a csomag
visszakerülhet hozzánk, vagy megsemmisülhet. Ezért a vevő felelőssége
annak biztosítása, hogy a csomag az adott címen átadásra kerüljön,
valamint a közvetlen kapcsolattartás a szállítmányozó társasággal. A
megsemmisített csomagokat nem térítjük meg.
Reklamációs
protokoll
Ha a csomag elveszik, hiányzik
vagy helytelenül kézbesítik, akkor az Ön nevében reklamációt
kezdeményezünk a szállítási partnerünkkel. A követelés
kezdeményezéséhez két megerősítésre van szükség: 1.) a megrendelő
által aláírt nyilatkozat arról, hogy a csomag nem érkezett meg, amelyet a
kézbesítést követő 20 napon belül megküldenek részünkre; 2.) a
szállító cég igazolása arról, hogy a csomagot nem megfelelően
kezelték.
Miután a követelés folyamatban
van, az Ön igényei szerint visszatérítjük az összeget vagy új rendelést
küldünk Önnek. Ez azonban addig nem történik meg, amíg a csomag nincs
elveszettnek nyilvánítva a futárszolgálat által. Ha azonban
megvásárolta csomagbiztosításunkat, akkor azonnal új csomagot tudunk
útnak indítani és nem kell megvárnia, amíg a követelését
feldolgozzák.
Sérült csomagolás
A
kontaktlencséket és a tartozékokat megfelelő méretű csomagolásban
szállítjuk, hogy sértetlenül és megfelelő állapotban érkezzenek meg. Ha
azonban a doboz megsérült a szállításkor, NE fogadja el a csomagot és adja
meg a kézbesítési protokoll alapján a sérülés okait, például "jelentős
károsodás a dobozban", "folyadékszivárgás" stb. Kérjük, vegye fel velünk
a kapcsolatot, hogy gyorsan reagálhassunk a problémára, és új szállítást
biztosíthassunk.
A lencsék cseréjének
megrendelése
Abban az esetben, ha a vásárló régebbi
szemüvegkeretéhez csereszemüveglencsét rendel, a Forgalmazó nem vállal
felelősséget a vásárló kereteinek sértetlenségéért, így nem vállal
felelősséget a szemüveglencsék cseréje során a szemüvegkeretekben
esetlegesen bekövetkező sérülésekért sem. A Vásárló tisztában van
azzal, hogy minden szemüvegkeretnek meghatározott élettartama van, ami az
anyag minőségétől, a keret korától és a kezelés módjától függ. Ha a
szemüvegkeret a lencsecsere során megsérül, a lencsecsere költségét az
ügyfélnek visszatérítjük, a sérült keretet pedig visszaadjuk.
A
Vásárló tudomásul veszi, hogy a szemüveg a Packeta.hu-n keresztül
történő díjmentes kiküldésére szolgáló kód használata esetén a
szemüveg 12500 Ft összegig biztosított.
Vissza a navigációs
menübe
Jótállás és
visszatérítés
Ha a megvásárolt cikken,
annak csomagolásán vagy a hozzá csatolt használati utasításban szerepel a
lejárati idő a különleges törvényi előírásoknak megfelelően, akkor a
jótállási idő a lejárati napon véget ér. Általában 24 hónapnál
hosszabb lejárati idővel rendelkező kontaktlencséket szállítunk. A
felhasználási dátum minden termékre és annak csomagolására van nyomtatva.
Ha bármilyen kérdése van a felhasználási határidővel kapcsolatban,
kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz: info@alensa.hu .
Visszaküldéshez meg kell felelni a következő feltételeknek:
- Csak az ebből a webáruházból vásárolt
termékeket küldheti vissza - A lencse dobozának és az eredeti
csomagolásnak bontatlannak, lezártnak, sértetlennek, jelöletlennek és újra
eladható állapotúnak kell lennie*
- A teljes árut vissza kell
visszaküldeni, hiányzó részek nélkül - A szemüvegek és napszemüvegek
visszaküldésével kapcsolatos információkat az alábbiakban részletezzük -
Áruvisszaküldés előtt mindig fel kell keresni írásban az
ügyfélszolgálatot - A lemondási időszak alatt (a kézhezvételtől
számított 30 napon belül) visszaküldött termékeket teljes egészében
visszatérítjük (az általános szerződési feltételek további részében
leírtak szerint) - A bontatlan áruk, 30 napos elállási idő lejárta utáni
visszaküldésének lehetősége értékelésre kerül, a garancia és a
termékek lejárati dátumától függően (a korábban említetteknek
megfelelően a terméknek újra értékesíthetőnek kell lennie). A termékeket
azonban ilyen esetben is szükséges az eredeti vásárlási dátumától
számított legfeljebb 365 napon visszaküldeni az Alensa.hu számára. - Ha az
Alensa hibát követett el, és nem megfelelő termékeket küldött, akkor ezt
az áru átvételétől számított 30 napon belül be kell jelentenie az
ügyfélszolgálatnak
*megfelel az EU egészségügyi és biztonsági
előírásainak
A visszaküldési irányelvek az alábbiakra
vonatkoznak:
- A lemondási időszakon
belül (30 nap) teljesített visszaküldések - Bontatlan, fel nem használt,
sértetlen áruk visszaküldése garancia keretében - Tévesen leszállított
termékek (az érkezéstől számított 30 napon belül jelenteni kell) - TopVue
pénzvisszafizetési garancia (csak a kézhezvételtől számított 60 napon
belül lehetséges) - Minőségi ellenőrzésre küldendő termékek
A
termék visszaküldése során az ügyfél köteles betartani a visszaküldési
irányelvek oldalán található összes iránymutatást. Győződjön meg
róla, hogy a csomag feladásakor megkapja a csomag átadását bizonyító
igazolást! Ügyfélszolgálatunk ezt kérheti Öntől, ha gyanítjuk, hogy
valami nem megfelelően zajlik a visszaküldéssel kapcsolatban.
A
napszemüvegek és a vényköteles szemüvegek
visszaküldése:
Szemüvegeinkre és napszemüvegeinkre két év
garanciát vállalunk törés esetén. Nem áll módunkban reklamációt
elfogadni a szemüveggel kapcsolatban, ha azt nem a használati utasításnak
megfelelően használták, vagy a szemüveg nem megfelelő ápolása miatt
sérültek meg (pl. a szemüveg nem speciális törlőkendővel történő
tisztításával). szemüveg tisztítására, stb.). Ezen túlmenően, a
szemüveg szélsőséges hőmérsékletnek (pl. szauna, fűtött autó, stb.)
vagy agresszív/dörzsölő anyagok (hajtermékek, tengervíz, stb.) miatti
sérülései miatt nem lehet panaszt tenni. A szemüvegre vonatkozó garancia
nem vonatkozik a normál kopásból és gyakori használatból eredő hibákra
sem. Máskülönben, ha vissza szeretné küldeni a szemüveget vagy
napszemüveget, azt csak a 30 napos elállási időn belül teheti meg. Az áru
nem lehet használt vagy károsodott. Az eredeti csomagolást nem szabad
megsemmisíteni. Ha napszemüveget vagy szemüvegkeretet szeretne
visszatérítésre visszaküldeni, akkor szükséges, hogy a teljes terméket
visszaküldje, beleértve a tokot, a termék külső dobozát, mindent amit a
doboz belseje tartalmaz, minden mellékelt tisztító kendőt, azonosító
matricákat és címkéket. Más szavakkal, a terméknek pontosan ugyanolyan
állapotban kell lennie, mint átvételkor. Bármelyik ezen elem nélkül a
termék hiányosnak tekintett. Hiányzó vagy sérült elemek esetén a
visszatérítés nem lehetséges. Megértését és beleegyezését
köszönjük.
A napszemüvegeket, szemüvegkereteket és szemüvegeket
optimális állapotban, minőségüket a szállítás kezdete előtt alaposan
ellenőrizve küldjük ki. Abban a ritka esetekben, amikor ezek egyike
sérülten érkezik, vagy azonnali hibától szenved, vegye fel a kapcsolatot a
vevőszolgálattal, és kivizsgáljuk az esetet, hogy segítsünk Önnek. A nem
rendeltetésszerű használat, helytelen ápolás, vagy normál viselet és
gyakori használat által bekövetkező károkra vonatkozó panaszok azonban nem
jogosultak kártérítésre. További kedvezmények vagy kártérítés nem
adható a vásárló által okozott károkért.
A vényköteles
szemüveglencsék egyedi igények alapján kerülnek gyártásra, ezért azokra
nem vonatkozik visszatérítés. Csak a keretek jogosultak az esetleges
visszatérítésre. Ez a feltétel attól a pillanattól kezdve érvényes,
amikor a szemüveg kifizetése megtörténik, tekintet nélkül a
szállítási státuszra.
A Vásárló tudomásul veszi továbbá,
amennyiben külön szemüvegkeretet vásárol egyedileg legyártott
szemüveglencsék nékül, az Eladó nem vállal felelősséget a károkért,
melyek a harmadik fél általi szakszerűtlen csiszolás okozza.
Minden visszaküldés esetében követnie kell a következő
eljárást:
Az Alensa nem felelős az
olyan visszatérítésekért, amelyek nem követték az itt leírt
eljárást. Először kérjük lépjen kapcsolatba
ügyfélszolgálatunkkal a weboldalon vagy e-mailben, hogy tájékoztasson
minket a visszaküldés okairól, valamint, hogy megadja a szükséges további
információkat (megrendelés számát, a termékek teljes leírását stb.)
Munkatársaink felülvizsgálják kérését, hogy megbizonyosodjanak arról,
hogy megfelel az összes kritériumnak, és segítenek Önnek abban, hogyan kell
eljárnia. Vevőszolgálati képviselőink 1-2 munkanapon belül igyekeznek
válaszolni.
A visszatérítési eljárás lépései:
- 1.
Megerősíti a visszaküldést az ügyfélszolgálatunkkal
- 2.
Ügyfélszolgálatunk biztosítja Önnek a reklamációs címkét (csak
személyes leadás esetén)
- 3. Biztonságosan, merev falú csomagba
csomagolja a termékeket (minden visszaküldés esetén) és ráragasztja a
címkét
(csak személyes leadás esetén)
- 4.
Visszaküldi a csomagot
Kérjük,
csak bontatlan és sértetlen dobozú kontaktlencséket (vagy folyadékokat)
küldjön vissza egy merev falú dobozban (ne borítékban), hogy biztosítsa,
hogy a szállítás során ne sérüljenek a termékek. A dobozba tegye bele az
Alensa.hu oldalon való vásárlásról szóló számlát, valamint egy rövid
hibaleírást. Ha visszatérítést vár a bankszámlájára, kérjük, adja meg
az utalás elvégzéséhez szükséges összes információt. Bankszámlára
való visszatérítés esetén az IBAN formátumú számlaszám szükséges. Ha
Ön online fizetett, a visszatérítést automatikusan a PayPal számlájára
vagy a kártyára utaljuk vissza, amelyről a befizetést teljesítették.
Győződjön meg róla, hogy a
visszaküldésre átadott csomagról bizonylatot kap! A visszaküldéssel
kapcsolatos komplikáció esetén az szükséges lehet, ezért kérjük
bizonyosodjon meg arról, hogy igény esetén a dokumentumot az
ügyfélszolgálat rendelkezésére tudja bocsátani.
Visszaküldési
költségek
Az ügyfél viseli a termék(ek)
visszaküldésével járó szállítási költségeket. Az Alensa.hu nem nyújt
előre fizetett lehetőséget a helytelenül megrendelt vagy már nem
szükséges termékek visszaküldésére. Ha azonban az Alensa.hu részéről
történik a hibás teljesítés, akkor a visszaküldéssel járó költségeket
az eladó fedezi. Az Alensa.hu új lencséket küld Önnek további költségek
nélkül.
Visszatérítések feldolgozási ideje
Az Alensa.hu megerősíti, hogy megkaptuk a
visszaküldött tételeket, és tájékoztatjuk az új rendelés állapotáról.
Arra törekszünk, hogy minden visszajelzést 30 napon belül megerősítsünk.
Kérjük, késedelem esetén forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a visszatérítési
eljárás kicsit hosszabb, ha eredeti és sértetlen csomagolásban
napszemüveget küld vissza. Ez annak köszönhető, hogy a
visszaküldött napszemüvegek eredetiségét és állapotát a központi
raktárnak alaposan meg kell vizsgálnia.
A
vevő beleegyezik az egyes visszatérítésekhez szükséges feldolgozási idők
tiszteletben tartásába.
Vissza a navigációs
menübePanaszok az árukról és
szolgáltatásokról
Az Alensa.hu nem fogad
el panaszt azokban az esetekben, amikor a termékek már eldobásra kerültek
és nem vizsgálhatók. Kérjük, tartózkodjon a gyanított hibás termékek
eldobásától, és szolgáltasson fényképes bizonyítékot minden látható
hibáról vagy sérülésről. Panasz esetén a vevő köteles először
értesíteni ügyfélszolgálatunkat, hogy tájékoztatást kapjon arról,
hogyan kell eljárnia. Ha egy terméket vissza kell küldeni, az ügyfélnek
követnie kell a visszaküldési
irányelveket tartalmazó oldalon megadott eljárást.
A TopVue termékekkel kapcsolatos panaszokat a TopVue
pénzvisszafizetési garancia feltételei szerint kezeljük mindaddig, amíg
minden feltétel teljesül.
Az Alensa.hu egy
online eladó, amely kontaktlencsékkel és azokhoz kapcsolódó termékekkel
foglalkozik, nem látszerész vagy szakorvos. Ez azt jelenti, hogy jogi
szempontból nem lehetséges, hogy próbalencséket biztosítsunk, vagy hogy ki
tudjuk cserélni az egyéni lencséket. Az Alensa csak teljes csomagokkal
foglalkozik.
Ajándékutalvánnyal kifizetett rendelés igénylése:
Az utalvánnyal kifizetett megrendelésre vonatkozó igény érvényesítése
esetén az utalvány által kifizetett összeget jóváírás formájában
visszatérítjük az utalványt alkalmazó Vásárló fiókjára. Ha a
vásárlást utalvánnyal és pénzeszközökkel fizették ki (pótfizetés), a
Vevő eldöntheti, hogy a pótbefizetést hogyan kívánja visszkapni (a
Vásárló bankszámlájára vagy jóváírás formájában a
fiókra).
Hibásnak vélt lencsék és minőséggel kapcsolatos panaszok
Ha bármilyen panasza van a lencsék
minőségével kapcsolatban (pirosság, homályos látás, kellemetlen érzés,
szárazság), elküldjük a lencséket a gyártónak, aki ezután elvégzi a
szóban forgó termékek alapos ellenőrzését. Felhívjuk figyelmét, hogy ez
a folyamat akár egy hónapig is eltarthat, mivel várjuk a gyártó
végeredményét. Előfordulhat, hogy egyes lencséket elemzés céljából
külföldre kell küldeni, ami szintén befolyásolhatja a folyamat hosszát,
azonban minden igényt 30 napon belül kezelünk. A procedúra lefolytatásához
a gyártó kérheti a termékre vonatkozó érvényes receptet. A dokumentum
hiányában a kérelem elutasításra kerülhet. Ha a hiba valóban a gyártás
során keletkezett, akkor visszatérítés történik, vagy új lencséket
fogunk küldeni, ugyanazokkal a paraméterkombinációkkal, díjmentesen.
Ha azonban megállapítást nyer, hogy nincs gyártási hiba, akkor nem áll
módunkban visszatérítést adni a lencsékért, vagy új lencséket
küldeni.
Ha sérült vagy hibás
terméket szeretne visszaküldeni, kérjük, csomagolja be egy merev falú
kartondobozba és küldje vissza postai úton. A merev falú doboz
megakadályozza a szállítás közbeni sérülést. A szállítás során
tovább károsodott kontaktlencséket nem fogadjuk el, nem térítjük vissza
és nem helyettesítjük. Annak érdekében, hogy a gyártó elvégezhesse a
teljes ellenőrzést, az összes lencsét szükséges visszaküldeni, beleértve
az eredeti dobozt és a fel nem nyitott darabokat is, amelyeken szerepel a
termékek LOT száma. A már felbontott és használt kontaktlencsét egy
ápolószerrel teli, szorosan lezárt kontaktlencse tartóban szükséges
visszaküldeni, hiszen meg kell akadályozni, hogy kiszáradjon a szállítás
során. Mivel minden eset egyedülálló, javasoljuk, hogy előzetesen lépjen
kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal a pontos meghatározás és a pontos
részletek érdekében (hány lencsét küld vissza, a csomag bontott, vagy
bontatlan, a LOT számok közlése stb.) az info@alensa.hu e-mail címen. A
visszajuttatni kívánt tételekhez csatolni kell egy levelet, amelyben leírja
a termékek hibáját és sikeres minőségi ellenőrzés esetén a kívánt
kompenzációt (pl. visszatérítés). A gyártó minőségi ellenőrzése
több hónapig is eltarthat. Az Alensa nem tud intézkedni, amíg nem kapta meg
a gyártótól a minőségellenőrzés zárójelentését.
Kérjük,
ügyeljen arra, hogy az esetlegesen hibás lencsékkel kapcsolatos igények
benyújtásakorfel lesz kérve, hogy bemutasson egy érvényes
receptet. Annak ellenére, hogy lencsék online vásárláskor nem kell
bemutatnia azt, mindig rendelkeznie kell egy érvényes, egy évnél frissebb
recepttel. Minőségellenőrzés esetén ez a recept szükséges, hogy meg
lehessen erősíteni, hogy Ön megrendelésével a recept szerint előírt
paraméterű lencséket vásárolta meg vagy sem.
Ha a hiba az
átvételtől számított hat hónapon belül jelentkezik, és egyértelműen
megállapítható, hogy valós hibáról van szó, akkor úgy kell tekinteni,
hogy az áru átvételkor hibás volt. A vevő jogosult a hibát az
átvételtől számított 24 hónapon belül megreklamálni.
Hibás
paraméterekkel kapott lencsékkel kapcsolatos elégedetlenség
Kérjük, amennyiben észleli, hogy helytelen
paraméterekkel rendelkező lencséket kapott, mielőtt felbontaná a termék
dobozát, mindenféleképpen forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Abban az
esetben, ha hibás termékek saját hibánk miatt kerültek kiküldésre, a
termékek árát visszatérítjük Önnek vagy felár nélkül, új, korrekt
paraméterekkel bíró lencséket küldünk el Önnek. Abban az esetben azonban,
ha Ön a megrendelés során hibát követett el és a megrendelt lencsék ennek
következtében érkeztek a kapott paraméterekkel, akkor az Alensa csak akkor
tudja a termékek ellenértékének visszatérítését lehetővé tenni, ha a
lencsék nem kerültek felhasználásra, a doboz pedig bontatlan és sértetlen
állapotban van. (A hibás rendelés elkerülése végett, kérjük mindig
figyelmesen olvassa el a rendelés leadása után kapott megerősítő e-mail-t,
a paraméterek ellenőrzése céljából!) Oldalunkon leadott rendeléshez
Önnek rendelkeznie kell hivatalos recepttel, amely nem lehet 1 évnél
régebbi. Kérjük, megrendelés során fordítson különös figyelmet arra,
hogy ne adjon meg hibás paramétereket. Vitarendezés esetén az Alensa
jogosult kérni az érvényes receptet, annak érdekében, hogy azzal rendelése
helyességét megerősítse.
A rossz termék kézhezvételével
kapcsolatos panaszok csak a termék kézbesítési dátumától számított 30
napon belül nyújthatók be . A termék kézhezvételét követően, a 30
napnál később benyújtott panaszok nem elfogadhatók. Ezért javasoljuk, hogy
mindig ellenőrizze a terméket, annak kézhezvétele után és haladéktalanul
vegye fel velünk a kapcsolatot, ha valamilyen hiba történt.
Új
márkájú lencsékkel kapcsolatos elégedetlenség
Új márkájú kontaktlencsére való
áttérésnél, még akkor is, ha szakember által ajánlott, fennáll annak a
kockázata, hogy az új márka nem illeszkedik a viselőhöz. Az eladó nem
vállal felelősséget semmilyen olyan orvosi szövődményért vagy kellemetlen
érzésért, amely nem receptre felírt lencse viseléséből adódik. Mindig
konzultáljon szemészével vagy optikussal, mielőtt új lencséket próbálna
ki. Ugyanazon típusú lencsék mindenkinél más és más végeredményt
válthatnak ki. Az Alensa nem vállal felelősséget az orvosi recept
nélkül megvásárolt lencsékkel kapcsolatban tapasztalt problémákért. Az
ügyfeleknek mindig javasolt érvényes orvosi recepttel rendelkezniük, és
olyan kontaktlencséket vásárolniuk, amelyet szemész szakorvos írt elő,
eltérés nélkül. Ez a kontaktlencse folyadékokra, szemcseppekre és
szemspraykre is vonatkozik.
Csak akkor
térítjük vissza a kontaktlencsék vagy más termékek árát, ha a
csomagolás bontatlan és sértetlen.
Színes kontaktlencsék
színhatásából adódó elégedetlenség
A
színes kontaktlencsék végső színhatása nagyon szubjektív és eltérő
lehet a sokféle külső hatástól és feltételektől függően. Először is,
a végső színhatás függ a szem pigmentációjától, míg másodsorban a
külső hatásoktól, beleértve a fényviszonyokat, a ruházatot és sminket. A
színes kontaktlencsék a szemek természetes színétől eltérő színt
eredményezhetnek. Mindenki esetében a színes kontaktlencsék különböző
végső színhatást eredményezhetnek, ami nem jósolható meg előre. Ha nem
elégedett a végső színhatással, a fent említett okokra hivatkozva sajnos
nem áll módunkban kompenzációt adni. Az ügyfél a vásárláskor
beleegyezik abba, hogy a színes kontaktlencsék nem visszatéríthetők,
kivéve, ha a gyártó elismeri a gyártási hibát.
Panaszok
napszemüvegekkel, keretekkel és szemüvegekkel kapcsolatban
A
napszemüveget, keretet és szemüveget optimális állapotban szállítjuk, és
a feladás előtt alapos minőségi ellenőrzésre kerül. Abban a ritka
esetben, amikor ezek egyike sérülten érkezik vagy azonnali hibától szenved,
vegye fel a kapcsolatot a vevőszolgálattal, és az eset kivizsgálásával
segítünk Önnek. Azonban a nem megfelelő használat, a helytelen gondozás, a
normál kopás, valamint a gyakori használat által okozott kár panasz esetén
nem téríthető meg. Kiegészítő engedmény vagy kártérítés nem adható
az ügyfél által okozott károkért.
Abban az esetben, ha hibás
lencséket gyanít a vényköteles szemüvegében:
Ha úgy gondolja,
hogy a szemüveglencséi minősége nem megfelelő, vagy azok bármilyen
tekintetben hibásak, akkor lehetséges minőség-ellenőrzésre küldeni a
terméket. Ha hibát találnak vagy rossz minőségű lencsét fedeznek fel,
akkor természetesen sor kerül annak cseréjére, vagy a lencsék árának
visszatérítésére.
Egyfókuszú lencsékre vonatkozó
minőségi kifogás esetén lépjen kapcsolatba vevőszolgálatunkkal és
győződjön meg róla, hogy csatol egy érvényes receptet, amely 1
évnél nem régebbi. A minőségellenőrzés során erre a receptre van
szükség annak ellenőrzésére, hogy a megvásárolt lencsék dioptriája
megegyezik az Ön tényleges receptjével. A hiánytalan áru visszaküldésére
lesz kérve (beleértve a keretet, a szemüveglencséket, a mellékelt
tartozékokat, a címkéket vagy tájékoztatókat, stb.). Ne távolítsa le a
lencséket a keretből!
Multifokális / progresszív lencsékre
vonatkozó minőségi kifogás esetén lépjen kapcsolatba vevőszolgálatunkkal
és győződjön meg róla, hogy csatol egy érvényes receptet, amely 1 évnél
nem régebbi. Szintén mellékeljen egy szemből készített fotót, amelyen
Ön a szemüveget viselve látszik (ez a jobb központosításhoz lesz
használva) és egy olyan, oldalról készített képet, amelyen Ön a
szemüveget viselve látszódik (a keret dőlésszögének
meghatározására szolgál majd). A hiánytalan áru visszaküldésére lesz
kérve (beleértve a keretet, a szemüveglencséket, a mellékelt tartozékokat,
a címkéket vagy tájékoztatókat, a kis kék papír tasakokat, amelyekben
kapta a bemutató lencséket, a kék kártyát, stb.). Ne távolítsa le a
lencséket a keretből!
Visszaküldött termékek, melyek
manipuláltak, vagy hiányosak, nem elfogadhatók. Szemüveg visszaküldése
előtt mindig vegye fel a kapcsolatot
ügyfélszolgálatunkkal!
Kérjük, küldje vissza a hirdetett
szemüveget az eredeti tokban, beleértve a tisztítókendőt.
Panaszok a
weboldallal és annak tartalmával kapcsolatban
Az Alensa fenntartja a jogot, hogy bármikor
megváltoztassa honlapjának tartalmát. Célunk, hogy ügyfeleink naprakész
információkkal rendelkezzenek, de tilos az ideiglenesen félreértelmezett
információk vagy hibák miatt való felelősségre vonás. Ez vonatkozik a
rosszindulatú támadások vagy szoftverek (vírusok, hackerek stb.) által
okozott technikai problémákra is. Ha bármilyen problémát észlel
webhelyünkkel vagy tartalmával kapcsolatban, kérjük, értesítse
ügyfélszolgálatunkat, hogy orvosolhassuk ezeket a problémákat.
Az ügyfelek honlapunkon tett észrevételei nem
képviselik az Alensa.hu nézeteit, véleményét, álláspontját, és
szubjektívnek kell őket tekinteni. A megjegyzéseket nem szabad úgy
értelmezni, mint iránymutatásokat vagy tanácsokat. Az Alensa.hu
megpróbálja szerkeszteni, kijavítani vagy módosítani a potenciálisan
félrevezető vagy helytelen információkat. A problémás vagy visszaélő
felhasználókat is eszerint kezeljük.
A
weboldalon található fotók arra szolgálnak, hogy szemléltessék a termékek
valós változatát, de nem feltétlenül ábrázolják a vásárlónak
küldött termékek kinézetét. A megrendelés által kapott termékek a
bemutató képekhez képest a darabszámukat, a lejárati dátumot és egyéb
tulajdonságokat tekintve eltérőek és egyediek lehetnek. Egyes termékeinket
több létesítményben is gyártják, különböző helyszíneken, azonban ezek
mindegyike az eredeti gyártó tulajdonában van. A kapott termékhez képest a
termékfotó eltérhet és megjeleníthet helybeli különbségeket. Ezek a
földrajzi helytől és/vagy időponttól függő, illetve egyedi
azonosításból fakadó különbségek azonban nem azt jelentik, hogy a kapott
termék valamilyen módon nem olyan, amilyennek lennie kell. Az ilyen jellegű
logikus és nyilvánvaló, nyomtatási különbségekre hivatkozó
reklamációt, amely a webhelyen látható képek és a kapott termékek
között látható különbségeken alapul, nem tudunk elfogadni.
Vissza a
navigációs menübe
Alternatív
vitarendezés
A fogyasztónak joga van arra,
hogy az alternatív vitarendezést kérje, ha nem elégedett a panasz
eredményeivel, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette fogyasztói jogait.
Kapcsolatba léphet az eladóval az info@alensa.hu e-mail címen. Ha
az eladó a 30 napos határidőn belül megtagadja a korrekciót, vagy nem
válaszol, akkor a fogyasztónak jogában áll panaszt benyújtani egy
alternatív vitarendezési szervezethez (ADR-szervezet), amelyet a magyar és az
uniós jog kötelezően köt (SI No. 343, 2015). A panaszt az magyar és az
uniós jog szerint részletesen is be lehet nyújtani (SI No. 343, 2015).
A fogyasztó online is panaszt tehet az online
vitarendezési platformon (ODR platform) keresztül - https://ec.europa.eu/consumers/odr
A "fogyasztó" fogalma az alternatív vitarendezés
esetén magában foglalja azokat a természetes személyeket, akik a
kereskedelmükön, üzleti tevékenységükön, vagy szakmájukon kívül
járnak el. Ha azonban a szerződést az egyén részben kereskedelmi (kettős
célú szerződések) és részben azon kívül eső célokra kötötte, és a
kereskedelmi cél olyan korlátozott, hogy a kínálat általános
összefüggésében nem domináns, akkor ezt a személyt is fogyasztónak kell
tekinteni. Az alternatív vitarendezést a kereskedő és a fogyasztó közötti
adásvételi szerződésekből vagy szolgáltatási szerződésekből eredő
szerződéses kötelezettségekkel kapcsolatos peren kívüli vitarendezési
eljárásokra kell alkalmazni. Az alternatív vitarendezés csak a hosszú
távú beszerzési szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem
vonatkozik azokra a vitákra, amelyeknél a követelés értéke nem haladja meg
a 20 eurót. Az alternatív vitarendezési szervezet névleges díjat adhat a
fogyasztó részére a panasz benyújtásához, amely nem haladhatja meg az 5
eurót, beleértve az ÁFA-t.
Vissza a navigációs
menübeElállás a szerződéstől
Mindenkinek joga van a szerződéstől való
visszalépéshez az áru átvételétől számított 30 napon belül. A
szerződéstől való elállás esetén a Vevőnek a következő feltételeket
kell teljesítenie:
A visszaküldött áruknak teljesnek kell
lenniük
Az árunak használatlannak és
sértetlennek kell lennie. Az eredeti csomagolást nem szabad felnyitni. Ha a
fogyasztó felnyitja az eredeti csomagolást, akkor a termék már nem
használható higiéniai és biztonsági okokból. Az ilyen termék már nincs
újra eladható állapotban, és nem küldhető vissza. Ez alól kivételek a
napszemüvegek és a szemüvegkeretek. Ha napszemüveget vagy szemüvegkeretet a
kézhezvételtől számított 30 napon belül szeretné visszaküldeni, akkor a
teljes terméket vissza kell juttatni, beleértve a tokot, a dobozt, a
mellékleteket, a tisztítókendőket és az azonosító címkéket vagy az
árcédulát. A termék valamely elem nélkül nem tekinthető teljesnek, és
ilyen esetben nem kerül sor visszatérésre.
Kötelező
dokumentáció
Kérjük, mellékelje az
Alensa.hu által kiadott vásárlási igazolást, annak másolatát vagy a
rendelési számát. Ne felejtse el feltüntetni bankszámla IBAN számát, ha
szükséges.
Az árut eredeti állapotában kell visszajuttatni
Kérjük, a visszaküldött árut egy merev falú
kartondobozban, ne borítékban küldje vissza (még akkor sem, ha
ütközésgátló a boríték). Ha a szállítmány sérülést szenved a
szállítás során, nem vagyunk kötelesek elfogadni. Elállás esetén, ha a
Vevő a fenti feltételeket teljesíti, teljes visszatérítést kap, beleértve
az eredeti szállítási költségeket is. A Vevő csak az áruk
visszaküldésének költségeit viseli. A visszatérítést a visszaküldött
áru központunkban történő átvételének időpontjától számított 2-10
napon belül jóváírjuk az ügyfél számlájára.
Visszatérítési
ár és eljárás
Ha minden szükséges
feltétel teljesült, a vevő teljes visszatérítést kap. A visszaküldés
költségei a vevő felelősségi körébe tartoznak. Minden visszatérítés a
visszatérési
irányelvek oldalon feltüntetett információk és feltételek szerint
kerül feldolgozásra.
Az utalvánnyal kifizetett megrendelés
adásvételi szerződéstől való elállása esetén az utalvánnyal befizetett
összeg jóváírás formájában visszakerül az utalványt használó
Vásárló fiókjára. Ha a vásárlás utalvánnyal és pénzeszközökkel
történt (feltöltés), a Vásárló eldöntheti, hogy a feltöltést milyen
formában kívánja visszaküldeni (a Vásárló bankszámlájára vagy
jóváírás formájában is a fiókra).
Vissza a navigációs
menübe
Adatvédelmi
irányelvek
A személyes adatok védelmét
és feldolgozását az alábbi adatvédelmi
szabályok határozzák meg.
Vissza a navigációs
menübe